Inlägg från: Utomlands 2008 |Visa alla inlägg
  • Utomlands 2008

Kuvertavgift istället för present

Alltså att ha kuvertavgift för flera hundra kronor/person (300-400) och därefter även betalbar tycker jag är lite ofint mot gästerna...
    Det känns som att man försöker ordna med något "finare" än man egentligen kan ha råd med. Varför inte dra ner på något annat kring bröllopsutgifterna?

Jag tycker det känns som att många i dagsläget gör värsta grejen av sitt bröllop men sedan visar det sig att man som brudpar inte riktigt kan betala för det utan känner att det är rätt att ens föräldrar ska vara med att bekosta en del av bröllopet, eller att gästerna ska vara med och betala något annat... Jag tycker det är något som har blivit fel de senaste åren och att det blivit för mycket upptrissning kring detta med bröllop.

• Utomlands 2008

En liten stilla undran kring detta med kuvertavgifter...
    Ni som använder er av/förespråkar det; bor ni företrädesvis i Sthlm, Gbg eller Malmö-området?

Jag bor i en lite mindre stad och har faktiskt aldrig varit med om att ett brudpar bett om pengar på det sättet. Tänkte att det kanske finns en geografisk och kostnadsmässig koppling. Med tanke på att det i många trådar påpekas att bröllop och allt som hör till (möhippor exempelvis) är så mycket dyrare att anordna där...
    Fast, å andra sidan blir det ju inte logiskt när man tänker på att lönerna ligger ca 50-100% högre i storstadsregionerna för samma jobb!

Svar på tråden Kuvertavgift istället för present