• Viktoria

Skelleftetjejer

Hejsan!
    Jag gifte mig redan förra året, men var bara tvungen att skriva ett litet inlägg här. Bor nämligen i Skellefteå och hade bröllopsfesten i den lokal som du skriver om felicia6. Vi tyckte att det fungerade jättebra, centralt och nära mellan kyrkan (Landskyrkan) och festlokalen.

• Viktoria

felicia6: Nej det är inte PRO-lokalen, utan Tre logers (tror den heter så). Den kostade 1500:- att hyra och vi var ca. 70 pers. Jag tror att det blir trångt att pressa in så hemskt många fler i lokalen om man ska kunna duka.

Fanns ett jättebra kök i lokalen, med all utrustning sóm behövdes (stor "restaurangdiskmaskin", porslin, bestick, vinglas, drinkglas etc.) Dessutom finns det ett litet "avdelning" med en bar.

• Viktoria

felicia6: Ja, vi tyckte i alla fall att köket var mycket bra. Var förresten in på er hemsida, vad fint du har gjort!

• Viktoria

felicia6: Jag har tyvärr inga riktigt bra bilder av själva lokalen, men självklart en hel del som visar lokalen från olika håll. Vill du kan jag maila några av dem som blev OK!?

• Viktoria

Nu har jag skickat bilderna till dig, felicia6! Jag tror att de är rätt stora, men hoppas att det går bra ändå.

När ni ändå är inne på Aina, såvitt jag vet är hon jätteduktig! Har flera bekanta som både klippt sig och gjort uppsättningar hos henne, alltid med mycket bra resultat.

• Viktoria

felicia6: Du kan även se lite bilder på den här sidan: w1.910.telia.com/~u91018689/Festen.htm

Vet inte om de är bättre än de jag skickade.

• Viktoria

J-03: Lokalen ligger i en källare och kvinnan vi pratade med när vi hyrde lokalen heter Gunvor Viklund (tror jag). Att ni fixar att hålla det hemligt! Jag blir så imponerad av folk som klarar av att hålla stora och spännande saker hemliga. De flesta av våra nära och kära fick veta direkt.

felicia6: Karaoken hörde till vår DJ. Han tar (tog i alla fall då) 2000:- för att spela en kväll.

• Viktoria

5 juli: Självklart är det jag! Jag blev tvungen att skaffa mig en användare när jag såg att någon annan funderade på "vår" lokal. Konstigt nog var mitt "riktiga" namn upptaget;), så det fick bli andranamnet. När på fredag ska du till sömmerskan? Jag är sååå nyfiken på hur din klänning blir.

felicia6: Han är en bekant till mina föräldrar. Jag tycker att han är duktig, han spelar rätt blandad musik. Vi fick även komma med önskemål själva.

• Viktoria

Vi hade medelhavsbuffé från Food catering - supergott! Och mycket mat för pengarna. Förresten, är du intresserad kan jag nog fixa namn och telefonnummer till "vår" dj, han brukar spela på en massa olika tillställningar.

• Viktoria

felicia6: Buffén gick på 150:- per person om jag minns rätt.

Det gick rätt bra att bestämma sig när man väl var där och tittade på de färdiga korten, vi fick se dem flera gånger och fundera. Dessutom kunde man ju se dem i både färg och svartvitt, fyrkantigt format och rektangulärt... Man såg väldigt tydligt vilka som passade ex. i färg.

• Viktoria

felicia6: Vårt bröllop gick på ungefär 40 000:- om jag räknar med allting, även "småsaker". Då har jag inte räknat med resan.

• Viktoria

felicia6: Vi behövde inte direkt dra in på något, även om vi självklart var tvungna att kolla flera olika alternativ ibland för att hitta något som var både billigt och bra.

• Viktoria

felicia6: Jag har för mig att jag har sett ett foto på lokalen som visar hur vi hade bort. Det var någon, kommer inte ihåg vem, som tog ett kort för att visa dukningen. Hittar jag det säger jag till! Det var lite småkrångligt att få till det eftersom det finns en liten stolpe mitt i. Vi ville även göra det lätt att flytta undan borden när det blev dags för dans.

• Viktoria

Det blev lite trångt att dansa när alla borden var utställda, även om det kanske hade gått. Beror nog lite på hur man ställer borden/gör bordsplaceringen och på hur många man är. Vi ställde borden i E-form och flyttade helt enkelt bort en av tungorna (heter det verkligen så=)) när det var dags för dansen. Vi hade inte behov av något dansgolv innan vi ätit klart.

Ska göra mitt bästa för att efterlysa kortet.

Svar på tråden Skelleftetjejer