Inlägg från: lillfoppa |Visa alla inlägg
  • lillfoppa

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Hej! Jag vill oxå vara med här inne... Jag har gått ner från 118kg till 99 i måndags... ska ner till minst 80 innan bröllopet men måste ner till ca 65-70 för min hälsas skull.. Jag har fått artros i båda mina höfter och får ingen operation för att jag väger för mycket... snyft.. men jag vill gärna vara med här inne om jag får?? mina mått ska jag ta på måndag som kommer... Jag har gått ner med hjälp av tallriksmodellen och det tar tid men det funkar för alla i familjen... Ni som jag läst om är alla jätte duktiga och ni motiverar mig ännu mer än min dietist....kram

• lillfoppa

Tjo! Har kollat in dagens skriverier och vill bara säga att när man e sjuk så ska man inte träna min vännina e 21år och har åkt på en hjärnblödning då hon tränat hårt under en förkylning... När man har småbarn som inte vill som en själv får man träna med dem... beroende på hur små de är använd din fantasi och gör lite övningar på golvet eller dansa med dem osv.. Glöm inte att det är bara fantasin som sätter dina gränser... De barn som inte gillar vagnen...HÅLL UT de kommer acceptera faktumet senast den 7e gången du försöker... jag lovar.. de dör inte av att skrika en stund även om det känns jobbigt... Sen vill jag bara tipsa om den bästa träningsformen som finns...ÄLSKA,ÄLSKA & ÄLSKA.... stora kramar

• lillfoppa

Jätte nervös inför imorgon!!!! Hoppas det e någon förändring...Håll tummarna! God natt!

• lillfoppa

Ok nu kommer dem:
    Vikt: 97,7kg(-1,3)
    Byst: 108cm
    Midja: 105cm
    Stuss: 119cm

Suck!!!

• lillfoppa

Dreams: Tack för stödet! Det hjälper massor att kunna "visa" upp sig här inne...Stora kramar

• lillfoppa

Välkommen sagasmamma...
    Anja: jag kan tala om för dig att ett besök på toa kan få dig att tappa hela 1kg.... så om du ätit och suttit stilla en hel kväll kan du mycket väl gå upp i vikt med ett par kilo.. Ett gott råd e att strunta i alla andras vågar och förlita dig på din egen våg....Kram

• lillfoppa

Välkommen starchick... Du kan ju alltid köra tallriksmodellen om du ska äta vanlig mat... alltså halva tallriken grönsaker, kvarts tallrik med kolhydrater(potatis,ris,pasta), och en kvarts tallrik med protein(fisk,kött,fågel). Det funkar utmärkt men tar lite längre tid än snabb dieterna men så håller den längre oxå... När du har gått ner det du vill och ska hålla din vikt så tar du och äter lika mycket grönsaker som kolhydrater men fortfarande bara en kvarts tallrik med protein. Lycka till!!!

• lillfoppa

Hallå!!!

Det är helt otroligt att jag kan leverera detta resultat har kännt mig som en liten elefant typ hela veckan men jag har faktiskt kämpat på. Nu kommer dem:

Vikt: 95,5kg (-2,2kg)???
    Midja: 101cm (-4cm)???
    Byst: 108cm = Oförändrat
    Stuss: 119cm = Oförändrat

Samos: Bra jobbat!!!
    73an: Bra jobbat!!!
    dreams: 6hg kan du få bort på en dag... det e nog bara vätska...Håll ut!!!
    Anja: 5cm runt stussen e ju helt sjukt bra!!! Skit i att köpa nya brallor jämför med dina gamla istället...Kram

• lillfoppa

Hallå!!! Har inte hunnit med er den här veckan men det verkar ha hänt massor på denna tråd sen sist... Jag har denna vecka varit på promenad varje dag ca 1timme och simmat 1000m samt hunnit med ett vatttengympapass och jag är sååååååå stolt över mig själv.... Jag lider ju av artros i båda mina höfter och lever med daglig värk men försöker nu ta mig iväg och träna på de sätt jag förmår... Har ni andra hunnit med några roliga fitnesspass??? Vill bli ännu mera peppad än nu?! Har någon provat på pilates??? Kram

• lillfoppa

Hallå! En riktigt upptagen 2 barnsmorsa har jag varit idag hann inte ens kliva på vågen men jag skriver in mina resultat lite senare idag för klockan e ju redan tisdag...hi hi kram

• lillfoppa

jaha då va det dags!!

