Inlägg från: Lilla My |Visa alla inlägg
  • Lilla My

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Jag vill också vara med här!
    Jag har inga barn och alltså inga 30 kilo att gå ner, men jag vill gärna gå ner 5 i alla fall. Och få plattare mage och smalare midja. Och må bra och orka mer.

Jag köpte friskis&svettiskort idag. Det är i alla fall en början!

• Lilla My

Och hur sjutton gör ni för att träna och se på tv samtidigt?

• Lilla My

Idag var jag och tränade första gången på mitt nya friskiskort. Det var faktiskt inte så fruktansvärt jobbigt som jag trodde det skulle bli, orkade till och med promenera en bit av vägen hem. Antingen tog jag inte i ordentligt, eller så är jag inte i så usel fysisk form som jag tror (säkert det första, tyvärr).

Men nu är jag igång! Hurra!

• Lilla My

Jaha, då får jag nöja mig med att mäta in mig första gången. Har ingen våg hemma, (skulle bara väga mig stup i kvarten då), så det får vänta tills jag ska hälsa på mamma.

Midja 76 (-1)

Känns ju som att midjemått beror rätt mycket på dagsformen för mig, (mer än vikten i alla fall). Hur är det för er?

• Lilla My

Samos, -0,4 är ju ett resultat som märks så du går ju också ner.
    Men med måtten undrar jag också. Har gått ner 2,7 sen jag började för en dryg månad sen. Jag tycker det känns fenomenalt, men är jag smalare i midjan? NEEEEJ det är jag inte.

Någon som har en teori vad det beror på?

• Lilla My

Samos,
    äter du p-piller eller använder någon annan typ av hormongrejer? Jag började sakta men säkert gå upp i vikt efter flera år med min gamla sort, och jag gick ner tre kilo på någon vecka med min nya (och svindyra) sort.

Anja,
    tack, ska tänka på det. Jag inbillar mig dock att det borde synas på midjan på mig ganska snabbt, för jag är lite äppelformad, smala ben och armar, inga höfter osv... jag menar, där finns det ju inte så mycket att ta av. Men jag ska försöka ha tålamod... Och hålla ögonen på bystmåttet. Tack för din pepping!

• Lilla My

Tråkigt med din pappa Samos, hoppas han kryar på sig.

Jag har precis upptäckt hur skönt det faktiskt är att träna. Jag var på en liten semster i Italien förra veckan och åt glass och croissanter varje dag. Och sista dagarna kände jag verkligen att jag längtade hem till att äta nyttig mat, och mest av allt till att köra ett pass på F&S.

• Lilla My

Har läst igenom Dolly-debatten här och jag vill gärna ha lite råd om jag är fullständigt ute och cyklar.

Mitt mål är att väga 53, men jag är jääkligt kort (tänkt: under 1,60). Innan jag började träna så vägde jag 58 och jag vet att jag objektivt sätt inte är och aldrig varit överviktig, men det är inte kul när man är van vid att ha storlek 34 i kläder att behöva ha 38 (ja, jag vet att många av er drömmer om 38, men allt är relativt) och storlek 38 sitter ofta inte snyggt på en som är så kort som jag. Jag försöker inte banta, men jag tränar och försöker att tänka på vad jag äter. Alla mår ju bra av att röra på sig och äta nyttigt, men jag gör det ju för att bli smal (smalare) och inte primärt för hälsan. Borde jag fortsätta försöka gå ner eller försöka få hjälp för att bli nöjd med mig själv?

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??