Inlägg från: Lycklig jag |Visa alla inlägg
  • Lycklig jag

September 2008

Oj, nu har jag också hittat hit! Kul med en tråd fylld av glada människor som ska gifta sig ungefär samtidigt som vi. Vi gifter oss 20 september 2008.

Jag har en fråga- hur hittar man antingen färdigvikta kort och kuvert, alternativt papper som man viker själv och kuvert separat i MÖRKBRUNT? Jag har letat som en tok överallt, Panduro, Creatima etc. Har hittat ett papper som kan funka på Panduro, men då finns inget kuvert som är ens i närheten av samma färg, vilket betyder att vi måste vika även dessa om vi vill ha brunt... Någon som har något tips på vart jag kan hitta mörkbruna "trycksaker" ca 180-220g så blir jag överlycklig!

Tänk att vi ska gifta oss hörrni- galet (och underbart!)

• Lycklig jag

Tack lanovia 08 och Höstbrud 2008! Jag ska kolla Calligraphen.se. Hittade även lite andra tips i en tidigare tråd som kan vara intressanta.

Jag bor i Stockholm, men har släkt i GBG så jag tar tacksamt emot tips på pappersaffär även där.

Har ni tjejer börjat titta på bröllopsresa ännu?

• Lycklig jag

lanovia, du är en vänlig själ TACK för omtanken!

Vi funderade på att åka till Tunisien i somras och var då inne väldigt mycket på travelpix.nu. Där finns mycket råd och tips från mer eller mindre erfarna Tunisienbesökare. Verkar dock som om sidan för tillfället ligger nere... Hoppas att det bara är tillfälligt.

• Lycklig jag

Tack, Ianovia! Oavsett om du var utanför dörren ändå så tycker jag att det var omtänksamt av dig att gå in.

Igår var en stor dag i mitt liv... dagen då jag bestämde mig för att lägga ner min kamp efter mörkbruna kuvert Min sambo var med mig på Kreatima och efter att jag ondgjort mig i evigheter över det faktum att det faktiskt inte finns några mörkbruna, snygga kuvert i denna värld, så gav han mig lite perspektiv på tillvaron. Eftersom temat för övrigt innehåller även färgerna rosa och silver, så kanske det faktiskt även går bra med någon av de färgerna också... Slokörad insåg jag att jag måste sluta obsessa över mina mörkbruna kuvert. Fast det satt långt inne...) Folk börjar redan kalla mig Bridezilla, (även om jag inte är elak mot någon... )

• Lycklig jag

Åhhh, "GRATTIS" eller vad man nu ska säga.

Själv får jag vänta i några veckor till innan jag får "fira", gifter mig 20 september. Men visst kommer den stora dagen närmare iaf, det känns skönt. Kan inte vääääänta...

• Lycklig jag

Ianovia
    Vad kul att prova klänning! Jag har varit på två provningar och har varit lika förundrad varje gång. De klänningar jag tror ska sitta bra sitter katastrofalt och tvärtom! Tror att det är bra att prova klänningar vid flera olika klänningar vid flera olika tillfällen...

Sidan med bra Tunisienforum som jag tipsade om förut funkar nu förresten - www.travelpix.nu/

Lycka till i eftermiddag!

• Lycklig jag

Ankan 80
    Jag håller med dig fullständigt. Klart irriterande när storlekarna inte passar. Oftast går det ju att ta ut eller sy in upp till ett par storlekar, men personligen tycker jag att det är svårt att avgöra om det kommer att bli bra då... Dessutom har jag märkt att storlekarna varierar mycket från märke till märke. Jag har normalt strlk 38, men har provat klänningar från strlk 36-42 där strlk 36 varit lite stor och 42 lite trång...

Schükano
    Jag har hört från flera olika personer att man inte är sådär jättesugen på att visa sig i sina underkläder på bröllopsnatten innan man har duschat, så om du vill ha något skönt på dig under bröllopet/middagen så kanske du kan ha det och sedan byta om efter dusch/bad på kvällen? Jag är lite inne på det faktiskt.

• Lycklig jag

Ianovia
    Min blivande är inte heller särskilt intresserad av underkläder, så jag förstår vad du menar! Jag tänkte inte lägga ner någon förmögenhet på underkläder till bröllopsnatten, snarare bara ha något helt, rent och nytt (fast det sistnämnda är mest för min egen skull!)

Det är oftast ganska enkelt att sy in en bröllopsklänning, så om det känns bra för dig att gå ner några kilo så tycker jag absolut att du ska göra det. Du kan garanterat ha drömklänningen ändå! Passa på att fråga i butiken när du provar den. Även om de som jobbar kanske inte är några sömmerskor så brukar de ha bra koll.

Svar på tråden September 2008