Inlägg från: Blue Mountain |Visa alla inlägg
  • Blue Mountain

Vilken chock....

Hej!

Måste få skriva av mig lite, för jag är chockad....

Jag är 37+, har inga barn sedan tidigare, gifte mig den 7 juli. Jag har haft en del hormonella problem och den senaste tiden accepterat att jag troligen inte får några egna barn. Att det helt enkelt är för sent för mig. När jag dessutom började nattsvettas, som min kollega i övergångsåldern, var jag helt övertygad om att klimakteriet var här, om än lite tidigt....

Men, vad tror ni händer? Jo, jag gör 2 olika gravtest, och på båda kommer det fram ett starkt plus direkt!! Gissa min förvåning, inte minst med tanke på att jag trodde det var kört för mig!!! Och dessutom, vid första tillfället....fattar det inte!

Känner mig så oförberedd, eftersom även läkare signalerat att det i mitt fall skulle behövas IVF...

Undrar därför om någon här vet om det är vanligt att vara allergisk mot Epiduralbedövningen? Jag har en del läkemedelsallergier, och är nu livrädd för att tvingas föda helt utan smärtlindring, alternativt tvingas sövas....

Kram
    BM

• Svar på tråden Vilken chock....
  • Blue Mountain

Tack för alla gratulationer! :)

bmm.

Jag är allergisk mot vanlig tandläkarbedövning också, så det är därför jag är orolig. Menade du att det är EDA:n som man kan vara allergisk mot, eller lokalbedövningsmedlet?

Tackar på förhand!

B M

• Blue Mountain

Tack för svaret bmm! Nu känns det lugnare! :)

Nu har jag skrivit in mig hos en bm, och fick tid redan nästa vecka. Det känns ok, men däremot är jag tveksam till varför jag ska göra en gynundersökning redan i vecka 6(!). DET känns däremot inte bra, och jag undrar därför om det är nödvändigt så tidigt??

Känner faktiskt att jag vill vänta tills kanske vecka 10-12... Jag mår ju som en prinsessa (ja, faktiskt bättre än annars :)), och känner snarare att jag har större "nytta av" ett läkarbesök liiite längre fram.

B M

Svar på tråden Vilken chock....