Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Hahaha... GME76: du hann ju före med en egen förklaring =)
Hahaha... GME76: du hann ju före med en egen förklaring =)
*S* Ässch... Det är ju absolut som du säger, sååå mkt enklare. Det är verkligen besvärligt ibland att komma på vad man ska äta och då funkar ju såna drickor jättebra =) Jag gör precis samma sak.
malinnnnn: Vaddå löjligt att bara kunna skriva "igår" Det är ju skitbra!! Man måste ju börja någonstans, eller hur =)! Som du säger... det är bara att slå ihop nävarna, klappa dig på axeln och ta tag i dag nr två. Du kan klara av det!! Det är ju en vanesak helt klart.
Blir du väldigt sugen... försök tänk efter och fråga dig om du verkligen "bara" är sugen eller kan det vara så att du faktiskt är hungrig? Börja med att äta något riktigt, som en frukt, en macka, lite fil eller gröt.. vad som helst utom kakor =) Sen kan du ju se hur du känner dig. För mig kan det funka ganska bra. Suget är inte lika tydligt efter att jag fått ngt riktigt i mig. Skulle du fortfarande vara sugen kan du alltid prova att borsta tänderna. För mig fungerar det jättebra!
Ska bli spännande att höra din fortsättning =)
Ahaa... en uppgift GME76 =) Jag vet inte om det räknas, men jag kommer att tänka på att jag tidigare har gått ner 30kg! Har jag klarat det så ska jag ju klara 10 nu =)
Anja: Jag förstår att det känns trögt och jobbigt för dig nu, men jag skulle nog inte rekommendera dig att enbart köra nutrilett. Att bara få i sig ca 500 kcal per dag är inte bra! Hjärna, hjärta, celler och hela maskineriet behöver mer för att fungera optimalt! Ett annat alternativ skulle kunna vara att du kör lite mer nutrilett om än inte fullt ut. Jag vet inte riktigt hur du gör nu, om du tar en nutrilett-drink per dag? Byt ut ytterligare ett mål mat till en "drink", men du kan gott äta lite riktig mat två-tre gånger per dag! Du kan väl tänka på det iaf?
Ääsch... det här går ju sisådär!
Vikt: 72 (+0,5)
Byst: 97 (-2cm)
Midja: 77(oför.)
Höft: 96 (oför.)
Och jag har väl egentligen inga ursäkter heller till varför. Svårt att hinna med träningen när man jobbar hela tiden. Men alla andra klarar ju det.
Jaja, from nästa vecka ska det minsann börja gå rejält åt rätt håll!
Hoppas det gått bra för er andra!
Annmin & mariaomichael: Vi brukar ha måndagar som vägdag. Vi tar även våra mått över byst, midja och höft/stuss. Hur alla går till väga brukar komma fram genom inläggen alla skriver. Mycket träning blir det för de allra flesta iaf =)
Nu kommer så till slut det jag väntat på... vaknade inatt av ont i halsen =( Det är väl dags för mig att bli dundersjuk som alla andra varit, men ändå kommit till jobb och andra ställen för att nysa och hosta på alla. Suck, jag som skulle komma igång med hårdträningen på måndag. Nu går väl inte det.
Jaja, hoppas alla ni andra kämpar mår bra =)
Anja: Förståååår att det känns motigt, men försök koncentrera dig på de framgångar du redan haft! Även om du nu skulle ha gått upp fem kg så har du fortfarande gått ner betydligt mer, eller hur?! Det ÄR inte lätt (för de flesta iaf) att gå ner i vikt. Men du har ju redan kommit en bit på vägen och du ska inte gifta dig än. Du kommer hinna gå ner. Du gör hela tiden ett val. Du kan försöka rannsaka dig varje gång du är på G att stoppa godis i munnen. Fråga dig själv "Är jag VERKLIGEN sugen nu, eller är jag bara hungrig?". Försök äta ngt mer riktigt och borsta sen tänderna tex. Då vill man (iaf funkar jag så) inte äta ngt onyttigt sen. Du kan ju också be din sambo att hålla efter dig. Se till att inte ha ngt onyttigt hemma. Har du väl "skött dig" ett par dagar.. tror du inte du får tillbaks lite motivation då? Och så har du plötsligt gått ner ngt kg och får ännu mer motivation. Och så är den goda spiralen igång igen. Eller har jag fel?
Jaha... det är ju måndag morgon iaf och dags för veckans resultat. Är sjuk nu och förväntade mig hemska resultat. Men jag blev ganska glatt överraskad =) Här kommer så resultaten:
Vikt 71,0 (-1kg)
Byst 97 (oför.)
Midja 76 (-1cm)
Höft 96 (oför.)
Hoppas hoppas hoppas att det fortsätter åt rätt håll nu!!
Dreams: Valkyriana har helt rätt. Kcal och KJ är samma sak. 1 kcal är detsamma som 4,2 KJ. Därför ser det ut som mer av KJ i produkterna. Man brukar ju prata om att man behöver ca 2000 kcal/ dag. Jag brukar tycka det är enklast att hela tiden kolla på antal kcal. Det säger mig mer
Fejs: vill man gå ner i vikt är det svårt att undvika motion av ngn form. Viktnedgång handlar ju enbart om vad och hur mkt vi får i oss i kombination med hur mycket vi rör på oss. Visst, du kan ju sitta helt still och äta väldigt lite (iom att du också gör av med väldigt lite) men då får ju inte skelett och leder någon stimulans heller och du kan få mkt problem då du blir äldre. Jag skulle starkt råda dig till att försöka hitta någon motionsform som du tycker är rolig. Ut och gå själv eller med ngn vän, cykla, klättra, ridning, Friskis & Svettis gympa eller något annat gym... vad som helst. Att du inte har ngn att träna/motionera med... Går du på gym kan du ju gå på gruppträning. Då känner man sig ju inte själv på samma sätt.
Vi behöver alla röra på oss. Oavsett om vi vill gå ner i vikt, upp i vikt eller bibehålla vikten.
Halloj igen allihop!
Måste bara berätta..... hittade min klänning idag!!! Den är sååååå fin!! Och det gör inget om/ att jag går ner i vikt då det är snörning i ryggen! Jag skulle kunna gå ner två storlekar utan problem. Ååååhhh, jag är så glad!! Hämtar den nästa vecka! Ska lägga ut bild på den i mitt galleri, men de är inte så bra. Men man får iaf ett hum om hur den ser ut.