Inlägg från: Annim |Visa alla inlägg
  • Annim

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Hej!
    Får jag oxå hänga på här!?
    Jag ska gifta mig den 16 Augusti -08, har ca 11-12kg minst jag vill bli av med...

Eftersom jag är lite bekväm och inte orkar läsa igenom hela tråden, skulle det vara roligt om ni vill dela med er vad er startvikt varit?Målvikt? Hur gör ni? Tips mm...

Själv hade jag en startvikt på 100.9kg efter senaste barnet, vår tredje son.
    Har med träning step-up,gått med gåstavar och minskat ner gottis intaget lyckats gå ner till dagens vikt:81.8 kg

Vill som sagt ner till 70 minst. Jag är 167 cm lång.
    Idealet är att ligga mellan 65-70,m en jag ser det som att allt under 70kg är ett bonus..

Skulle vi inte kunna ha en dag i veckan där vi rapporterar till varandra hur det gått i veckan och tipsa eller stötta...

Kanske denna dag!? Torsdagar? Är det något ni kan tänka er?

Mina torsdagssiffror då;
    Startvikt:100,9
    Förra veckans vikt:83,6
    Dagens vikt: 81,8 (-1,8kg)

Ha det bra tjejer och lycka till med vikten!

• Annim

Fixa vikten till augusti 08!!!

*Annim; Start=hösten -06, 100,9kg Idag. 81,8kg-Mål=65-70kg

*mariaomichael: Start 17/9 84,0 kg. 24/9 82,0 kg Mål 65-63 kg. BD 080808

• Annim

Anja;Jasså det här du håller hus!
    Har saknat dig i den andra tråden för oss som gifer oss sommaren 2008.

Hade du en dålig dag! Shit happends! Det är bara att gå vidare! (Oj så klichee`, man kan låta)
    Men jag har oxå mina dagar då jag bara inte kan låta bli allt det där som lockar. Men så länge jag håller fast vid att vara nyttig de dagar jag orkar och tränar så mycket som möjligt de dagar jag orkar så går jag iaf inte upp i vikt och det är jag glad över.
    Men visst det var en period nu i ett par veckor där jag pendlade mellan 83-85 länge. Men *peppar,peppar* det verkar ha lossnat lite. Nu ligger jag kring 80.5-82
    Jag ska ju oxå ner till 70kg hoppas jag. Om det blir något under 70 är det en bonus..

Jag känner mig dock stolt och glad även om det tagit ett tag.
    Jag började kring oktober-november 2006 att gå ner i vikt.
    Dagen när jag bestämde mig vägde jag 100.9kg och att idag nästan ett år senare väga ca 82 kg ser jag som en STOOOR framgång.
    Så jag borde nog kunna närma mig de där 70 till Augusti nästa år....

Hur har det annars gått Anja?

Givetvis är jag intresserad av hur det går för er andra?

Ska försöka hänga på att redovisa resultat på måndagar, var det va???

Lycka till!

• Annim

Dalatös; Jag var redan när jag var i stl 46 och provade klänning. Hittade den perfekta med en gång!
    De ska ju sy in den åt mig när jag bantat färdigt.
    Jag har ca 12 kg kvar, till mål. Då borde jag vara kring stl 40 i kläder. Klänningen jag provade var en XL men den var sååååå fin... Så jag hoppas och tror nog att den blir lika fin eller t.om ännu finare när jag gått ner till min målvikt.

• Annim

16 Augusti; Tack! Ja, jag är faktiskt stolt över mig själv för det!
    Så ni har samma datum som vi!? 16 Augusti.

Kämpar du oxå med övervikt? Var gifter ni er?
    Nyfiken bara!? =)

• Annim

Vad duktiga ni är tjejer! Grattis!
    De som inte kommer med minusresultat denna vecka gör det nästa vecka!!!

