Inlägg från: Virvel |Visa alla inlägg
  • Virvel

080809

Fröken Plommon och blivandefrularsed

Ni har mail

• Virvel

bridesilly
    Var in på Vistaprint och kikade på placeringskort och hittade inbjudningskort som var snygga. Tänkte på dig för dom gick i grönt.
    www.vistaprint.se/vp/ns/easypath/studio.aspx&cfs=-1&ref=1&icparts=yes&pf_id=241&combo_id=63128&last_doc_id=-1&category_id=3739&combo1=16030.139.40.80091%7c80091%7c822%7c0&referer=http%3a%2f%2fwww.vistaprint.se%2fvp%2fns%2feasypath%2fgallery.aspx%3fpage_num%3d6%26g%3d60%26category_id%3d3739%26basecolor%3d0%26selNumDesigns%3d6%26index_designs%3d0%26gtype%3d1%26ref%3d1%26last_doc_id%3d-1

• Virvel

bridesilly
    Om jag inte såg helt fel så fanns det bordsplaceringskort och tackkort i samma stil.

Jag kollade hur mycket det kostade att trycka upp t-shirtar hos Vistaprint. Det hade varit en kul grej (skämtgåva)att ha till gästerna som tack för att dom delar dagen med oss.
    Skrev våra namn, plats och bröllopshemsideadress på framsidan och tackord på baksidan. Valde ett förtryck som gick i rosa. Tyvärr så skulle det gå på 4000 kr till 50 gäster.

• Virvel

Är precis nu uppe i en valpning. Vår yngsta tik håller på att få valpar!!! Tyvärr så var den första valpen död. Så hemskt. Än så länge har det kommit en pigg och söt liten hane.

• Virvel

Nu har det kommit en hane till Hoppas att det kommer en valp till och att det är en tik. Tanken var att vi skulle få ut en tik på foder som vi kan åka på utställningar med och ta valpar på. Så håll tummarna (ni som är vakna vid den här tiden) att hon får en tik.

• Virvel

Fröken Plommon

Tyvärr så blev det ingen tik utan två pigga och gulliga små hanar. (och den som var död) Jag har bara haft två kullar tidigare 2003,2004 så jag har aldrig varit med om att få fram en död valp innan. Lite läskigt och sorgligt.
    Vikten på en Japansk spetsvalp brukar ligga på ca 150 gram och den som dog för att tiken inte fick ut den i tid vägde 270 gram. Inte konstigt om det var problem. Dom andra två väger 206 och 228 gram så det var stora killar det också.

Vill ni se hur dom ser ut när dom är så här små kan ni gå in på
    www.lillsidans-kennel.se och klicka på nyheter.

• Virvel

Mummy

Det är en hel del jobb. Vi skulle egentligen haft kullen precis samtidigt som vi fick vårt andra barn i januari i år men då blev tiken inte dräktig.
    Jag kan säga att så här med facit i hand så är jag glad med tanke på hur mycket det var i början med två små barn, en nyfödd och en på ett och ett halvt.
    Du gör helt klart rätt i att vänta.

• Virvel

Tessan K
    Välkommen till tråden. Vad kul med ett par till som ska vigas utomhus. Vi är några stycken i tråden som kommer vara beroende av det fina vädret.
    Precis när vi startade tråden så önskade vi fint väder så då blir det nog så om vi är tillräckligt många

• Virvel

Vi viger oss på samma ställe där vi ska ha middag och festen. Där fixar dom allt kring middagen. Först tänkte vi ha en annan lokal med buffé men kände att vi hellre betalade lite mer för att få finare lokal ifall vi måste viga oss inne (ifall det blir regn), serveringspersonal, trerätters, bordsdekorationer m,m.

Svar på tråden 080809