• Lilljäntan

Köpa hus

Vi har hittat ett hus som verkar väldigt intressant, och där vi bor är det ganska billigt att bo, väldig skillnad mot storstäderna. Jag har för närvarande ingen direkt inkomst, jag pluggar och söker lite småarbete. Saken är den att min sambo har fast jobb sedan 7-8 år och jag tror att han skulle klara det själv ett tag, det är bara en tidsfråga innan jag får ett jobb. Har ni några erfarenheter av att bara den ena partnern betalar av på lånet "sålänge" tills den andre fått någon inkomst. Detta hus är jättemysigt tycker vi båda. Här är länken:
    www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp&service=hemnettodn&caller=main&area=23&kommun=287&oresundssok=&url=www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/
    kolla gärna på bilderna, tycker det är ett jättebra pris (695 eller högstbjudande) för det huset.
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Köpa hus
  • Lilljäntan

det ä'r på hemnets hemsida (hemnet.se) och sedan östergötlands län och sedan Ydre, -> Villor och den översta i forsnäs.

• Pumpkin

Är ni gifta? För om ni är det så utgår banken från att ni har gemensam ekonomi och då kan inte han ensam stå för lånet, dvs de tar i beräkning att du också bor där och kostar pengar och kollar då även på vilken inkomst du har, vilket kan försvåra det hela om du nu inte har någon inkomst. Det är i alla fall den erfarenheten jag har.

• Pumpkin

Väldigt mysigt hus, förstår varför ni vill ha det!

• Pumpkin

Åh förresten, ofta räcker det med att ni varit sambos för att banken ska ta för givet att ni har gemensam ekonomi osv...

• lilltass

Hej.
    Jag och min kille letar också hus. Han har jobbat i över tio år och har bra inkomst, jag däremot är student och jobbar vid sidan av. Visst skulle han kunna försörja mig men det skulle jag aldrig klara av även om det bara är för en tid.