• bmm

Vilken chock....

Ett stort grattis!

Jag jobbar inom förlossningsvården och har aldrig hört ngn som varit allergisk mot en EDA. Det som kan vara är att man är allergisk mot den lokalbedövn man lägger innan anläggn av EDA`n. Det är vanlig tandläkarbedövn.

Om du har funderingar vidare ta kontakt med din mödravårdcentral. Du bör ju skriva in dig.

Ett stort grattis och lycka till...

• bmm

Blue mountain.

Lokalbedövningen kan man vara allergisk emot. Men det finns många andra former av smärtlindring under en förlossning. Diskutera med din barnmorska. Hur allergisk man än är skall man kunna få en förlossning som är hanterbar och som bara var det där wow som det kan bli. En jättehäftig upplevelse som man kan tänka sig att göra om.
    Om du har en stark rädsla inför förlossningen så finns specialutbildade barnmorskor och läkare med inrikting förlossningsrädsla. Ta hjälp av dom.
    KLart att du ska få en förlossning som alla andra. Man får diskutera alternativ och jag har uppfattningen om att vet man om i förväg att man inte kan ta en viss bedövning så är man mera förberedd.
    Gå föräldraförberedande kurser med förlossningsinriktning och ta inte del av vad alla andra har upplevt under förlossning. Ingen förlossning är den andra lik. Lär dig att andas samt avslappning inför förlossningen det kommer man långt med. Gå tex gravidyoga eller mammabad.
    Det kommer att bli helt fantastiskt....
    Jag önskar dig all lycka till!

• bmm

Blue moutain.

Jag kan finna det bra att göra en gyn us i tidig grav. Då vet man att livmodern är så pass stor som man förväntar sig att den skall vara i grav v 6. Tänk att först i grav v 12 eller senare upptäcka att det är en tvillinggrav. Nu är ju det inte det så ofta men jag finner det relevant.

Svar på tråden Vilken chock....