Inlägg från: cindell |Visa alla inlägg
  • cindell

Virvel o Mummy:

Tack så jätte mycket för mailen tjejer. Ska kolla igenom dom imorgon, har haft mycket att göra idag.

• cindell

bridesilly:

Vi har varit på cypern och då var vi på östkusten. Det bästa med den resan var att vi tog en tre-dagars kryss över till Giza för att se pyramiderna och till Jerusalem. Det var en helt otrolig resa.

Cypern i sig är också jättefint och du kan lita på att vädret kommer vara bra om ni åker i augusti. Tyvärr åkte vi inte runt så mycket på ön utan höll oss i närheten av östkusten. Men fina stränder och fint väder = avkoppling.

• cindell

HannaMagnus:

Kommer förhoppningsvis inte fixa så mycket själva till festen/vigseln. Vill inte ha något att tänka på under dagen. Men annars kommer jag förbereda så mycket som möjligt själv för att försöka dra ner kostnaderna.

• cindell

virvel:

Hur mycket har ni bestämt med dom som ordnar festen? Har ni redan gjort upp allt?

• cindell

Vad har ni tänkt ha för musik under cermonin? Jag har varit i kontakt med en kille härifrån som vann trubadur SM förra året. Så han borde vara duktig, men jag har inte hört honom. Dessutom ska min blivandes syster vara med och sjunga. Men på festen kör vi nog bara cd. Det var på tok för dyrt att ha honom hela kvällen. 3500-4500 skulle han ha.

• cindell

Hmm då kanske han inte är så dyr iaf då. För det priset var för cermonin och festen.

Hur ska ni göra med barn? Kommer inte ihåg om frågan kommit upp förut. Kommer ni bjuda hela familjer? Tycker det är tråkigt om någon inte kan komma pga att de inte kan fixa barnvakt. Speciellt dom som åker långt. Men jag känner att det är så extremt många barn i släkten så det kommer nog bli rörigt plus att de kanske tar lite av uppmärksamheten från oss.

• cindell

Här händer det grejjer minsann. Gud va fina klänningar de hade på rembostyling. Men imorgon bär det av för mig att titta på klänning. Har två av mina bästa vänner med mig. Men kommer nog även åka iväg med min mor någon dag. Det ska bli såååååå kul

• cindell

Jag fick ett bekräftande ja från vår tilltänkta toastmaster igår. Det känns riktigt skönt. Vet också att det är en person att lita på och som är van att prata inför folk. Så jag känner mig riktigt säker i vårt val.

Blev inget klänning tittande igår då jag märkte att affären endast har öppet 14-18 på vardagarna och mina kompisar kunde bara innan 14. Men men... Får ta det på lördag istället. Har ingen aning om vad jag vill ha för typ av klänning eller vilken färg jag ska ha. Så förhoppningsvis blir jag lite klokare på lördag.

Ska även försöka att ta tag i att ringa vigselförrättaren. Har tre stycken att välja på varav två av dom hade jag som lärare på gymnasiet så dom känns inte aktuella.

Hmmm annars känns det som om jag blir tvungen att lägga planeringen lite på hyllan en stund nu då jag börjat skolan igen... Men vi har väl tid på oss va?

• cindell

HannaMagnus:

Jag hade inte heller tänkt att ha någon tärna eller bestman men enligt min toastmaster så underlättar det för mig. Från början ville jag ha det men vet inte vem jag ska välja då jag också har tre att välja mellan. Så nu är jag riktigt klyven. Jag ska prata med två av de tilltänkta imorgon för att verkligen se vad dom tycker om det hela. Inte bara lätta beslut när det gäller vigsel direkt.

Svar på tråden 080809