Inlägg från: Samos07 |Visa alla inlägg
  • Samos07

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Snacka om att man får sig en tankeställare. Man blir så jäkla fokuserad på att gå ner i vikt för att man ska se ut si och så. Men vi glömmer så lätt bort det inre. Min mamma ringde tidigare... pappa är inlagd på sjukhuset för en blodpropp Just nu känns det inte alls svårt att låta bli godiset i hallen (till utklädda halloween barn) och jag känner mig ännu mer motiverad till att gå ner, äta rätt och träna... men av helt andra anledningar.

• Samos07

HJÄÄLP!!!
    Jag är såååååå choklad sugen!! Vill sååå gärna gå ut i köket för att baka muffins, kladdkaka eller liknande. Tänk... alldeles varmt och nybakat.... Åååååååhhhhh *vattnas i munnen*.... Vet knappt vad jag ska ta mig till

• Samos07

Nusse: Nu kommer jag och lägger mig i . Du kommer säkerligen få ett mer riktigt svar från ngn av tjejjerna här som har barn, vilket jag inte har.
    Men man får ju tänka på att kroppen går igenom stora förändringar när man blir gravid. Visserligen stämmer det ju inte att "man får lov att äta för två". Man bör äta ungefär lika mkt som man gör annars. Energi motsvarande en extra skinkmacka är det som man kan äta extra, det behövs inte mer.

Men sen kan det nog variera väldigt mkt från person till person hur väl allt fungerar under graviditeten. En del får kanske värre foglossningar än andra tex, vilket gör att de inte kan röra sig lika mkt och det vet du kanske själv hur det kan vara om du är aktiv, men plötsligt skadar dig. Man tänker inte automatiskt på att dra ner på kosten för att man plötsligt är mer inaktiv. Dessutom är det ju väldigt individuellt hur stor man blir. En del tjejjer är ju smala som sticker från början och kan två dagar efter förlossningen ha på sig sina vanliga jeans. Själv är jag väldigt bestämd med att jag ska äta i stort sett som jag gör nu då jag är gravid. Inte unna mig mer bara för att man har ngt i magen och jag ska träna och röra på mig så långt in i graviditeten som jag bara kan. Jag är livrädd för att gå upp massor bara pga att man skaffar barn. Men sen vet man ju aldrig vad som händer. Jag måste nog vara beredd på det oförutsedda och att det kanske inte är så självklart när jag väl är där.
    Dessutom förändras kroppen av graviditeter. Sannolikheten (vad jag förstår) för att man väger 1-3 kg mer efter en graviditet än innan är relativt stor och helt naturligt.

Jajaa... Anja och GME76 kommer som sagt nog att hoppa in och hjälpa mig. De kan ju det här bättre än jag. Jag har bara läst

• Samos07

Måste bara passa på att dela med mig lite... (jag som gnällt en del)nu när jag kämpar med mina extra kg tränar jag fem dagar i veckan, varav jag springer ca tre dagar. Tanken är iaf att köra mkt kondition tre dagar i veckan och styrketräna två. Och så försöker jag klämma in två spinningpass i veckan.

Idag skulle jag springa sex minuter som uppvärmning innan jag skulle styrketräna och jag kände mig verkligen sååå stark. Bara flög fram och knäna kändes inte alls (har haft en hel del problem med dem). Jag har vågat öka farten på löpbandet och det verkar som att konditionen fått sig en rejäl skjuts framåt pga det. Efter att ha sprungit färdig de sex minuterna på rel. hög fart så var jag lite andfådd så klart, men inte märkbart hög puls och kände mig ganska oberörd!! Vilken kick det är när man märker av förbättrad kondition!! Man känner sig ju helt oövervinnlig

Ps: Tack så hemskt mkt alla ni för alla gulliga inlägg ang min pappa!! Han mår bra och är hemma nu och fortsätter äta alla sina kakor i godan ro *skakar på huvudet* Jaja, jag ska försöka jaga honom lite ang det där. Men TACK iaf!!

• Samos07

Ojojoj... har varit sjukare än jag varit på många många år. Vaknade vid 02 måndag "morgon" av en gurglande mage. Därefter var jag och toan nära vänner under resten av natten och morgonen. Mådde lite bättre under dagen (förutom feber), men under kvällen var det dags igen. Det har INTE varit roligt, men jag hoppas på en liten skjuts i rätt riktning då det gäller vikten iaf I förmiddags lyckades jag kräla upp på vågen och då vägde jag 70.2 så under-70-strecket närmar sig. Sen får jag hoppas att det inte gör något att jag börjar äta så smått igen.

Anja: låter som en spännande våg du köpt! Jag har en som mäter vikt och fett%, men skulle jättegärna även vilja veta muskelmassa och vatten. Kanske kan komma hem till dig och väga mig

GME76: Du jobbar på flitigt. Du var väl också magsjuk för ett par veckor sedan och har hållt den vikten borta som du förlorade då, eller?

