Inlägg från: Samos07 |Visa alla inlägg
  • Samos07

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Åh, här vill jag också vara med om jag får?
    Vi ska gifta oss den 17 Maj och jag skulle vilja gå ner minst 10 kg!! Känns som att jag måste börja om från början igen. För 2,5 år sen insåg jag att jag vägde lite väl mkt, ökade träningsmängden och gjorde småändringar i kosten. Detta resulterade i att jag gick ner tio kg, men plötsligt (efter en del skador) har jag gått upp allt igen =( Har inte fött några barn så har väl egentligen ingen sådan ursäkt.

Men nu jäklar har man ju ett mål att jobba mot och tio kg på åtta månader ska ju inte vara omöjligt!

• Samos07

Ja, just det.... Oki doki.. Here it comes:

Längd 169
    Vikt 73
    Mått byst 100
    Mått midja 77
    Mått höft 98

En sak slog mig imorse... när jag gick ner mina tio kg för ca 2,5 år sen så gjode jag en sak som jag inte gjort sen dess. Jag skrev ner varje gång jag vägde mig.. vikten + fett%. Om man får det mer svart på vitt blir det kanske lite annorlunda. Detta ska jag nu börja göra igen samt använda mig av er =) Då måste det ju bara gå! Sitter tex här nu och tänkte ge mig ut och springa. Lätt att bli frestad att skita i det då man är lite trött, men nu har jag sagt det till er så då måste jag ge mig ut. Lika bra att jag skriver igen när jag varit ute då!

Måste ju säga att ni alla verkar vara jäkligt duktiga och motiverade! Det här kommer bli helt kanon för oss alla. Var det ngn mer än jag som skulle gifta sig lite tidigare, som Maj? Shit, nedräkningen har vekligen börjat! =D

Oki, skriver igen när springrundan är över *phu*

*vink*

• Samos07

Hej Dreams!
    Ja, "tyvärr" är det en våg jag har som räknar ut fett procenten. Jag har haft den ett tag bara för att den skulle kunna ge mig lite pointers mot vart man är på väg. Tror inte man ska stirra sig blind på det.

Jaså, är du dålig? Men du är sjuk då alltså? Men det måste man ju få lov att vara. Passa på att låta kroppen vila lite så kan du, som du säger, ta nya tag så snart du känner dig bättre. Vi vill ju alla här gå ner på rätt sätt och må bra, eller hur =) Hoppas verkligen att du njöt av glassen igår!

Jag har iaf varit ute och sprungit nu! Såå jobbigt, men sååå skönt. Vädret var ju helt underbart!

• Samos07

Jag vill bara komma tillbaks så att säga. Har kännt hur skönt det kan vara med löpning om man bara kommit in i det.

Vad tråkigt att din dotter hatar vagnen! Och det funkar inte med leksaker som distraherar henne? Annars skulle du kanske kunna ge dig ut då din sambo är hemma? Är du eller någon annan av er medlemmar på ngt gym? Jag kan tycka att det är ganska skönt att komma iväg hemifrån och få lite peppning där.

• Samos07

Näe, det kan ju bli en tröskel att komma över när man ska komma tillbaks till gymlivet =)
    Du kan ju börja med att utnyttja sambon på helgerna tex *S*

• Samos07

Anja:
    Vad roligt att du märker såna framsteg!!! =) Det är väl klart att du ska skrika ut det till alla! Tanken är väl att vi ska delge både upp- och nedgångarna *S* Grattis!!

73an:
    Välkommen =)! Tycker att du gör helt rätt i att hoppa in här och påbörja kampen mot kilona redan nu. Varför skjuta på det och kanske behöva stressa =) Nu har du ju gott om tid och kan lägga ner tiden på att skaffa dig en ny vana istället för att banta eller köra ngn konstig diet. Har du lagt upp ngn slags plan för hur du kan gå ner dina kilon?

Valkyriana:
    Välkommen du med =) Tyckte du att spinningen var rolig då? Eller var det bara jobbigt och hemskt? Jag själv älskar spinning och ser det som en bra träningsform. Det är ju mer skonsamt mot knäna än tex löpning. Var försiktig bara så att du inte kör alldeles för hårt och tröttnar pga det.

• Samos07

Dreams:
    Förlåt, jag missade ditt ena inlägg igår! Vad duktig du är som cyklar så tidigt på morgonen! Men det låter som en skön och bra start på dagen må jag säga. Äter du frukost innan du cyklar? Att röra på sig innan frukost är ju bra då man vill gå ner i vikt, men det beror ju lite på hur intensivt man rör sig. Jag som tex ibland springer innan frukost ser till att få i mig ngt litet först för att inte förbränna muskler. Det är ju fetter vi vill åt =)

• Samos07

Hej igen Dreams!
    Om du ändå inte kan äta på morgonen så tycker jag att det låter som ett alldeles utmärkt upplägg att du först cyklar och sen äter din A-fil =)
    Hmm... angående det kolsyrade vattnet. Jättebra iofs att du kan med att dricka 3 l varje dag, men är nog själv lite skeptiskt till kolsyran. Jag tycker att det lite är en vanesak att dricka vanligt vatten. Så kan du skulle jag nog rekommendera dig till att försöka dra ner på kolsyran.

• Samos07

GME76:
    Måste lägga mig i och fråga bara... vad var det som skulle vara så bra med brusvitaminer? Sa hon det?
    Egentligen är det ju bättre att få i sig c-vitaminer genom paprika, apelsiner osv. Det är ganska lätt att man "överdoserar" vitaminer. Jag märkte nämligen själv att jag gjorde det då jag skulle göra en näringsberäkning på mig själv.

Förlåt, jag hoppas inte du misstycker. Jag vill bara vifta lite med en varningsflagga.

• Samos07

Go Kväll!
    Idag åkte jag för att titta på bröllopsklänningar. Var rädd att det skulle bli ganska deprimerande då inget skulle passa. Och visst... någon klänning satt väldigt tight, medans en annan inte gick att knäppa och en tredje var för stor. Men helhetsintrycket var väldigt bra och det kändes nästan som att jag hittade min klänning. Men väntar litegrann så att jag hinner titta runt lite mer. Dessutom kommer den ju sitta ännu bättre om jag bara kan gå ner de här envisa kilona! Måste chocka kroppen!!
    Snart så *hoppas hoppas*

Valkyriana: Du är ju verkligen på G med din träning! Bra jobbat!! Du råkar inte bo i Gbg? Kunde ju sporrat varandra ännu mer då tänkte jag =)

Måndag morgon var det dags att väga sig igen, eller? Tar ni måtten då också?

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??