• Joka

Skelleftetjejer

Vi gifter oss i Landskyrkan i början av April, det är bara 3 veckor kvar.
    Vi bestämde detta i Februari så det har varit ganska hektiskt.

• Joka

felicia6 --> Det går jätte bra med allt. Det har bara flytit på och allt har funkat precis som vi vill med kyrka, mat, frisör, fotograf, klänning, ringar, bröllopsresa m.m. Nu är det bara en provning av klänning kvar och sista konsultmötet med frissan.

• Joka

Vi gifter oss en torsdagkväll för att på fredagsmorgon åka på bröllopsresa.

• Joka

Förlåt kom åt sändknappen!. Vi har valt frisör Aina på Yoj. Marianne som fotograf för att jag vill inte in på torget och traska när jag är brudklädd. Blommor från Kåge blomsteraffär de var billiga och vackra buketter. Har hyrt kläder i Piteå på Cinderella eftersom de har bäst utbud och tar Catering från Vägkrogen, de var billiga, stort utbud och god mat. Ringar pratade min sambo med en guldsmed i Finland och vi kunde beställa dom via City Guld.

• Joka

Det är samma Aina som ni alla skriver om.
    Hon är väldigt trevlig, påhittig och lyssnar till vad jag vill ha.

Marianne är ganska dyr, men ligger bra till om man vill ta utomhuskort eller bara vill slippa in på stan. Vi har valt ett enkelt fotoalbum med 8 kort storlek var tror jag 15x20 och det kostar 3100 kr totalt inkl. 200 kr extra för våra barn som jag vill ha med. Extra kommer också en förstoring så småning om.

Kåge blommor kan man ringa till och prata med Margareta, en jätte trevlig och tillmötesgående kvinna. Jag vill inte lägga ner så stor summa på blommor efter som vi åker bort direkt morgonen efter, och jag vill inte spara den. Det förstod hon direkt och gav alternativ och förslag.

Vägkrogen gav min pappa som förslag, vi ringde dit och han lämnade ett skriftligt förslag på mat och dryck som ingick. Det var absolut det billigaste och största meny förslag vi fått trots vi kollat runt på många ställen.

Tårta ringde vi direkt till Wallins och bokade, de var jätte billiga 16 kr/bit. Vi for dit och fick titta på bilder över olika tårtor. Fick välja vilken tårta vi ville ha, färger på tårta och färg på garnering. Och ett jätte trevligt bemötande.

Servering på festen efteråt har vi pratat med tjejernas softboll lag, och de ställer upp och serverar under kvällen för en vettig summa.

Så vi är jätte nöjda med alla vi har "lejt"inför vårt bröllop. Trots att vi bara har haft 2 mån på oss att ordna allt så har de varit tillmötesgående och hjälpsamma + uppmuntrande.

Nu är det bara att hoppas att allt blir lika bra om två veckor när det är dags.

• Joka

Hej, har inte svarat på vår meny och pris från vägkrogen.
    Jo vi betalar 70 kr / person
    Menyn är:
    Grillspett med potatissallad
    Tunnbrödsrulle med skagenröra
    Tunnbrödsrulle med renköttsröra
    Pajbitar med ost och köttfärs
    Kalkonbröst med mimosasallad och sparris
    2 sorters sandwichar
    öl, vatten och läsk.

Vill man ha starkare dryck får man köpa detta själv, men det är ju bara att ta hem den läsk eller lätt öl som blir kvar.

Svar på tråden Skelleftetjejer