Inlägg från: Samos07 |Visa alla inlägg
  • Samos07

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Hmm... jag kanske inte ska ge upp riktigt än. "Råkade" väga mig imorse och låg då på 70.8, vilket innebär att jag faktiskt från att jag började har gått ner nästan tre kg. *springer iväg till köket och sliter fram tre mjölkpaket - japp, det är en viss tyngd där* Tack gode gud så har allt slit denna veckan gett lite resultat alltså. När veckan är över har jag förbrännt 4500-5000 kcal, vilket man tycker BORDE ge resultat. Jag känner att jag är riiiktigt trött i kroppen idag efter att ha tränat stenhårt hela veckan. Därför ska jag vila idag, dock aktiv vila med promenad.

Så Anja, för att besvara din fråga ytterligare... det här motiverar ju mer och gör att man orkar lite till. Och så får man försöka vända saker och ting till ngt positivt. Istället för att tänka "Ah, va´ f*n! Har det inte hänt mer, tre kg är ju ingenting" så kan man ju ta och känna på tre mjölkpaket eller ett paket med socker. De paketen väger ju skitmkt (iaf då man handlar, har ganska full korg och lägger i ett sånt paket också) och de väger i regel 2 kg!

Varför är det så lätt att tänka negativt egentligen? Jämför dessa meningar, som jag tror att nästan alla kan känna igen sig i:
    "Näääääeeeee Jag har BARA gått ner TVÅ kg! Helt värdelöst!!"
    "Åh neeeeej! Jag har gått upp asmycket - TVÅ kg!"
    Varför är det så lite vikt då man gått ner det, men så mkt då man gått upp?

• Samos07

HEJJA ANJAAAAAA!!!!! Vilken jäklar anamma jag känner hos dig nu! F*N vad bra du är som inte köpte ngn toblerone!! Och nötter som har så bra fetter! En superbra början på helgen verkar det som!

Sen måste jag ju bara komma med ett litet "motargument" som slog mig då jag läste om din väninna som kan äta vad hon vill.. Tro mig, jag avundas de människorna också. Tänk om man hade kunnat klämma i sig en kladdkaka (äääälskar det) varje dag utan att det syntes vare sig på former eller hyn. Men men... vad jag brukar trösta mig med då det gäller den typen av människor är att även om det inte syns utåt sett så behöver eg även dem tänka lite på vad de äter för insidans skull. En del människor kan ju vara hur smala som helst, men ha urkassa värden. Och nu menar jag ju inte nödvändigtvis att så är fallet med din väninna But I hope you see my point?!

• Samos07

Jahapp... då vart det måndag igen. Även om det inte sker drastiska förändringa i min kruva känner jag mig just nu lite mer optimistisk. Dagens resultat:

Vikt: 71,2 (vilket är detsamma som början på förra veckan)
    Byst: 94 (-3cm?)
    Midja: 76 (-1cm)
    Stuss: 95 (-1cm)

Jag vet ju med mig att jag kämpar så pass hårt just nu. Förra veckan tränade jag 8H 40min, vilket ledde till 4880 kcal förbrända. Förhoppningsvis säger det bara "Pang" och viktnedgången är på gång på allvar

• Samos07

Neeej neej!! Snälla ni... Dreams och Fröken figo. Att göra situps är jättebra, men INTE varje dag! Ni bryter bara ner musklerna. För att bli starkare och bygga upp musklerna måste musklerna få vila och då räcker det inte med 24h. När man tränar blir det som små bristningar i musklerna, vilket kroppen under vila lagar och göra ytterligare lite starkare än de var från början så att musklerna lättare ska orka med samma eller större påfrestning nästa gång. Men om ni tränar samma muskler redan dagen efter så har inte musklerna hunnit bygga upp sig, vilket gör att de bryts ner ytterligare. Så träna gärna magen, men gör det i så fall varannan dag eller tre dagar i veckan som är lagom utspridda. Och inte morgon OCH kväll när vi väl kör. Det räcker med en omgång.

Ledsen för detta besserwisser-inlägg, men vi är ju alla här för att vi vill lyckas och göra detta på rätt sätt, eller?

• Samos07

Valkyriana: Jadu, det är ju en väldigt bra fråga då det går emot allt jag har lärt mig. Förklarade din tränare någon gång hur det kom sig att ni körde så varje dag?? Skulle vara intressant att höra deras resonemang

• Samos07

Kassandra: Fy, det låter ju fruktansvärt. Misstänker att det iaf är skönt att få vara hemma igen. Hoppas att du återhämtar dig snabbt!!! Kram

• Samos07

Känns nästan inte lönt att rapportera, men får la göra det ändå.

Vikten var idag 71,3 (+0,1)
    Måtten är helt oförändrade.

Jag känner mig inte lika nerslagen i skorna som jag gjorde häromveckan, men jag känner mig fundersam. Jag har satt upp som delmål att jag ska vara under 70 i början på november. Varför ska det vara sååå jäkla svårt???? Känner mig tveksam till om det kommer att gå. Och varför händer det absolut ingenting med mina mått?? Det var länge sen jag tränade så hårt och mkt som jag gör nu. Och försöker hålla syndande som extra mackor, choklad mm till helgerna för att i veckorna äta mer grönsaker, sallad och varierat.
    Samtidigt är det två stycken (oberoende av varann) som sagt till mig att det syns att jag gått ner i vikt. Men hur kan de se det?? Det har jag ju knappt?!

Väldigt fundersam som sagt. Någon som har någon idé om hur allt det här går ihop??

• Samos07

Anja: Visst har du rätt i det du säger. Jag vet ju att muskler väger mer än fett. Min första tanke var dock att det inte heller verkar stämma. Jag har ju en våg som också mäter fettprocenten, så jag brukar dra paraleller mellan vikten och fett%. Om jag tex skulle ha gått upp i vikt, men minskat fett% betyder ju det att jag har ökat i muskelmassa. Min första tanke när jag läste ditt inlägg var "men det har ju inte hänt ngt där heller" men jag skriver ju hela tiden ner mina viktresultat från varje vecka och i början var jag uppe på 28%. Sen dess har 2-3% försvunnit. Så visst... muskelmassan har väl ökat en aning då. Det är väl mest frustrerande för man blir ju otålig och tycker att det inte händer tillräckligt mkt tillräckligt fort. Och psykiskt känner jag att jag mår bättre om även vågen kan peka på under 70, vilket verkar omöjligt nu.

Tänk om det vore så väl att kroppen är snyggare trots att vågen visar på nästan detsamma. Jag avskyr verkligen min mage tex. Det är mitt stora problem område. Har ju inte fött ngra barn, men den är liksom ojämn/ "går i vågor". Önskar (som alla andra) att den var platt eller åtminstonne plattare.

Jaja, du ska ha en massa cred för att du kämpar på som du gör! Låter jättebra med simningen och roligt att höra att du verkar vara mer peppad igen. Vad säger din m2b? Han måste också tycka att du är jätteduktig

You go girlS

• Samos07

Valkyriana: Tja... vet att jag nog kan bli bättre på att äta fler ggr om dagen. Nu äter jag 3-4 ggr ungefär. Så jag har tänkt på att jag borde försöka få in 1-2 mål till per dag. Och maten ser jag inte direkt som dålig. Försöker lägga till mer sallad och grönsaker och äta hyfsat varierat.

• Samos07

Ååh... vad läckra de var Anja!! Riktigt stilrena och fina! Ska bli spännande att se dem när de är helt färdiga. Synd att det är så många som verkar dra sig för att göra egna kort. Hur många har du kvar nu, efter dessa sex?

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??