Inlägg från: Virvel |Visa alla inlägg
  • Virvel

080809

Bauti

Låten heter The Council of Elrond och är ifrån Sagan om ringen.
    Jag bara älskar den låten.

• Virvel

Vi har också bara närmaste familjen och vänner på gästlistan. Varken jag eller m2b har någon kontakt med kusiner och fastrar m fl så det känns inte nödvändigt att bjuda dom.
    Vi blir ca 45 stycken och vi skulle gärna bjuda fler om vi hade budget. Det bästa hade varit om man kunde haft en reservlista om det är många som tackar nej. Nackdelen är att det inte är så skoj om dom får reda på att dom var "andra valet".

Vi kommer skriva på våra inbjudningskort att barnen får lov att stanna hemma (med en annan formulering). Annars blir det sju barn under 3 år med våra egna inräknade och då kan man ju tänka sig vilken röra och vilket liv det blir både vid vigseln och vid middagen.
    Tycker inte att det är något konstigt med att skriva att man önskar barnfritt.

• Virvel

blivande fru larsed
    Det är svårt det där med barnfritt eller inte på inbjudan. Jag vill inte att det ska missuppfattas och när det väl är dags så har vi en hel skock med små barn som vi inte vet vad vi ska göra av på festen.
    Hade det varit färre par med barn så hade vi inte skrivit ut det utan tagit det direkt med dom personerna. Nu är det nästan alla det gäller så därför skriver vi ut det.

Jag höll mig från att käka choklad igår!! Och andra sidan hade jag tryckt i mig en filé oscar. Den är ju inte precis nyttig
    Imorgon är det vägningsdags här hemma. Alltid lika spännande. Jag har ätit massa onyttigheter den här veckan och ingen träning då det har varit fullt upp med inskolning. Jag har varit för trött också då vår lilla tjej har bestämt sig för att vakna mellan fem och halv sex varje morgon.

• Virvel

misstrixie
    Grattis till minus på vågen!! Själv så kunde jag inte låta bli att ställa mig på vågen nu på morgonen. Hade -0,5. Men med tanke på vad jag har gjort i veckan (eller inte gjort )så är det ingen överraskning att det inte har blivit mer.

• Virvel

Hoppla. Blev lite orolig när jag skulle gå in och kolla forumet. Trodde att alla mina favoriter hade försvunnit innan jag förstod att jag var tvungen att först göra ett nytt inloggningsnamn och sedan byta till det gamla. Hoppas att alla hittar hit igen.

• Virvel

misstrixie

Om du går in på startsidan och loggar in med ditt nya namn så kan du gå till steg två för att ändra tillbaka till det gamla.

• Virvel

Fröken Plommon

Koonstigt med mäklaren. Man tycker att firman som han jobbar för kunde ha skickat någon annan eller ialla fall hört av sig till er. Hoppas att det ordnar sig. Annars kommer det andra hus.
    Innan vi köpte vårt så var vi med på en budgivning på ett hus som ägarna till slut lät gå till några kompisar fast dom la lägre bud än oss. Vi ville väldigt gärna ha det huset men hittade det vi har nu och budgivningen gick bra för oss och vi fick det för 940 000 kr(150 kvm). Idag, fem år senare är det värderat till 1,7 milj. Och det huset vi inte fick hade vi fått ge betydligt mer för. Så nu tycker vi att det bara var tur att vi inte fick det första vi bjöd på.

• Virvel

Märker att vår budget blir större och större. Vi får räkna med ca 1000 kr per person bara i mat och dryck så då är vi uppe i 45000 kr. Sen tillkommer allt annat bla trubadur 5000, fotograf 6000 kr, frissa och smink 3000 kr osv,osv.

Vår ena hund ska ha valpar snart och även om vi inte tar valpar för pengarnas skull så går det ju inte att sticka under stol med att pengarna kommer att behövas

• Virvel

jarvelid
    Välkommen till tråden.
    Ha,ha. Jag har också planerat allt som går att boka/planera för tillfället. Klänningen också inköpt och hämtad i förra veckan

Idag har jag fått hem stämpel och papper från Panduro och ska sätta mig och göra nya inbjudningskort. Hade redan bestämt mig och börjat göra inbjudningskorten men nu känner jag att dom är lite för tråkiga. Hinner göra om dom massor av gånger innan det är dags att skicka ut dom i februari.

Svar på tråden 080809