Inlägg från: dreams |Visa alla inlägg
  • dreams

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Välkommen Malinnnnn
    Mitt bästa tips som vi hemma har börjat med är att ha frukt och osaltade nötter hemma
    Till helgen äter jag upp dotterns lördagsgodis som blir över(hon får endast äta på lördagar)
    Som fredagsgodis brukar vi köra på antingen räkor eller grönsaker å dipp...

Kan tillägga att jag var/är sockerberoende helt allvarligt!
    Det är jättesvårt att hålla sig, jag vet men man behöver inte ta bort allt bara snaska med måtta!!

När man sen märker av resultatet så blir det lättare att motstå sötsaker, jag lovar!!

Med det säger inte att man inte kommer att ha dåliga dagar då motivationen är på botten men då finns alla här i tråden för att stötta! Här är det ingen som dömmer!!!

• dreams

jo jag vet hur det är!
    Jobbar nämligen i butik å under senare delen av min graviditet satte chefen mig i kassan... Lyckat värre!

• dreams

skulle ha med att lösviktsgodiset va precis framför mig då!

• dreams

God morgon tjejer!!
    Här blir det tyvärr inga glädjetjut....
    Tränade 2 ggr förra veckan, sen kom pms-en å sen halsontet....

En glädjande sak dock, min kompis bjöd mig att träna på Sats förra veckan å nu e jag fast! Har redan lagt upp ett schema, fast jag börjar inte förräns v 42..

Här kommer veckans resultat:
    Vikt: 70,4 (+8hg)
    Midja: 80 cm (oför)
    Höft: 96cm (-1 cm)

Ja ja för att inte ha tränat känns set väl ok men jag börjar ändå känna mig slö, men jag vågar verkligen inte träna när jag inte mår helt ok (hade en kompis som fick hjärtinflamation eller vad det nu heter)

Anja: det låter nästan som om motivationen är påväg tillbaka redan! Nutrilett är det bra, eller? Går man inte upp allt igen? Har aldrig prövat drinkar så jag vet inte!

Malinnnnn:
    Varje dag som du klarar dig utan socker är jättebra men det är fruktansvärt tuft!!! Jag tycker du är jätteduktig!!

Kram på er alla!!!!!!!!!

• dreams

Ja+g började oxå med nutrilett idag.....
    Men vad gör man med hungern?! Står ut bara, eller?
    Äter även massa frukt men det hjälper ju inte mkt!!

• dreams

Hallå där! här kommer veckans resultat.....

Vikt 69,8 (-6 hg)
    Midja 79 (-1 cm)
    Höft 95 (-1 cm)
    Bysten struntar jag i för där e nog enda stället som jag inte vill förlora någon vikt/stl på hahaha så det vill jag inte ens veta........

E ganska glad för sen jag hamnade i denna tråd så har midjan å höfterna minskat med 2 cm vardera, inte jätte mkt med en god början

Sen kommer jag att väga in mig på söndag igen för vi reser till finland på söndag kväll å ska bo på spa i 3 dagar i Åbo.
    E lite orolig för vikten med all god mat men fick reda på att man har fri tillgågn till gymmet + att det är ett slags vattenland spa så vi ska bada å leka med barnen dygnet runt...
    Sen har jag lovat mig själv att minst en massage blir det oxå ..... ÅÅÅhhh vad jag längtar.

Anja: Jag vill absolut INTE såra dig eller verka som en besser... men känner du inte att du behöver prata med någon...
    Jag gick själv upp 23 kg med min första dotter å mådde jättedåligt i flera år, och i efterhand så önskar jag att jag hade fått hjälp. Du kanske inte har "något speciellt" problem (mer än vikten!), men du vekar ha hamnat i en depression å den behöver du komma ur! Lilla gumman jag lider verkligen med dig!!
    Å som sagt jag hoppas verkligen att du inte tar illa upp för det är verkligen inte det jag vill... försöker bara hjälpa till!! Styrkekramar

• dreams

Hej igen!
    Finns det någon vänlig själ här inne som kan förklara skillnaden mellan energi(KJ) och energi(kcal)? Jag har aldig fått klarhet i vad skillnaden är och vad det är man ska läsa efter tex om man ska se efter hur mkt KJ det är i eller kcal?!

Tacksam om den som vet kan förklara det för mig!

• dreams

Tack för svaret valkyriana!
    Men du menar altså att även om det står olika mängd så e det samma, eller?

Dessutom... Fan vad duktig du är!!!!! Vilka super resultat!!!
    Har lyckats gå ner 6 hg med nutrilett sen i onsdags så det går inte lika bra för mig, men jag äter ju ett riktigt mål mat om dagen (middag)

• dreams

Hallå där tjejer!
    Ikväll sticker jag på spa i finland ett par dagar så jag vägde mig imorse istället... får väl se hur det ser ut nästa måndag när man har njutigt av det goda livet ;)

Vikt 69,2 (-6hg)
    Midja 77 (-2cm)
    Höft 94,5 (-0,5cm)

Nu måste jag fortsätta packa så vi hörs nästa vecka....

Kram på er alla å lycka till imorgon!!!!!

• dreams

God morgon tjejer!!!!!
    År nästan nyligen hemkommen från Åbo och Caribia spa!!!!
    Visserligen inte utvilad då dottern på 7 månader blev jättesjuk med feber å prickar över hela kroppen.

Kom hem i torsdags å har tillbringat min tid på akuten och i hemmet i telefon eftersom man aldrig e tillräckligt sjuk för att stanna kvar! Kan berätta att hon hade inte ätit på 23 timmar och det ända hon fick i sig var några skedar vatten annars kräktes hon bara... men det är ingen fara, bara ett virus så åk hem ni....!!! Blir tokig på sådana svar!!!

