Inlägg från: GME76 080802 |Visa alla inlägg
  • GME76   080802

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Hej hopp! Nu har jag gått i över 1 timme med några kompisar. Nice! Har blivit lite snuvig men det var inga problem alls så jag kanske klarar mig fr att bli värre sjuk.

Dreams:
    Ett räcker nog bra. Gott, nyttigt och mättande .
    Är ett väldigt bra snabbmål om man inte orkar eller hinner laga mat. Familjen här åt också pizza, men jag hade köpt med thaimat hem efter jobbet så jag fick njuta av den istället. Mkt godare och nyttigare .
    Sen fick jag tips av spa-tjejen jag går till ibland att det är väldigt bra att dricka brusvitaminer så nu har jag köpt ett rör C-vitamin o Multivitamin. Bra för mig som är för bekväm för att äta tillräckligt med frukt.

• GME76   080802

mmmalurk:
    Vad är VIBB Powerplate för ngt, har aldrig hört talas om det?

• GME76   080802

Samos07:
    Hon menade givetvis för oss som är lite dåliga på att äta det riktiga . Självklart är det bättre med riktiga varan men vi är alla olika. Och en brustablett om dan kan ju knappast vara överdosering .
    Jag är sämre på att äta frukt p g a bekvämlighet helt enkelt. Ibland äter jag jätteintensivt (t ex apelsinsäsongen) men sen blir det veckor när frukten bara blir dålig hemma. Det är sån jag är o svårt att ändra på. Tycker ändå att jag har ganska sunda matvanor så den genvägen unnar jag mig.

• GME76   080802

Anja:
    C-vitamin är bra för att hålla sig pigg och för huden bl a.

• GME76   080802

Härligt Valkyriana!!
    Visst är det svårt att få tid när man har småbarn. Och visst är det lätt att säga att man alltid kan ta sig tid men det är det ju inte. Tycker alltid det är ngt som ligger efter eller så är man helt slut när allt är klart.
    Ett tag körde jag med att gå 1h innan sambon åkte till jobbet men nu när jag själv jobbar nästan varje dag och det dessutom är mörkt ute vid 5.30-tiden så vaknar jag inte längre. Hör inte ens att klockan ringer förrän det är för sent.
    Men men, jag lever på hoppet att målet ska nås innan nästa sommar (eller helst jan-feb då jag gärna vill börja måtta för klänningen).
    Men idag är det lördag o jag har ätit mozzarella-röra med prosciutti på crostinis och druckit vin. Nice!!
    Snuvig är jag, nyser och är trött så det blir lugnt i några dgr.
    Och Anja:
    Grattis till din fantastiska träningsform . Och nää, bruset har nog tyvärr ingen fettförbränningseffekt. Men bra försök ha ha...

• GME76   080802

Åh va härligt o välkommen hem. Fått igen all sol man missade i Sverige antar jag .
    Japp, imorgon är det vägning o mätning. Det kommer nog inte vara nån större skillnad på mig känner jag. Har inte hunnit med träningen alls som jag viljat. Men idag har vi i a f städat hela huset och flyttat andra halvan av vedhögen in i förrådet så det har blivit en del praktisk motion denna vecka.

Lycka till allihop, imorrn smäller det...igen .

• GME76   080802

Bra jobbat brudar!!
    Samos07, vet att det är såå öken när man hamnar i svackan men det kommer kicka igång igen. Håll ut bara...

Har inte vägt mig än, men gör det ikväll. Måtten blev i a f:

Byst=97 (-3, så det kan vara lite felmätt nu eller sist men lite mindre är det nog)
    Midja=84 (-1cm)
    Höft/rumpa=102 (-2cm)

Så jag är jäkligt nöjd med tanke på att jag inte hunnit gå så mkt som det var tänkt. Vikten återstår att se...
    Det här med måndagskollen känns jättebra för mig, är mkt lättare att hålla disciplinen .

• GME76   080802

Nu har jag vägt mig:
    71,5 (efter bortdrag 0,7kg för kvällsvikt, det verkar vara den genomsnittliga viktminskningen mellan kväll o morgon numera)
    Så det blir -0,9kg. YEEEESSS!! Inte lika imponerande som -1,3, lillfoppa , men ändå...

Har kört pilates medan jag kollade på CSI, kändes bra.

Samos07:
    Har inte ngn strikt koll på maten, brukar bli ordentlig frukost, shake eller lagad mat till lunch eller middag (alltid minst ett lagat mål) och sen nån frukt eller grov macka emellan.
    Lite mandlar eller cashew-nötter om jag är småhungrig.
    Sen försöker jag klämma in motion när jag kan.

• GME76   080802

Ha ha, smart drag, Valkyriana. Bara att draaaa....

• GME76   080802

Välkommen sagasmamma . Självklart ska du vara med!!

Anja:
    Gå efter vågen du har hemma, då vet du i a f hur mkt du gått ner. Om du är på BVC ngt så kan du jämföra med vågen där för den bör ju visa rätt. Så kan du avgöra sen.

Jag förnekar mig inget i matväg egentligen. Nu när jag börjat gå ner och måste visa resultat här så är jag så peppad att jag inte har ngt behov att frossa i mig.
    Äter lite godis någon gång då o då, igår åt jag fikabröd men hade ändå gått ner nästan 1 kg sen förra veckan. Tror mkt att det handlar om hur ofta och i vilka mängder.
    Hett tips om man vill köra en riktig njutardag är att se till att man rört på sig ordentligt den dan. Då slipper man dåligt samvete .

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??