Inlägg från: mariaomichael |Visa alla inlägg
  • mariaomichael

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Hej!

Här hör även jag hemma ser jag...
    På min och min sambos 2:års dag friade han och nu är kyrkan bokad till 080808. Jag har en hel del att gå ned tills dess närmare bestämt mellan 17-19 kg. Den här gången (har gjort detta många gånger förr alltså gått ned i vikt, inte gift mig) har jag valt att använda mig av Måbra och sunt förnuft. Måbra fungerar som viktväktarna och det är den metod som jag fått mest bestående resultat av förr...

Körde Cambridge förra hösten och gick ned 10 kg på 4 v, men blev super deppig och fick sluta. Det eftersom jag blev deppig så gick mina planer på att hålla vikten inte så bra...

Men nu är jag här med nya tag!!!

Start 86,0 1/8-07

17/9 -84,0 kg
    24/9 -82,0 kg

Mål 65-63 kg 8/8-08

Tänkte ta det här i en trestegsraket då det snart är 300 dagar kvar till den stora dagen...vet inte riktigt hur jag ska lägga upp än... men jag tänkte något i stil med...

300-200 Måbra, promenader och pilates på DVD
    200-100 Måbra, jogga, hålla uppe pilatesen och börja på träningsanläggning
    100-B Måbra, (camebridge i nödfall) och fortsätta träna...

Siktar man mot stjärnorna kanske man i alla fall når trädtopparna Eftersom det är en livsstils förändring jag siktar på tänkte jag försöka sätta en ny vana innan jag trappar upp ett steg...

Vad tror ni? Hur låter det? Har ni förslag på hur min trestegsraket skulle kunna se ut?

Ursäkta min långa presentation här.../ Maria

• mariaomichael

AoM:
    Du har ju din stora dag dagen efter min...Kul
    Det enda sättet för mig att stå emot frestelser är att inte ha dessa hemma (är för slö för att gå och köpa eller baka) och att hela tiden ha alternativ som är nyttiga hemma t.ex frukt och grönt.

• mariaomichael

Augustibrud08:
    Bra kämpat med träning och godisstopp!!!
    Jo, om kosten är balanserad så brukar söt och annat onyttigt sug avta ganska snart...efter någon vecka. Är väll som vilket beroende som helst, kroppen måste avgiftas först innan den inser att det går att leva utan alla dessa onyttigheter.

• mariaomichael

valkyriana
    lillfoppa: Oj, det ser ut att vara många 080808 här på BT kul!

Annim: Bra idé att rapportera här så vi kan se hur det går för alla!!! Det är nog svårt att få alla och väga sig samma dag...

Kanske vi ska göra en lista på vilka som är här: nick, startdatum och startvikt, nuvarande vikt, målvikt och bröllopsdatum. En sån där lista som man kopierar och ändrar på sin rad....Det kanske finns en lista sen tidigare men jag hinner inte läsa alla inlägg bakåt...

Vad säger ni????

• mariaomichael

Fixa vikten till augusti 08!!!

mariaomichael: Start 17/9 84,0 kg. 24/9 82,0 kg Mål 65-63 kg. BD 080808

FYLL PÅ NU VIKTKÄMPAR!!!

• mariaomichael

Då var det måndag...

Vikt: 81,4 kg (-0,6 kg denna vecka, -4,6 kg från start)

Midja: 86 cm

Höft: 114 cm

16,4 kg till mål....

(hoppar också att mäta bysten då jag bara blir deppig att så mycket försvinner)

Snart dags att ta tag i träningen också!!! 312 dagar kvar till bröllopsdagen och det vill säga 12 dagar kvar till starten av min trestegsraket...

Samos och Dreams Heja!!! Bra jobbat!!!

Anja...vet hur det kan kännas och det enda jag kan säga är att det kommer bli bättre, tro mig jag vet!!! Kämpa, lyssna på musik du blir glad av ta en promenad och lev inte bara för att gå ned i vikt, se runt dig, vackra färger på träden frisk luft...

• mariaomichael

Så var det måndag igen...

Vikt: 80 kg (-1,4 kg denna vecka, -6 kg från start)
    Midja: 83 cm (-3 cm)
    Höft: 114 cm (+-0)

15 kg till mål...

• mariaomichael

Sommarbrud 08 ; vi ska gifta oss samma dag! Jag använder Måbra Lättviktarna. Som VV, räknar poäng... Fungerar bra för mig! Tänker mycket på balans i kosten, lite tallriksmodell.

• mariaomichael

Samos
    Jag har ett excelblad som jag fyller i och utifrån det har jag ett diagram där man ser om jag håller mig inom -0,5--1kg i veckan... sporrande att se en kurva som går nedåt!!!

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??