Inlägg från: Lilljäntan |Visa alla inlägg
  • Lilljäntan

Köpa hus

Vi har hittat ett hus som verkar väldigt intressant, och där vi bor är det ganska billigt att bo, väldig skillnad mot storstäderna. Jag har för närvarande ingen direkt inkomst, jag pluggar och söker lite småarbete. Saken är den att min sambo har fast jobb sedan 7-8 år och jag tror att han skulle klara det själv ett tag, det är bara en tidsfråga innan jag får ett jobb. Har ni några erfarenheter av att bara den ena partnern betalar av på lånet "sålänge" tills den andre fått någon inkomst. Detta hus är jättemysigt tycker vi båda. Här är länken:
    www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp&service=hemnettodn&caller=main&area=23&kommun=287&oresundssok=&url=www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/
    kolla gärna på bilderna, tycker det är ett jättebra pris (695 eller högstbjudande) för det huset.
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Köpa hus
  • Lilljäntan

det ä'r på hemnets hemsida (hemnet.se) och sedan östergötlands län och sedan Ydre, -> Villor och den översta i forsnäs.

• Lilljäntan

jag tar inte studielån eller något. Vi är inte gifta, vi är sambos sedan 4 år tillbaka, börjar tröttna på lägenheten,känns bättre att investera i ett hus då går ju inte pengarna till spillo :D
    Det enda stora som han har lån på är bilen. Tror han får ca 18.000 efter skatt. Så nog borde det gå...Men han är skeptisk till det, även att jag tjatat att han borde rådgöra med banken.

• Lilljäntan

men å andra sidan kommer det ju mkt pengar på en gång.. måste ju köpa mer möbler osv.. nu bor vi i en tvåa, så skillnad på kvadratmeter blir det ju och man vill ju gärna fylla upp dem :P

• Lilljäntan

Förresten, kan föräldrar gå i borgen på något sätt? Hur fungerar det? Är dock inte säker på att mina föräldrar hjälper till, men det är ju värt att fråga.

Svar på tråden Köpa hus