Inlägg från: *Lilla M* |Visa alla inlägg
  • *Lilla M*

Pormaskar

Jag har gått på en hel del behandlingar hos min svägerska som är hudeterapeut. Man gör inte bara "portömning" utan en hel behandling som är väldigt skön och bra för huden i allmänhet.( Fast själva klämningsdelen är inte superskön direkt) Direkt efteråt är man rödflammig och ser så att säga "välklämd" ut.

Hurteraputens jobb blir lite i onödan om man fortsätter att använda andra klassens produkter (som jag alltid gjort), jag behövde i alla fall kanske fyra behandlingar med användning av Exucianceprodukter under tiden.

När man använder produkterna, kan man bli lite finnigare under ett tag, men det går över.

Jag gjorde allt detta innan bröllopet, och hade fantastisk hy. Nu är jag nästan tillbaks till mitt gamla vanliga igen, speciellt eftersom att jag återvänt till mina studentbudget hudvårdsprylar.

Jag fick allt detta gratis av min sävgerska, det kan nog vara en rätt dyr process annars.

Jag rekommenderar inte att göra behandlingen precis innan bröllopet eller ens kanske två veckor innan. Men har du hållit på i några månader i förväg har du förmodligen fått mycket bättre hy!

• *Lilla M*

Det handlar väl lite om vilken slags hud man har och så.

Jag tycker att Clinique har fruktansvärt värdelösa prdukter.

Exuviance är sjukt bra för min hudtyp.

När jag är som nu, och är slarvig och budgetanpassad, då tvättar jag ansiktet med barnängens tvål och varmt vatten. Har inga finnar, men lite pormaskar.

Men ärligt talar funkar det bättre för mig än... ja, typ clinique eller apotekets hudvårdsserie. Den är typ som att tvätta ansiktet med en por-tilltäppande gyttja. För min del alltså. Finns säkert folk som den funkar för.

Svar på tråden Pormaskar