• brud_aug08

Lycklig och planerar bröllop??

Är det någon mer som faktiskt är med i detta forum för att ni är en blivande och lycklig brud/brudgum som för fullt planerar ett bröllop?
    Jag trodde detta liksom var förutsättningen med det här forumet, men för varje dag som går så börjar fler och fler trådar istället handla om HELT andra saker..
    Jag måste ärligt säga att jag inte förstår vad vissa av er här inne håller på med.. Ni kommer ju aldrig med frågor eller råd till andra brudar utan ni har gjort en sport av att istället trycka ner många som startar en tråd, alt "ta över" tråden till att skriva inlägg som verkligen inte platsar här..

Och sedan kan man ju också undra varför BT ens tillåter att ni håller på som ni gör, era inlägg innehåller SÄLLAN något av värde.
    Det ända det här leder till är att vi som är här av anledningen att vi ska gifta oss, och som faktiskt skriver trådar och inlägg om detta, lämnar forumet..
    Kvar blir då några enstaka som "tävlar" i att vara mest sarkastisk och nedtryckande mot andra..

Tummen NER för er!

• Svar på tråden Lycklig och planerar bröllop??
  • miffolina

Zynx - är det nåt problem med att folk som är här på BT inte ens är förlovade? Förstod inte riktigt vad du menade med ditt inlägg.

• miffolina

I övrigt håller jag med om att nivån på dikussionerna dalar då och då på forumet. Men jag säger så här, skit i dom. Man behöver inte starta krig mot folk för att dom är dryga. Jag har sett vissa återkommande inlägg i olika från vissa personer som syftat till att provocera en eller vissa andra personer. Det är liksom bara att inte nappa.

• Kaffemoster

Håller med Lilla_Li ...
    Själv är jag gift sen dryga 3 år tillbaka .. men hänger ändå här .. för jag tycker det är så trevligt.
    Visst blir det lite hetsigt ibland .. men det händer ju i verkliga livet också ...

• Jetson

Visst finns det några här som tycker det är kul att provocera och få uppmärksamhet. Men det är bara att försöka ignorera och inte ge dem vatten på kvarnen. Ta inte åt dig och gå till en annan tråd istället.

Tycker dock att de flesta håller en bra diskussionsnivå. Det är kul med lite OT-trådar ibland.

• Bruden blå

Jupp, räcker upp handen och viftar glatt, eller va i allafall, har inte kommit mig för att byta namn än, men är numera en överlycklig gift blå fru.
    Tipsar om min gamla tråd, där kunnde man skratta ikapp åt alla tokigheter vi hade för oss här.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m2327808.html
    mitt råd, ta det mesta som skrivs på nätet med en klackspart, för man vet ....
    1. aldrig vem som sitter på andra sidan tråden.
    2. hur han/hon menade.
    3. vad han/hon har för bagage och haft för dag.
    4. om personen i fråga är allvarlig eller bara driver.
    man vet aldrig, och någonstans får man själv bestämma sig för att vara lyckligt åt det som är bra istället för olycklig åt det som inte är det.
    det är väl lite min livsfilosofi just nu, och den funkar rätt bra.

• Lady o Lufsen

Jag väljer att upprepa följande:
    Jag undrar om inte vi är för dåliga på att anmäla inlägg!??

Kan det ligga något i det?

Om jag besöker en HET tråd så har jag ju alltid valmöjligheten att kliva ur och vandra vidare men nu för tiden upplever jag att det är ett litet gäng som rör runt i alla tänkbara trådar och deras enda syfte verkar vara att provocera, ironisera, förlöjliga och faktiskt mobba...Hoppar in hit och dit i många trådar samtidigt och DET blir ju himla trist eftersom jag då (och även andra som inte tänker hälla vatten på den kvarnen) lämnar många trådar utan att ens försöka hjälpa TS...

Periodvis är det såhär på BT och dessa personer byter efter ett tag nick och lugnar ner sig för att sedan hitta en like och då fortsätta...BT i ett nötskal?

Svamlar jag nu eller går det att förstå?

• Zynx

miffolina: Det jag menar är att det verkar vara en hel bunt personer som faktiskt inte är i nära anstående att gifta sig. De verkar vara här mest för att drömma sig bort, låtsas planera etc etc.

• Kayo

Zynx:
    Jag är en sådan person. Har jag inte lika rätt att vara här som du? Som du kanske har märkt finns det ett forum som heter frieri där vi just diskuterar sådana saker. Vi hjälper till exempel varandra med tips om hur vi skall fria till våra respektive. Dessutom finns det andra tips som man kan behöva. Jag tex var brudtärna förra sommaren och kom genom det i kontakt med BT och fick hjälp att ordna möhippa och tal tips.

