• pickolina

En aning olycklig...

Happy Go Lucky - Vad jag har förstått av statistiken (som inte är helt tillförlitlig, men) är att det är ganska många tjejer/kvinnor som aldrig upplevt en orgasm. Men för många av dom släpper det när dom blir äldre, typ 30 och uppåt. Det har säkerligen med bla mognad och självförtroende att göra skulle jag tippa.. Så visst finns det hopp för dig tjejen! :)

• pickolina

Happy Go Lucky - Hmm, du beskriver att du kan närma dig när du leker själv, men sedan "dör"/avtar det igen.. Sedan skriver du att det känns lite konstigt att få or*l6, inte att ge men att få.. Osv...

Nu kan detta vara helt uppåt väggarna fel men jag tycker att det låter som att du kanske har en mental spärr. Att du inte kan ge dig hän och verkligen njuta till fullo...

Jag skulle definitivt tippa på att det är psykologiskt och inte fysiskt i alla fall. Vilket det säkerligen är för dom flesta tjejer som har problem. Det är väl oxå därför problemen ofta avtar med åldern... För att man blir mer avslappnad och bekväm osv...

Så jag tror nog att det är den mentala biten du ska försöka jobba med och kanske fokusera mindre på den fysiska aspekten.

• pickolina

Happy Go Lucky - Det låter ju tämligen som att du har mentala spärrar och inte alls kan slappna av till fullo och bara ta emot/njuta.. Hoppas du kommer underfund med hur du ska bearbeta det..

Jag kan förstå lite hur du känner. Jag har aldrig haft några problem "på egen hand" så att säga. Jo om jag anv fingrarna, det är inte min grej riktigt. Men med "hjälpmedel" har det alltid varit lätt. Däremot så var det en omöjlighet med partner.. Jag var jätte ledsen, frustrerad och uppgiven. Precis som du beskriver att du känner.. Sedan träffade jag "rätt" person och det fungerade från första stund. Jag var såå lycklig! När vårat förhållande sedan knakade i fogarna så låste det sig för mig igen och orgasmen var som försvunnen.. :( Jag har träffat flera efter honom men det fungerar bara inte. Jag kan släppna av och njuta, men inte den där sista biten som behövs för att få en "o"... :(

Vad jag vill säga (med allt svammel) är att det finns hopp, du är inte ensam och man kan ha spärrar som man kanske inte själv är fullt medveten om eller förstår sig på... Hoppas du hittar lösningen.

• pickolina

Happy Go Lucky - Försök med o-sex som någon tipsade om. Så får du öva på att slappna av och även ge honom instruktioner, så han lär sig vad som fungerar just för dig. För även killens teknik spelar ju roll..

En lite knäpp sak som jag gjorde ibland, när jag hade svårt att stänga av tankarna, var att lägga en kudde över huvudet en liten stund.. Låter helskumt jag vet men det fungerade faktiskt för mig.. :D Så det kan du kanske testa.. *fniss*

Sedan kan sådana saker som musik och tv i bakgrunden osv fungera bra för vissa men för mig blir det ett störande moment.. Som sagt, ALLT för att tömma huvudet helt och inte ha något annat i tankarna än den njutning man känner och vad som händer i kroppen. Utan att känna press, för då är det kört... Bara njutningen ska finnas i huvudet och då måste man släppa ALLT annat. Så är det för mig i alla fall...

• pickolina

..Eller typ armen... Haha.. Ja jag är en knäppis! :D

• pickolina

rosesarered - Statistiken jag läst är att 70% bara får orgasm via kl*torisst*mulans och 30% via vaginal st*mulans.. Sedan är oftast både kl*torisst*mulans eftersom G-punkten är andra änden av kl*toris.. *s* Sedan har dom ju upptäckt andra punkter oxå.. Men hur som, 30/70 alltså.. Fast statistiken stämmer väl inte till 100% men ger en indikation i alla fall.

Två av mina kompisar kommer så, men jag har samma "problem" som dig...

• pickolina

Happy Go Lucky - Samma här, jag är oxå en kontrollfreak och perfektionist..men det går väl lite hand-i-hand...

• pickolina

rosesarered - Eftersom jag aldrig upplevt båda så vet jag inte, men dom säger ju att dom känns olika, att VO är starkare.. Men jag vet som sagt inte.. Men för mig är en O guld värd oavsett! :D Men mitt X var lite ledsen över att jag inte fick VO.. *hm*

• pickolina

rosesarered - Ja det blir lite snurrigt, men skönt att slippa det elaka filtret.. :D Jag håller med dig. Jag blev faktiskt lite ledsen av att det verkade så "viktigt" för mitt X att jag skulle kunna få VO oxå.. Jag som var så urbota glad och tacksam för mina KO... ;):D Det sista man behöver är ju att känna press från sin partner.

• pickolina

Njae.. Tänk om man ändå hade dom "problemen".. :) Fast med rätt behandling och rätt kille så går det rätt fort faktiskt. Men det där med "rätt behandling och rätt kille" är svårare att få till tyvärr... :(

Fast jag vill bara fortsätta och fortsätta... Haft dagar då jag typ on*nerat mer eller mindre konstant hela dagen, varför sluta liksom..när det är så skönt.. :D Jag tycker faktiskt att sexet tom kan vara ännu skönare och mer intensivt efter en O... Somna, vadå? ;):D

• pickolina

miffolina - Hahahaha... :D Nej men det är ju faktiskt naturligt. Det utsöndras ju något hormon som gör att man vill sova efteråt.. Sedan är det självklart individuellt, men det är inget konstigt i alla fall. Fast vanligare, eller starkare i alla fall, hos killar oftast... Lite kul när det är tjejen som är så! :D

Svar på tråden En aning olycklig...