Inlägg från: blivandefrularsed |Visa alla inlägg
  • blivandefrularsed

080809

Virvel

Ja, det kan jag tänka mig är ett problem med mönstersax. Nu köpte jag en med ett mönster som det inte spelar någon roll vart jag sätter saxen, det ser bra ut ändå (det blir inga fula jack eller så). Antar att det kanske finns olika typer av kantrivare, det är väl inte bra om dom är för tjocka/breda, eller vad man ska säga.

• blivandefrularsed

Ja, kyrkbröllop är ändå något speciellt, det blir en annan känsla tycker jag. Men, känns det helt fel att gifta sig inför präst och hela det köret ska man nog tänka två gånger. Av vilken anledning bestämde ni er för borgerlig vigsel? Är ni med i kyrkan båda två?? VI gifter oss i kyrkan och även om ingen av oss är troende på det sättet att vi går i kyrkan regelbundet osv så känns ändå kyrkan som en fin och rofylld plats att gå till och jag har själv vuxit upp med att gå mycket i kyrkan i och med mitt musikintresse (spelade mycket i kyrkan förr i tiden).

• blivandefrularsed

Virvel

Vi ser inte heller bröllopet någon annanstans än i kyrkan, det är en bild som alltid funnits där och jag håller med cindell, det är hur fint som helst. Men precis som ni virvel så tror varken jag eller min m2b på gud. Däremot så tror jag på medmänniskan och hoppet och allt det andra som kyrkan står för. Och för mig har det alltid varit en fristad och en lugn plats att besöka, så det känns naturligt att gifta sig där. Däremot vet jag inte om vi i framtiden kommer döpa våra barn i kyrkan, vi låter dom nog välja själva senare om dom vill konfirmera sig som min m2b gjorde.

Virvel

Det var ett bra pris du! Å vad roligt att överraska honom, då blir han glad =)

• blivandefrularsed

Virvel

Ja, middagen och festen är nog det man ser fram emot mest, men vigsel ligger inte långt ifrån. Det blir väl bra att ni tar det i kyrkan =)

Cindell

Var i göteborg igår med tärnan och på första stället fick vi ingen direkt service så vi gick till nästa på listan och där bland alla klänningar tog tärnan fram THE DRESS. Den hade allt jag pratat om som jag trodde att jag ville ha och när jag sen provade den satt den som en smäck! Så jag slog till =) Hade ju mest tänkt att det bara skulle vara en provomgång och testa lite olika klänningar (och eventuellt hitta nåt på rea nu), men det blev den första. Lite kul... :)

• blivandefrularsed

bridesilly

det blev en maggie sottero (JD 2006). Tänkte lägga ut den i mitt galleri en liten stund, men jag mår inte så bra idag så jag får nog bege mig till sängen igen....får ta det en annan dag! Vill visa upp den för alla, men har bestämt mig för att bara tärnan får se (och ev min syster där jag tänker hänga den tills bröllopet, det är ju ett tag kvar...).

• blivandefrularsed

cindell

tycker också nummer tre var finast på dig, men tycker också att dom var väldigt lika varandra så det var lite svårt att bestämma, vilken trivs du bäst i?

bridesilly

tänkte också köra den varianten, min m2b och marskalken står framme i kyrkan och så kommer tärnan in och sen jag! tärnan tyckte det lät som en bra idé

• blivandefrularsed

bridesilly

samma här!

• blivandefrularsed

nu ligger min klänning i mitt bildgalleri, en stund till om ni vill kika

• blivandefrularsed

cindell

Tack! Älskar snörningen i ryggen, så fint.... Funderade på att ha slöja, men försvinner ryggen och det vill ja ju inte. Får nog räcka med lockarna i håret och en tiara eller en krona.

Nu vet du ju lite mer vad som passar dig bäst. Då kan du ju prova sånna modeller sen när du verkligen är på gång att hitta en.

• blivandefrularsed

Virvel

Så tänker jag med, när allt annat är fixat med, helheten!! Vi kommer vara sååå fiiina i våra klänningar! LÄNGTAR!! Är så sugen på att berätta för alla hur den ser ut, men jag har bestämt mig för att inte ge några hintar alls...lika bra det för annars vet man inte vad man har sagt till slut och till vem. Bara här på BT kan man prata fritt :)

Svar på tråden 080809