• JeDa_08

Kuvertavgift istället för present

Har själv varit på några bröllop med kuvertavgift och aldrig tyckt det svidit för att vi fårr betala en avgift för maten, men det är klart att man trots det vill ge någon present men jag tycker helt klart att man skall kunna ta ut en kuvertavgift om man känner att man inte har råd annars. Vi kommer själva ha en kuvertavgift på 150kr/person på vårat bröllop då vi inte har så stor budget.

• JeDa_08

Precis... alla är olika och tur är väl det... Tycker man skall göra det som känns bäst för en själv och sedan inte bry sig så mkt vad alla andra tycker...

• JeDa_08

Skottdagen 2008:
    Vi har både gäster som är boende i Kiruna och såna som bor i andra delar av landet, vissa som har familjen i Kiruna och vissa som inte alls har anknytning till Kiruna. Pga av det vill vi inte ta ut en hör kuvertavgift utan lagt den på 150kr/pers. Då vi inte kommer bjuda barn (det är endast våra Kiruna-vänner som har barn i dagsläget) blir kostanden för ett par 300kr vilket jag tycker är rimligt... Sedan skickar vi även ut inbjudningarna i tid för att folk ska kunna få billiga resor upp, bokade själv en resa upp nu till hösten som gick på 1600kr t&r för 2 pers. vilket jag tycker är överkomligt. Sedan tror jag många kommer ta det som en semsetertripp eftersom det ligger mitt under sommaren oxå. De som kommer kommer -det viktigaste är att det blir en underbar dag!

• JeDa_08

Ja, det är vad jag räknat med att maten kostar, eller den kanske går på mer men jag ser det mer som att få ett bidrag inte att mina gäster skall stå för hela bröllopet. sedan kommer vi ha bar på kvällen/natten till självkostandspris då alla dricker olika samt för att minska att folk blir väldigt fulla vilket jag tror kan hända lätt annars iaf med vissa i våran bekantskapskrets...

• JeDa_08

Precis... Vi har dock inga barn på festen mer än mina syskonbarn men jag vill inte att det skall bli en "suparfest" även om jag vet med mig att vissa kommer få lite mkt innanför "hatten" men om man kan minska ner antalet som inte "håller sig på mattan" är jag bara glad. Vill ju att vi och alla andra skall komma ihåg festen och inte ha en massa minnesluckor och ångest

• JeDa_08

Håller med om att gästerna kan betala vad dom skall dricka själv men var tydlig med att det är resturangpriser för står det till självkostandspris uppfattar jag iaf det som att det är ni som köpt drickat och har "egen" bar...

Svar på tråden Kuvertavgift istället för present