Inlägg från: valkyriana |Visa alla inlägg
  • valkyriana

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

idag har jag varit jätteduktig!
    Började dagen med en 1 timmes lång promend med vagnen i raskt tempo!

Sedan nu ikväll har jag kört ett boxpass! det gick jättebra! Jag gav allt och kände att jag hade mer och ge! Jag ÄLSKAR box
    Jag önskar jag kunde börja träna kickboxing igen *snyft* Det finns ingen träningsform i hela världen som passar mig så bra som kickboxing.

Jag har haft en underbar dag! Bra komunikation med gubben! Älskar honom älskar mina barn! Älskar vår familj!

På måndag börjar jag jobba en dag i veckan igen. Jag ringde dem i måndags. Känns bra! Måndag sen vecka och onsdagar på våran tidiga vecka (jobbar tvåskift)

Livet leker!

Puss till er alla!

• valkyriana

idag har jag varit jätteduktig!
    Började dagen med en 1 timmes lång promend med vagnen i raskt tempo!

Sedan nu ikväll har jag kört ett boxpass! det gick jättebra! Jag gav allt och kände att jag hade mer och ge! Jag ÄLSKAR box
    Jag önskar jag kunde börja träna kickboxing igen *snyft* Det finns ingen träningsform i hela världen som passar mig så bra som kickboxing.

Jag har haft en underbar dag! Bra komunikation med gubben! Älskar honom älskar mina barn! Älskar vår familj!

På måndag börjar jag jobba en dag i veckan igen. Jag ringde dem i måndags. Känns bra! Måndag sen vecka och onsdagar på våran tidiga vecka (jobbar tvåskift)

Livet leker!

Puss till er alla!

• valkyriana

Oj här är jag helt exhalterad...

• valkyriana

Godisråttan. Mmmm det låter gott. Älskar ostar. Friterad Camenbert är annars min favorit. Jag ska nog kolla upp den där osten då jag är på ICA. Ska nog köpa mig lite italiensk salami idag med.

Kom precis hem efter en 1 1/2 H promenad med bebis. Skulle gå till bvc, gick lite på känn (har aldrig gått dit för) och hamnade åt hel***e fel... Kom aldrig dit, men fick en riktigt lång promenix. Kan säga att första halvtimmen gick i ett rasande tempo eftersom jag var lite sen.

Kom hem och drack vatten. Saknar min cola. På lördag ska jag unna mig ett glas eller två igen. Det var 3 veckor sedan jag drack det sist. Förr drack jag en flaska om dagen....

• valkyriana

Nerkärad. Det är aldrig för sent!

Hvidbrud. Låter intressant. Nu har jag ifs kommit till det stadiet då jag redan tycker att det är skitkul med träningen. Men den skulle varit kanon för några veckor sedan.
    Menar du verklgen att du gått ner 3 kg utan ansträngning på en vecka? Det är ju fenomenalt. Men något måste du ju gjort? Hur har du ändrat ditt liv?

• valkyriana

Foglossningar är hemskt. Jag hade det då jag bar Linnéa. (7 månader nu)
    Förmanshelvetet på jobbet hade ingen förståelse för gravida kvinnor. Jag satt och grät lite i omklädningsrummet så gott som varje dag. Sen sjukskrev jag mig. Du får ta det lugnt!

• valkyriana

Lillfoppa
    Jag ska ju bara jobba en dag i veckan- å min latmask fattar inte riktigt. Den tror bara att den kommer undan från jobbet här hemma.

Sataya
    Skönt ialla fall att du pluggar hemma, men som sagt hunden måste ju få sitt.. Hur går det med motivationen att plugga. Du har bebis i magen + att ni ska gifta er... men det är klart det borde ju å andra sidan vara en bra motivation att skapa en bra framtid.

I går var jag ute och gick 1 1/2 H I med Linnéa och idag ska jag ut en timme. Men i kväll blir det middag vin och drinkar... Eventuellt så kommer jag även att tjuvröka...

• valkyriana

Anja: Grattis till budgivningen! Vi får hoppas att det sticker upp lite till!

Godisråttan: Jo kläder väger en hel del faktiskt!

• valkyriana

Hej
    Helgen var syndig, med rejält alkointag i fredags. Liseberg, hamburgare popcorn med smör cola i lördags.
    Igår hamburgare + cola
    Tränade i går dock

Ska få mensen och är lite svullen
    Resultaten då?

vikt +0,5
    midja +0,5

Känns bra ändå. Förväntade mig inget annat...

• valkyriana

Jag har lärt mig att älska mörk choklad! Vill faktiskt inte ens ha mjölkchoklad längre!
    Jag gillar Lindhs Cuba (den fick jag av min underbara svärmor efter jag fött barn och det var där the dark choklad tripp började)och så gillar jag den med lite pistage i jag vet inte vilket märke det är, men goood är den.

Sedan vill jag ju visst ha mina polly också- men det är en annan femma.

För övrigt har jag varit lite nere ett tag, har inte orkat hänga i med träningen eller promenader. Allt har känts MOTIGT. Jag har varit här inne och vänt...
    I måndags vägde jag i alla fall 62 och det var ner några hekton. Men jag trodde inte riktigt på vågen.

Nu idag har jag i alla fall tränat mitt box pass och i morgon är det också box som gäller.
    Jag tränar på sportlife så det är två olika anläggningar.

Är det bara mina helger som blir längre och längre? Ok att det är lite fest på lördag, men för mig börjar helgen på fredag med fredagsmys, sedan lördag och halva söndagen..
    Det blir ju nästan halva veckan det...

Kram på er alla! Ni är så duktiga allihop.

• valkyriana

Men om vi säger så här... Angående magmusklerna. Jag är med på att muskler behöver vila. Det är ju a och o innom styrketräning. Men hur kommer det sig att många boxare jag känner kör 600 situps om dagen och jag kan garantera att de har riktigt fina magmuskler!
    även jag på den tiden jag tävlade körde ca 300- 400 situps om dagen + 150 armhävningar. Och då var min kropp trimmad.

• valkyriana

Tränade gjorde vi ju inte varje dag, det här gjorde man på sidan av träningen, som daglig trimmning av kroppen.
    Kanske inte varje dag, men i alla fall 6 dagar av 7.
    Det var inget som tränaren sa att man skulle göra- man gjorde det ändå.

Vet inte om man bygger upp en tolerans i muskeln??? Vi går ju varje dag och det bryter ju inte ner musklerna i benen...

Man bygger nog upp en annan seghet och uhållighet i musklerna då man kör så. Men får inte lika stora muskler.
    Kampsportare är ju sällan stora, utan har långa "sega" muskler
    Det är bara att kolla på boxarnas magar och det är ju ofta något av det snyggaste som finns
    Tyson som jag för övrigt klassar som stor skit gjorde (sas göra) 600 situps per dag och den magen var nice. Han hade väll ifs inte sega muskler, han var ju stor som en oxe.
    Hade ett ex som också för övrigt var störd som tränade boxning- supernice kropp med definerade muskler- SNYGG mage som sedan började träna styrke och fick en bra mycket "fulare" kropp.

Det skulle vara intresant om någon som viste något om det här, med vetenskapliga fakta ville skriva...
    Jag har ju bara teorier

• valkyriana

samos07
    Du äter ordentligt då? 5 gånger om dagen och bra mat?

///Valkyriana

• valkyriana

Väger man 58 kg och är 170 då SKA man inte bli rekomenderad att gå ner i vikt.

Har du verklingen mage eller är det bara i dina ögon?
    Annars rekomenderar jag också träning. Sittups för att stärka bukmuskelaturen.

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??