Inlägg från: GME76 |Visa alla inlägg
  • GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Issm:
    Välkommen . Fasiken va du var hurtig . Hund är nog bra o ha, då måste man ut.

Monken:
    Stegräknare är guld! Mkt roligare med den. Mitt mål är 10 000 per promenad (alltså ca 70 min rak takt). Har inte på mig den på dagarna men ska testa det nån dag för det är ju helt klart intressant att veta hur mkt man kommer upp i. Jagar ju barn en del när jag inte jobbar.

• GME76

Jag äter ordentlig frukost, tar en shake till lunch eller middag, beror lite på, minst ett lagat mål blir det i a f. Försöker äta nån frukt och sen småäter jag nästan aldrig.
    Jag har lite svårt att njuta av mat när det är stressigt omkring och det har det verkligen varit nu när man haft semester o varit föräldraledig. Barn + lunch mattid = omöjligt. Så jag har minskat portionerna och äter mig aldrig proppmätt till vardags.

• GME76

Ha ha...lugn mattid menade jag ju...

• GME76

Det är ju kanon ju . Sånt gör mkt.

• GME76

Krya på dig Monken!
    Jag ska ut o gå mina 10 000 strax. Riktig lunch och shake nyss (o lite mellanmål emellan där) så dagen har varit bra.
    Limbolight:
    åååh, va kul att rida. Saknar det verkligen. Hade foderhäst i högstadiet men sen hade man ju inte tid med det . Nån gång när barnen blivit större vill jag bo så jag kan ha häst igen.

• GME76

Hej hopp!
    11000 steg blev det . Var kallt som f-n när vi gick men pinnade på så man fick upp värmen. Det var lätt att andas i den kalla luften i a f.
    Limbolight:
    Stegräknaren mäter antalet dunsar så du kan nog inte ha den när du rider .
    Får ta reda på vart man kan omvandla till andra akt. som Issm skrev. Är intressant att veta.
    Påt igen imöra som vi säger i Värmland, Issm.

• GME76

Nä när, tänker inte betala extra för att gå ner inte

• GME76

Ridning ska, vad jag hört för länge sen, vara bland den mest ansträngande (på ett positivt sätt) för kroppen. Det o simning.

• GME76

Hej Limbolight!
    Om min går rätt så stämmer inte din . Har för mig att min visar ca 8,5km vid 10000 steg. Och det tar ca 70-75 min.
    Har precis varit ute med barnen (ledig onsdagar) och gått 7000 steg. Det var rätt tungt att gå snabbt med dubbelsulkyn. Ikväll blir det bio med 70%-ig choklad och popcorn. Ä ju smågodis-freak men det får gå ändå.
    Lunch=shake, middag=fullkornspaj med broccoli, skinka, tomat och fetaost.
    Vet inte varför jag skriver vad jag äter, men det kanske är relevant i en bantningstråd ha ha .

• GME76

Vet tyvärr inte märket, fick den av en leverantör på jobbet som reklam. Jag kan tänka mig att du gått ca 8000 steg om du gått en timme. Har du ställt in steglängden? Min står på 70cm. Man ska ta ett vanligt steg och mäta det och sen ställa in det på räknaren.

• GME76

Heja heja, Limbolight!!
    Och snart är du förhoppningsvis på benen, Monken, och kan börja med höga benlyft och björnlufsningar .
    Ska försöka mig på en promenad ikväll men vet inte om jag hinner/orkar. Vi måste kolla en bil ikväll först, efter att barnen somnat. Puh det går i ett med allt tycker jag.
    Jobbar min första riktiga vecka efter föräldraledigheten och gissa vad som händer? Dagis ringer, äldsta barnet har feber...och just denna vecka kan verkligen inte sambon vabba, vilket vi annars alltid delar på. Suck. Tur att jag kan jobba lite hemifrån i a f.

• GME76

En liten Toyota Starlet, gammal o billig .
    Vi måste ha en till bil snabbt nu när vår f-ledighet är slut o båda jobbar och eftersom vi byter tak (dyyyyrt som f-n, men nödvändigt)så törs vi inte köpa en "riktig" ha ha. Så nån av oss får tuta omkring i vraket .

• GME76

Välkommen Anthea!
    Tycker vi ska hålla det till en optimistisk bantartråd där man aldrig behöver ha dåligt samvete för att man ätit Snickers eller ska partaja på kicko-off. Man kan alltid ta nya tag imorgon .
    Bilen var bara skräp förresten så vi får ta nya tag där med. Bajs också...ursäkta språket.

• GME76

Vi hejar på . Se bara till att göra det anständigt så du inte generar ngn .

• GME76

Ha Ha, bra idé . Ska försöka mig ut senare. Är bitter o omotiverad idag. Skulle jobbat men dottern hade feber en kort sväng igår och måste vara hemma fr dagis idag. Min första riktiga jobbvecka efter för.ledigh...buhu. Och sambon kan verkligen inte vara hemma denna vecka annars hade det ju varit lugnt.
    Får tvinga mig ut senare.

• GME76

Hur har helgen gått?
    Inte sååå bra här. Cyklade visserligen en mil till jobbet igår men var på dop sen och åt paj, tårta m m. Ska ut o gå mina 10000 steg idag i a f. Tjingeling!

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??