Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Hmm... jag kanske inte ska ge upp riktigt än. "Råkade" väga mig imorse och låg då på 70.8, vilket innebär att jag faktiskt från att jag började har gått ner nästan tre kg. *springer iväg till köket och sliter fram tre mjölkpaket - japp, det är en viss tyngd där* Tack gode gud så har allt slit denna veckan gett lite resultat alltså. När veckan är över har jag förbrännt 4500-5000 kcal, vilket man tycker BORDE ge resultat. Jag känner att jag är riiiktigt trött i kroppen idag efter att ha tränat stenhårt hela veckan. Därför ska jag vila idag, dock aktiv vila med promenad.
Så Anja, för att besvara din fråga ytterligare... det här motiverar ju mer och gör att man orkar lite till. Och så får man försöka vända saker och ting till ngt positivt. Istället för att tänka "Ah, va´ f*n! Har det inte hänt mer, tre kg är ju ingenting" så kan man ju ta och känna på tre mjölkpaket eller ett paket med socker. De paketen väger ju skitmkt (iaf då man handlar, har ganska full korg och lägger i ett sånt paket också) och de väger i regel 2 kg!
Varför är det så lätt att tänka negativt egentligen? Jämför dessa meningar, som jag tror att nästan alla kan känna igen sig i:
"Näääääeeeee Jag har BARA gått ner TVÅ kg! Helt värdelöst!!"
"Åh neeeeej! Jag har gått upp asmycket - TVÅ kg!"
Varför är det så lite vikt då man gått ner det, men så mkt då man gått upp?