Jag har inte fått in denna rutin med måndagsvägning ännu.
    Så jag kommer väll igen på torsdag då jag brukar väga mig just nu. Hade onsdag som vägdag ett tag oxå.
    Men sedan borde jag väll försöka banka in MÅNDAG som vägdag i skallen! =)
    Men jag erkänner direkt att jag är för bekväm för att orka mäta mig! Så jag lämnar endast viktrapport.

jag vill så gärna under 80 strecket nu. Låg ju som sagt länge mellan 83-85 och nu pendlas det mellan ca 80,8-82,5
    Har lovat mig själv att unna mig lite nya fina och sköna underkläder när jag kommit under 80-strecket som lite morot.
    Skam den som ger sig! Snart ska jag kunna visa upp mig i fina underkläder för blivande maken!

• Annim

Hvidbrud; Jag måste ha en sådan CD! Var får man tag i den?

Valkyriana; Vad duktig du är!

Mina resultat då!

*Trumvirvel*

80.3 kg (-1,5 sedan förra torsdagen)
    Snart får jag alltså överraska mig själv och gubben med nya underkläder! =)

• Annim

Sataya; Det är klart du är välkommen då!
    Gud vad mysigt så du väntar en liten....*AAAAVIS*
    Men jag har ju mina 3 små busar... Får nog aldrig nog av bäbisar. Men orkar inte fler egentligen nu men det är ju såååå mysigt att bara tänka tanken på att få vänta en liten knodd.

• Annim

Hej alla duktiga tjejer!

Flåt jag har varit usel på att skriva!
    Jag orkade inte skriva här ett tag då jag var så irriterad på att jag aldrig verkar komma under 80kg.
    Men jag vägde mig igår och reslutatet var!

80.3!!!

Håll i nu Minna!!!!!!!!! Nu borde det gå och komma med resultat under 80kg nästa vecka, om jag bara håller mig på mattan!

• Annim

Måste bara berätta! Att Jag nu lärt mig att äta mörk choklad p 70%! *stolt*
    Hittade en på 65% oxå med vaniljsmak som var helt OK med!
    Försöka hålla mig till max 1 ruta när suget sätter in. Det räcker faktiskt än så länge!

Kämpa vidare tjejer!

• Annim

Snartfru A; Oj! Vad duktig du varit! Grattis!
    Klart att du klarar de där sista 3!!! Inga problem lr hur!?

Nejhanna; -0,3 inte fy skam det heller!
    Hur mycket har du tänkt gå ner? Vad är målvikten alltså?
    Min målvikt är 70kg.
    Skulle jag lyckas med gå ner något under 70 är det bara bonus.
    Drömmen vore att ligga mellan 65-70kg.

Så det blir bröllop den 13 september!?
    Jag blir grymt nyfiken på om du är någon jag känner!?
    Känner ju en del Johannor!

• Annim

Välkoma hit Cortado, har inte läst alla inlägg så har jag glömt någon flåt!
    Jag har paus från vågen just nu! Har ingen lust att hänga upp mig på vad jag väger utan bara fortsätta som jag gjort tidigare och kanske att jag väger mig nästa måndag!

Anja; Fattar inte! Var inne på din blogg idag och kollade på de bilder du har där. Varför? är du så självkritisk?
    Du är ju skitsnygg på i stort sett alla kort.
    Sedan vet ju jag oxå som 3-barnsmamma så vaknar man inte upp som tjejerna i deperate housewifes nysminkade och håret perfekt kammat , inte varje dag iaf!

Lycka till tjejer! O, ge inte upp!!!!!!!!!!!!!!

• Annim

Anja; Men det är väll bra att du påpekar för tjejen att hon väger lite.

Dolly 10; Håller med anja att du är ju definitivt inte överviktig. Men är du inte nöjd med magen försök koncentrera dig på att jobba upp musklerna i den. Det formar ju till magen till det bättre.
    Styrketräning överlag kan nog vara bra! Eftersom hela kroppen kan ju bildas om till det bättre och det ser snyggare ut.
    Man få en hälsosamt snygg kropp.
    Du kanske lägger på dig lite t.om, men det är ju isåfall positiva kilon i form av muskler.

Lycka till!

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??