Vikt 96,6kg (+1,1kg) Snyft!!!
    Midja 100cm (-1cm)
    Byst 106cm (-2cm)
    Stuss 119cm = oförändrat

kan inte skylla på någonting förutom vinet i lördags...
    Men jag har tränat 6 dagar förra veckan oxå kan ju vara muskler..HAHA

• lillfoppa

Tack alla för era peppningar!!!

Idag har jag varit på vattengympa och simmat lite. Försöker se det från den ljusa sidan men ibland förväntar man sig ju mer än man får ut...
    Valkyriana och mariaochmichael : Jag ska oxå gifta mid den 080808... Jag är vansinnit besatt av åttor. Dessutom är det den kinesiska lyckodagen samt Invigning av OS...Kram

• lillfoppa

Tjo!

Tänker bara tala om att ikväll blir det middag ute och ett par öl... Imorgon sprit fest hos grannarna.... Ser VERKLIGEN fram emot vägningen på måndag...fniss

• lillfoppa

Hej alla glada!!!

Ja helgen blev en riktig fest helg.....

Vikt:100,1kg (+ 3,5kg)
    Midja:102cm (+ 2cm)
    Byst:110cm (+4cm)
    Stuss:123cm(+4cm)

Men jag hade kul på festen.... Nu är det hög tid för mig att inse att alkohol och diet inte går hand i hand... Jag ska inte ge upp!!!

Bra jobbat samos07!!!

Anja: Jag hoppas verkligen att du finner nya tag nu... Det e klart vi alla vill se ut som vi en gång gjort och deppig blir man om man kämpar som ett as hela tiden med sin vikt... Jag tror att man ska försöka göra detta till något roligt och inte kräva så mycket av sig själv.. Jag förstår verkligen hur du mår...Stora Kramar

• lillfoppa

Har provat den där bollen ni vet..... som man kan göra situps armhävningar och balans övningar med/på. Vilken träningsvärk!!!
    Jag älskar den är det någon annan som provat??

• lillfoppa

Hallå!!
    Ville bara tala om att jag har precis fått tillbaka datan nu...
    Varit utan i en vecka... Det blev ingen vägning idag men jag ska försöka på onsdag. Imorgon e det nämligen 1år sedan min lillebror omkom i en mc olycka. Så det blir en lugn dag med familjen....
    Kram

• lillfoppa

Hej!
    Har inte haft tid att ställa mig på vågen ännu... Det har varit kämpit i veckan... Tar nya tag på måndag!!!
    Ska börja jobba skift nu oxå... Men det blir ju pengar!!!
    Hoppas på att latmasken ska hålla sig borta ett tag till...kram

• lillfoppa

Hej alla snyggingar!!!
    Jag har förlagt min våg denna vecka har insett att jag behöver ett litet break i min bantar stund!!
    Har renoverat sovrum och möblerat om i hela lägenheten så träna har jag gjort men ätit dessutom!!!
    Det blir vägning på måndag för mig... Kram

• lillfoppa

Hej!
    Har tappat sugen på typ allt just nu men det blir andra bullar efter idag... Simning imorgon... vattengympa på fredag... dans på lördag och en promenad på söndag..borde väll vara igenomförbart eller hur?!

Synd bara att jag precis köpt kakor för att stödja en klassresa och de va riktigt goda... Aj Aj

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??