Inlägg från: MissButterfly |Visa alla inlägg
  • MissButterfly

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Hejssan!! Ser ut som det finns fler som kämpar med vikten till nästa sommar, sköönt! =o) Det känns lite jobbigt att vara ensam om det..

Sockerberoende tror jag nog inte att jag är.. mitt problem är nog att jag borde dricka MYCKET vatten och motionera mera. Har börjat på step 2 ggr i veckan. Eftersom vi bygger hus, jag skriver mitt examensarbete och jobbar m.m. på samma gång verkar tiden ALDRIG att räcka till för promenaderna man borde göra emellan.. Hur får ni tiden att räcka till allt?

Träningen 2 ggr i veckan ger faktiskt resultat, har gått ner ca 2 kg på några veckor, men så har jag nog börjat tänka på vad jag sätter i mig för mat också.

Lycka till alla andra med er träning!!

Ps dagen med stort D för min del blir 2 augusti 2008

• MissButterfly

dalatös och 73an: Shit va kul att vi alla skall säga ja till våra m2b på samma dag!!! Hur långt är ni med planeringen? När ska ni skicka ut inbjudningskort?

Lycka till med viktminskningen OCH planeringen!! :o)

• MissButterfly

GME76: Wohoo, nu är vi 4 par som gifter oss på samma dag och 4 blivande fruar som har "viktminskningsmål", känns sporrande. Det ska vi klara utan problem!! =o)

Bara jag slipper min feber och flunssa nu så blir det hårda tag. Jag har egentligen deadline på vikten februari, när vi åker på Honeymoon (före bröllopet) =o)

Ha det bra allihopa!! Kämpa kämpa

• MissButterfly

GME76; Jag har egentligen börjat nu i höst, så har ju inte hållit på så länge men 2 kg har jag gått ner så nu har jag typ ett halvt kilo till under 70. Det låter inte mycket mot era 30 kilon.. =o) (Men, jag har inga barn) 65 kg är mitt mål till en början.

Kom på att jag faktiskt har förändrat mina dagliga rutiner fast jag inte tänkt på det.. T.ex. på morgonen äter jag alltid numera en halv grape, vatten och en rågbröds smörgås. Låter trist men det är gott. Förut satte jag socker på grapen men det har jag slutat med och det är forfarande gott!!

Eftersom vi bygger hus, jag gör mitt examensarbete för att bli klar ur skola, jobbar 2 dar i veckan, är försäljare av kosmetika på fritiden och planerar för fullt bröllopet så blir det ganska ont om tid ibland, och då har vi ätit MYCKET snabbmat. Det har vi minskat av rejält nu (vi skall ju båda två träna). Och inget smaskning inne i veckan! Om man måste ha något tar jag en bit mörk choklad. Och te, dricker mycket te!

En fråga: är vin dåligt för viktminskning? Jag har liksom slutat dricka vin också, men skulle gärna ta ett glas på helgen nu som då, tror ni att det stanna av viktminskningen?

Åter tillbaka till livsstilsändringen: så har jag även börjat träna step (2 ggr/vecka) Inte alltid så kul att åka dit, men gud så skönt när jag kommer därifrån. =o)

Hur mycket tror ni att man behöver träna per vecka för att det skall ta på vikten?

Oj, det här blev LÅNGT!!
    Ha det bra!

• MissButterfly

Hej, nu har det varit ett bra tag sen jag var här inne sist. (bråttom bråttom..) =o)

En sak jag undrar över är VARFÖR ska det gå så himla LÅNGSAMT att gå ner i vikt??? Har gått ner 2 kilon nu sedan jag började men nu har vikten stannat på 70 ;o( Det är hela tiden nära "under 70" men ack nej!

Kollade på tv: för att gå ner i vikt bör man:
    1) Äta rätt (alltså kolla om kosten man får i sig)
    2) Sova tillräckligt (inte för mycket men absolut inte för lite, kroppen behöver återhämta sig, annars kan den inte bygga muskler)
    3) TRÄNA

I den ordningen! Jag insåg då att jag definitivt borde börja se över min kost. Träna gör jag och sova likaså. Dessutom sades det att före träning skall man äta fet frukt T.ex. avocado och nötter. Så nu försöker jag frossa i avocado före min träning.

Ok, ville bara dela med mig det tipset, makes sense to me när jag tänker efter.

Trevligt veckoslut!! *Ska köra stenhårt på morötter detta veckoslut har jag bestämt. =o)*

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??