Inlägg från: cindell |Visa alla inlägg
  • cindell

080809

Det är ingen i min närhet som har sagt till mig att jag ska lugna ner mig lite. Men däremot kan jag känna ibland att vissa tycker att jag pratar lite för mycket om bröllopet rent allmänt. Fast igår frågade mamma vilka låtar vi skulle ha under cermonin och då frågade jag henne om hon verkligen vill veta allt innan. Så pratade vi inget om det mer... Hoppas hon inte tog illa upp...

• cindell

JosieAdde

Välkommen till tråden! :)

Virvel:

Korten är jättefina...

• cindell

Virvel:

Jo jag har nog bestämt mig för vilken modell jag ska ha. Måste åka och prova klänningen en gång till innan jag bestämmer mig. Ska även få bort några kilon till så jag kan klämma i mig någon mindre storlek. :) Men den kändes underbar :)

Jag är också lite inne på att lägga till guld som färgtema. Men lite orolig för att det kanske blir för kitschigt. Vad tror ni?

• cindell

AoM

Ja jag tänkte inte bara ha guld. Men det kan vara fint att använda i detaljerna. Ljus på borden, detaljer på inbjudningskort och klänning. Men jag vet inte riktigt vilka/vilken färg jag ska bryta av med.

• cindell

jarvelid:

Inget som jag diskuterat med min sambo. Men som AoM säger så kommer vi nog skicka ut dom i feb/mars. Vill som sagt inte att de som vi vill ska komma ska hinna planera något annat under den perioden.

• cindell

Virvel:

Ser jätte fint ut. Som det ser ut nu är det här rusket så längtar jag mest till resan faktiskt :)

Jag har nu bestämt mig för att ha med guld och cremé i mitt tema. Men kommer nog lägga till en tredje färg med. Dessutom så underlättar det mitt val av inbjudningskort. Kommer nog beställa så mycket som möjligt, är inte värst pysslig av mig även fast det skulle vara otroligt kul. Kanske lägger på något extra på de kort jag beställer.

Om 8 dagar kommer min blivande tärna hem från utlandet och då kommer jag fråga henne om hon vill vara min brudtärna. Kommer ha en marskalk och två tärnor varav en kommer vara "huvud"tärna eller vad man ska säga :)

Nu är det nog dags för mig att sluta. Bidde lite långt :)

• cindell

Virvel:

Nej jag har aldrig heller varit i Kroatien men vi har funderat många gånger på om vi ska åka dit. Ser jätte fint ut på alla bilder i kataloger och på internet.

• cindell

ElinJonas och kalevala välkomna till tråden. The more the marrier :)

Idag har stora shoppingbörsen öppnats :). Min m2b och jag satt nyss på calligraphens hemsida och beställde lite saker. Kaffe- och Matservetter, "ring så pussas vi"-klockor (totalt onödigt jag vet, men de va ju såååå söta), engångskameror och placeringskortshållare. Inte det billigaste jag varit med om men klockorna och hållarna kommer ju även fungera som en liten present till respektive gäst. Så där tyckte jag att jag slog två flugor i en smäll :).
    Lite roligt eftersom det har känts som om det har legat lite på sofflocket med planeringen. Nu vaknade känslan till igen. JAG SKA GIFTA MIG!!! :) ja ni vet ju hur det känns :)

• cindell

kalevala:

När det handlar om musik så vill jag ha live på cermonin. På festen är jag och min m2b lite kluvna. Jag tycker att det räcker med cd då det är lite dyrt med ett band hela kvällen. Medan han tycker att det är en av de viktigaste sakerna nästan att lägga pengarna på den kvällen :). Så vi får nog se lite senare var budgeten hamnar...

• cindell

kalevala:

Min m2b är inte heller så engagerad. Det är vissa saker som han har varit mer intresserad av. T.ex vilka vi ska boka som musiker och vart vi ska resa. Jag tror nog att han kommer bli mer engagerad i vår. Får hoppas på det iaf :)

• cindell

Var och hämtade mitt paket från Calligraphen förut. Det va som en tidig julklapp :D
    Man blir ju lite nervös när man skickar efter saker som man inte får någon förhandstitt på. Men det va jättefint. Ska bli så kul att se det i dukningen i sommar :D

• cindell

Servetter, placeringskortshållare, engångskameror och "ring så pussas vi"-klockor :)

ElinJonas
    Vad ska du beställa?

• cindell

Ni kan se bilder på typexempel i mitt bildgalleri...

• cindell

bridesilly

Ja jag tyckte de va så himla söta. Totalt onödigt jag vet :D Men då behöver vi inte oroa oss för att något glas ska gå sönder hihi. Dessutom är du ju i guld och passar därför in i dukningen. De kommer även bli en liten gåva till respektive gäst, liksom placeringskortshållarna.

• cindell

Det blev inte så dyrt iaf. Klockorna kostade 125:-/24 st. Hållarna kostade 5:- st. Så det blir inte mer än 10:- per gäst. Vi har inte så många som kommer, blir nog max 50 st med oss inräknat.

• cindell

kalevala:

Vi ska ha tre sånger. Kärleken förde oss samman och Ett liv för mig. Det är de två vi har bestämt oss för än så länge. Den tredje är lite tvekande om vi ska ha den som sång eller som instrumental vid in- eller utgång. Aerosmith - I dont want to miss a thing. Min m2b och jag dansade till den första gången vi träffades. Så det känns som att den borde vara med på något hörn :)

• cindell

2008-08-09:

För min del så ligger du väldigt långt fram i planeringen. Har inte gjort hälften av det du hunnit med. Så coola ner paniken :), eller är det jag som borde få panik?????????? :/

Svar på tråden 080809