• Samos07

*Yyeeeaaahhh* Magsjuka är ett underverk! Ställde mig på vågen imorse och var nu nere på 69,1! Sen är det ju så att jag lätt kan gå upp en massa igen om jag inte passar mig, men nu har jag fått lite hjälp och är jag ganska strikt nu borde jag inte gå upp för mycket.
    En liten del av mig har nästan lust att fortsätta med icke-ätandet. Man blir ju så glad över att äntligen gått ner lite mer i vikt. Men oroa er inte... jag kommer inte sluta äta. Tanken är ju att göra detta på rätt sätt. Men jag ska iaf inte slappna av och "unna" mig ngt extra! Visserligen vågar jag fortfarande inte äta för mkt av rädsla att kräkas igen, men jag håller på att börja så smått

• Samos07

Jaaa, verkligen! När man väl ligger där och spyr galla önskar man bara att det ska vara över, men någonstans i bakhuvudet klingade tanken "Håll ut! Det KOMMER att gå över så småningom. Tänk vad det här kan göra för vikten! Detta borde kunna bli en push under 70 strecket"
    Är man sjuk i huvudet eller?!! *asg*

Jag har förresten lagt ut bättre bilder på mina klänning... med mig däri

• Samos07

*rodnar* Nämen Anja då... Ääääässscchhhh. Får tacka så hemskt mycket för de otroligt vänliga orden. Men vi får inte glömma att det är inbygd korsett i klänningen så den ger mig ju lite hjälp med att hålla in "allt".

*S* Och självklart får du fråga om klänningen, skorna och tiaran. Jag är bara rädd att jag inte ska kunna hjälpa dig så mycket. Klänningen ska vara en W1, som står för White One. Jag har själv försökt googla på det, men inte hittat så mkt om det. De i affären sa att W1 inte lägger ut bilder på sina klänningar av rädsla för att bli kopierade, men det behöver ju inte stämma. Tiaran och skorna har jag inte i huvudet... ska genaste asa mig uppför trappan och kolla... straxt tillbaks...

Sådärja.. skorna är av märket Rainbow club och designen/modellen verkar heta Laura. Jag kan verkligen rekommendera dem! De är sååå stadiga iom att klacken är så bred och dessutom lite vadderade så väääldigt sköna och säkerligen inget problem att ha dem på sig en hel dag.
    Tyvärr står det ingenting på tiaran alls

Både klänningen, tiaran och skorna köpte jag på Johans högtidskläder i Göteborg. Vet att du inte bor här, men du kan ju kanske dra med dig en kompis och komma upp över en dag. Kan en endagsutflykt bli trevligare ?

• Samos07

Jamen dååå så Adressen är Linneg. 51-53. Det är inte mitt i de centrala delarna, men det går hyfsat lätt att ta sig dit med buss och spårvagn.

Det kanske finns fler bekväma bröllopsskor med stadig och ej för hög klack. Men jag kändes mig tursam som hittade dessa. Prova dem! Tror inte du kan motstå *S* Och om sambon bara är 5cm längre än du så borde inte dessa skorna göra att du blir "för" lång.

Hmm... så klart du får fråga om vilken typ av skenor det är i klänningen. Damen i affären pratade om det där och min första gissning var stålskenor, men klänningen är hyfsat följbar. Kan det vara stålskenor då? Blir lite osäker....

• Samos07

GME76: *S* Jag går ibland in i garderoben och "klappar" på den! Tur att folk inte kan se mig. Man är nog bra konstig ibland. Ja, magsjukan har ju inte varit rolig, men jag är (så klart) ändå glad att den kom. Har inte kunnat äta så mkt idag heller så ställer mig säkerligen på vågen imorgon för att se om det hänt ngt mer
    TACK förresten!!

• Samos07

Hej på er alla kämpar!
    Känns inte som att jag har så himla mycket att rapportera idag. Efter magsjukan gick jag ju ner 2,6 kg men idag visade det sig att jag hade gått upp 0,8 kg, vilket gör att jag hamnar på 69,8. Men jag ligger ju fortfarande under 70 iaf . Men nu borde man väl passa sig så att jag inte går upp dit igen. Det känns verkligen betydligt bättre om man vet att man ligger under den gränsen, dock får ju gappet gärna öka ännu mer.

Mina mått händer det inte ett jota med. Kanske stuss måttet i så fall som visade 93, vilket innebär -2. Men det kanske var en felmätning?

• Samos07

Busiga: Vad roligt för dig när du märker så tydligt att träningen gett resultat! När ska du gifta dig? Ska du försöka hålla din nuvarande vikt nu då? Eller tänker du gå ner det du kan gå ner och låta sy in den sen?

Jag fick igår veta att vi kanske (som det ser ut nu) inte får/kan gifta oss i den kyrkan vi bokat Det är den kyrkan där jag och min bror är döpta, mina föräldrar vigda och mammas mormor konfirmerad. Jag försöker förbli positiv, men en stor del av mig känner att det är helt värdelöst om vi måste byta kyrka

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??