Men nu ska jag iallafall hålla mig till ämnet

Vikt: 68,9 (-3hg)
    Midja: 78 (+1cm)
    Höft: 95 (+0,5 cm)

Kan nog med säkerhet tillägga att vikten beror nog inte på att jag har varit duktig å tränat (även fast 4 timmars bad i 2 dagar gör mkt) utan mer på att jag inte kunnat äta sen i fredags pga oro. Men igår släppte det!!!

Idag ska jag passa på att läsa igenom tråden sen jag åkte för annars maissar man ju en massa så ni får ha en jättebra dag..

Å lycka till med vägningen idag!!!!!!!!

• dreams

Hallå där tjejer!

Har faktiskt inte hunnit vara inne något den här veckan, har kommit på mig själv med att jag har varit upptagen med massor men jag vet inte riktigt vad (öh,nä jag e inte förvirrad!)
    Nä det e så att min m2b jobbade över hela förra veckan och helgen så jag har varit ensamstående, studerande, föräldraledig 2 barnsmor och då hinner man ingenting har jag kommit på! När barnen väl har lagt sig så har jag alla "sysslor" kvar att göra.
    Jag är en sån som inte gör något annat än att leker med barnen (är ett barn i sinnet själv och har ingen lust att växa upp än hi hi hi)

Här kommer i allafall resultaten för denna vecka...
    Vikt 68,5 (-0,4 kg)
    Midja 77 (+-0)
    Höft 95 (+1 cm)
    Ganska nöjd eftersom jag absolut inte tränade en enda gång förra veckan men stess och trötthet gör väl sitt antar jag...

Anja: Läste om ditt IKEA besök... Bra kämpat tjejen!!!!!!!!
    Det är sådant som gör att man känner sig stolt och då är det nästan lättare att undvika att äta onyttigt. Kämpa på ett å två. Jag håller verkligen på dig!!!
    Och du.... ta vara på allt beröm du har fått de senaste dagarna för det förtjänar du verkligen!!!!

• dreams

Ville bara berätta att jag tänkte att jag skulle följa fröken figos råd om mag övningarna... det hjälper verkligen!!
    AJ AJ AJ vad ont jag har.... Har gjort övningarna i 2 dagar och tro mig att får någon mig att skratta.... då blir det inte roligt!!!!

I måndags cycklade jag i 20 min sen gjorde jag 60 situps (20st*3) sen gick jag till öppna förskolan och sen hem ca 1 timmes promenad sammanlagt sen gjorde jag lika många situps när jag kom hem igen... Samma visa igår.

Kan säga att idag blir det en lugn dag hemma men en promenad när tjejen ska sova lunch.

Kan säga att jag HATAR att göra situps men "vill man vara fin...." Tack för tipset fröken figo du gav mig en spark i rumpan!!!!!

• dreams

Förlåt glömde bort vad jag gick in för att skriva egentligen...

GME76: GRATTIS!!!! Gud vad du är duktig!!!!

• dreams

God morgon god morgon!!!
    Morgonen började ju bra!!!

Vikt: 67,8 (-0,7 kg)
    Midja: 76 cm (-1cm)
    Höft: 95 cm (+-0)
    Kan inte fatta att det går så bra... Hade en svaka för 3-4 veckor sen men nu e jag på G å det känns så skönt!!

Vill bara tillägga att jag vet att man inte ska träna magen varje dag och att man inte kan punktförbränna men tränar jag magen 2 dagar i sträck och har en/två vilodagar så tror jag inte att det gör så mkt.

Varför jag tränar just magen är att med mitt första barn gick jag upp 30 kg och endast 10 av dem var grav kilon. Så jag hade som en fett påse på nedre delen av magen som bara hänger. Eller gjorde i allafall... Med att stärka musklerna så hänger den inte längre utan nu har jag bara som en liten bula.

Konstig beskrivning men jag hoppas ni fattar ändå!

Lycka till alla idag!!!

• dreams

Hallå tjejer!
    Har hållt mig borta ett tag nu....
    Vi har haft väldiga problem innom familjen med häla och så vidare så jag har mått ganska dåligt, vilket har resulterat i massa onyttigheter, pizza, snabbmat, glass och godis!
    Dvs massa deppar mat.....

Igår morse visade vågen över 69 strecket så jag hade ingen lust att mäta å väga mig idag. Har gått upp över två kg på två veckor så bara det känns ju deppigt...
    Därimot tog jag tag i problemet och skaffade mig ett kombi kort på F&S och ikväll börjar jag med först passet.

Har tillochmed köpt nya gympakläder och ett par ordentliga skor så nästa vecka är jag säkert med på noterna igen....

Lycka till för er andra som har vägning idag!!!!

• dreams

AJAJAJAJ!!!!
    Körd mitt först pass på F&S igår. Å då tänkte jag att jag går med alla stela pensionärer på bas gympan så man lär sig alla koordinationer osv... Åh herre gud vad jag trodde fel! Vilka hurtbullar. Det jag skämdes mest över var när vi skulle göra armhävningar, alla fixade det förutom jag. Så jag är riktigt impad av alla "gamla" som verkligen håller sig i form!!!!

Men gud va stolt jag var över mig själv när jag gick hem.
    Tänkte att jag skulle dit imorse å köra löpbandet i ca 40 min men jag kom knappt ur sängen så det sket sig... Imorgon ska jag dit igen å köra, tror nästan att jag avvaktar med medelgympan ett tag till hahaha
    ha det gott

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??