Jag måste säga att jag inte tycker att det finns mycket annat att göra än bara fantiser.

jag för min del vet att jag och min sambo kommer att gifta oss under 2008. Det är redan bestämt. Något frieri har inte kommit än och jag letar info för att kunna underlätta min planering när det går igång. Däremot aktualiserades jag här i och med möhippan förra sommaren och kollade då på dessa sidor om info trots att vi inte bestämt nåt än. Jag hade jätte kul och skrev inga inlägg men tog tips ändå. Internet är väl ändå fritt.

• Kayo

Zynx:

Kom på en till grej. Det finns ju flera brudpar som planerar bröllop 2010 eller ännu längre fram. har de större rätt att vara här än andra som kanske inte har friat men kanske kommer att gifta sig innan dess. Som tex Jag

• tattar-Emma

Zynx

Det framgår tydligt när man registrerar sig att forumen inte bara är till för brudpar utan även tärnor, marskalkar, toastmastrar, övriga gäster, redan gifta och allmänt bröllopsintresserade.

Själv ska jag vara tärna.

• Zynx

tattar-Emma: Jo det är helt klart, men som jag skrev mina förväntningar var betydligt högre.

Då jag i min enfald trodde detta forum var som många andra nischade forum, man pratar konkret om saker och tar upp konkreta problem och inte så mycket fokus på "drömmande". "Tänk om jag fick vara med om det här etc"..

Jag har uppenbarligen för höga förväntningar och ställer för höga krav?

En fråga som kanske blir lite offtopic, men de flesta andra forum jag varit med på används nästan till uteslutande del av manliga individer. Som de flesta vet så kommunicerar män o kvinnor på helt olika sätt och har helt olika behov av att kommunicera.
    Kan det ligga något i detta bakom det hela?
    (Ren spekulation från min sida)

• tattar-Emma

Zynx

Jag vet inte vilka "drömtrådar" det är du pratar om, kan inte påminna mig att jag läst nån sån. Det kan säkert finnas, men de trådarna utgör knappast majoriteten av trådarna här.

Har själv hängt på ett STORT antal forum de senaste 12 åren, vissa med fler män, vissa med fler kvinnor, vissa med jämn könsfördelning. Skillnaderna mellan forumen har varit stora, men inte pga könsfördelningen utan pga andra saker, som ämnet för forumet, hur många användare det har, hur många språk som används och framför allt modereringen. Modereringen skulle jag vilja påstå är det avgörande.

BT saknar två väsentliga saker som nästan alla andra forum har: aktiva moderatorer och en OT-del. Om det hade funnits en avdelning för OT och moderatorer som såg till att flytta trådar som hamnat fel så skulle det bli betydligt mindre rörigt här.

Själv har jag inga problem med rörigheten. Alla forum måste inte vara exakt lika.

Zynx, du har många åsikter om kommunikation som du menar är fakta. Har du någon utbildning inom det eller är du privattyckare? Jag undrar av uppriktig nyfikenhet eftersom kommunikation ligger inom mitt eget område.

• princess of quite a lot

hej!

visst kanske visa skriver väl elaka saker, men som jag tycker det verkar som att många här kanske har lite orealistiska ideer om bröllop som ex brudöverlämning eller att bestämma sin blivandes svensexa. Att svenska kyrkan motsätter sig brudöverlämning men visa är snälla och gör det ändå verkar inte vara något som brudar här bryr sig om utan tycker att det är en självklarhet att kyrkan ska ändra sig för att göra deras påhitt eller förbjuder svensexan att innhålla mycket sprit eller höga höjder och då förbjuder svensexa då tycker jag att man bör påpeka till den blivande bruden att hon kanske är ute och cyklar pga förhöga fröväntningar eller nått. Nej tror inte riktigt jag fick fram vad jag tänkte men tycker överlag att många inlägg är bra och sen är andra mindre bra helt enklet och att visa ämnen drar upp debatter där folk står mycket oeniga.

• Zynx

tattar-Emma: Det är inga specifika trådar jag menar utan mer en del uttalanden som är av sådan karaktär.

Hmm 12år sedan fanns det knappt forum , och framförallt var det en annan typ av individer som hängde på dem för 12-13år sedan.

Det där vad som BT saknar har du nog rätt i, har inte riktigt funderade i de banorna, mest att detta inte riktigt fungerar för mig.

Nja, att mena att alla mina åsikter om kommunikation är fakta ser jag som en lätt överdrift
    Min erfarenhet i området är seminarier om kommunikation, deltagit i flera utbildningar om presentation och kommunikation samt håller föreläsningar. (Trots jag varje gång blir ubernervös innan men det hör till :-P ). Givetvis tillkommer en del personliga åsikter som har sin grund i reflektioner av hur folk beter sig och kommunicerar med varandra.

Svar på tråden Lycklig och planerar bröllop??