• Keri

September 2008

Här är en till =) Jag heter Linda och bor i Malmö. Min sambo Sebastian friade till mig när vi var på Zakynthos i Grekland i augusti.

Det är inte helt bestämt när, men det blir troligen den 20 september nästa år. Vi kommer gifta oss borgerligt i Malmö eller någonstans i närheten.

Mycket lösa trådar än, men det skall bli så kuuuul att planera!!!

• Keri

Jag har bestämt och frågat vem jag vill ha som tärnor i alla fall. Jag kommer ha två tärnor, den ena god vän och den andra min systerdotter. Sebastian kommer nog ha två marskalkar.

Sen pratade jag med min mamma igår och hon kommer sy min brudklänning :) Känns kul, samtidigt som vi sparar in lite pengar på det.

Ja..vad har vi mer funderat på. Gästlistan så klart, vem vi vill bjuda. Färgtema. Men allt hänger ju också lite på vad för lokal vi hittar, hur festen kommer se ut med meny eller buffé osv osv.

• Keri

Hej september2008, välkommen hit du också :)

Vad roligt det skall bli att följas åt i vår planering! Nu på tisdag skall vi gå och titta på en lokal som vi ev. skall ha vår fest i. Borgstugan på Malmöhus Slott www.borgstugan.se

• Keri

Nu har vi bokat fotograf =) Började kolla runt i onsdags, och hittade rätt snabbt denna tjejen som tar fantastiskt fina foton.

www.carolinejacobsen.com

Vad vi har kvar som bör fixas rätt snart är vigsellokal, vigselförrättare och frisör. Men det känns ändå som det är rätt så gott om tid :)

• Keri

Hej hopp, ett tag sen jag skrev här!

Vi har festlokal, frisör, fotograf och florist klara (haha, de fyra f:ena blev det visst).

Det vi saknar nu är vigsellokal och vigselförrättare. Vi skall titta på en lokal i morgon på samma ställe där vi skall ha festen, nämligen Malmöhus slott i Malmö.

Sen blev jag alldeles förvirrad av vad som stod på Malmö stad hemsida. Där står det att man måste ha hindersprövningen klar när man bokar vigselförättare. Men vi vill ju vara ute i mer god tid än så, typ nu och en hindersprövning gäller ju bara i tre månader. Skumt! Jag har iofs inte ringt och pratat med dem än, har tänkt göra det när vi har lokal klart.

• Keri

Hej och hå, jag är lite dålig på att skriva här =) Vi har iaf nu bokat vår vigsellokal. Det blir Skovgaardssalen på Malmöhus Slott som vi kommer vigas i.

Nu är nästan alla "stora" saker klara: Vigsellokal, festlokal (Borgstugan på Malmö Slott), frisör, florist, fotograf.

Vigselförrättare måste vi hitta också och boka, men det känns inte så jättebråttom. Min mamma skall sy min klänning, och det kommer vi inte börja med förrän ganska sent. Skall försöka slanka ner mig en smula först =) Till våren blir det egen tillverkning av inbjudningskort, finslipning av gästlista, bestämma meny och allt sånt där.

Oooo, höll på att glömma ringen =) Vi kommer nog gå och titta lite på olika modeller nu i höst. Jag har rätt så bra koll på hur jag vill att min ring skall se ut i alla fall. Jag har en rätt så bred förlovningsring, så vigselringen blir lite tunnare med diamanter på rad som täcker hela bredden på ringen så att säga (som en alliansring fast kanalinfattade diamanter).

Det är skoj att planera bröllop!!

Svar på tråden September 2008