Inlägg från: GME76 080802 |Visa alla inlägg
  • GME76   080802

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

augustibrud08:
    Va kul att du kom hit . Jag tycker också det är såå mkt enklare när man har konkreta siffror att mäta mot och folk att "bevisa" dem för ha ha. Vi har ganska lika mått förresten...

Och välkommen gomlan förstås .

• GME76   080802

Hej Samos07:
    Var inne på din sida men såg inga bilder. Kan man titta nånstans?

• GME76   080802

Det är tyst i tråden .
    Ingen som vågar vara här ha ha. Min invägning på måndag lär ha stått still misstänker. Har inte hunnit gå ngt men kör pilates nästan varje dag så midjan kanske minskat lite ändå...

Nu är det ett glas vitt med 70%-ig choklad o lite nötter ikväll. Och så lite av 3-åringens lördagsgodis. Hon äter så lite så det blir alltid över .

• GME76   080802

Vad pretto det låter ser jag. Hade ngn undrat för en månad sen så hade det varit ett halvt kilo lösgodis framför mig istället .

• GME76   080802

Kom igen nu Anja, såga inte dig själv för att du inte är så motiverad nu, det händer ju ALLA. Gör istället vad du kan för att förhindra ev snedsteg .
    Måste det finnas Nutella på jobbet t ex? Köp nötter o knapra på så fort suget sätter in. De behöver inte skalas och ger så mkt tuggmotstånd att det är svårt att moläta. Dessutom blir man jäkligt mätt av dem. Oftast tror jag sötsuget är mer ett sug efter nåt att tugga på så det brukar hjälpa mig. Och hitta den smak som passar dig bäst. Själv tycker jag mandlar är godast.
    Tänk på att de bör vara osaltade bara.
    Och att börja simma är ju skitbra!! Kanonträning!!
    Tänk på att det är lätt nu när det börjar bli mörkt att många är trötta och omotiverade så du är inte ensam. Det gäller att inte släppa taget bara.

Jag håller tummarna för dig .

Ps. Min vägning blir nog ingen hit heller tror jag. Antingen ingen skillnad eller så lite upp.

• GME76   080802

Ett tips som kanske anses skittrist eller svårt att komma till skott eller ngt annat är att börja med pilates. Efter några veckor känns kroppen starkare o smidigare (oavsett vikt) och det ökar i a f min motivation. Jag har inte haft tid (eller lust att gå mina 10000 steg (det är ju jämt mörkt ute när jag har tid), så istället har jag kört pilates framför tv:n. Så nu hinner jag se åtminstone 1 bra program per kväll SAMTIDIGT som jag får jättebra träning.

Så det rekommenderar jag verkligen.

• GME76   080802

Samos07:
    Tack tack, bugar o bockar .
    Jag ääälskar ideén med att träna OCH se favoritprogram samtidigt. Tiden går så fort och helt plötsligt är man klar fast man verkligen ansträngt sig. Drömmen är ett bra löparband framför tv:n men det lär ju aldrig hända.
    En annan fördel med P är att eftersom det är en sån stretchig träning så känner i a f jag mig mkt sexigare när man blivit lite mer kattlikt smidig ha ha. OCh det kan ju behövas med tanke på vad lite tid man har för sånt överhuvudtaget med 2 små barn som suger all energi ur en.

Och viktigast för mig ûber alles (ja ja förutom hälsan då ): en mkt plattare mage. INGEN ska nånsin få lust att fråga mig om jag är gravid igen när jag inte är det...HA.

• GME76   080802

Det gör du rätt i .
    Sov så gott nu och imorgon är det på´t igen bara .

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??