Inlägg från: Schükano |Visa alla inlägg
  • Schükano

September 2008

Hej!

Här vill jag också vara med! Jag gifter mig 6 september 2008 i Kalmar. Men bor i Göteborg. Såg i tidigare inlägg att just den 6 september verkar vara en väldigt populär dag. Kul! Men också kul att det är så många som ska vara brudar i september 2008. Toppen att man kan få lite tips och ideér av er andra.
    Vi har bokat kyrka och festlokal. Brudklänningen är redan inhandlad...Den handlades redan i slutet av augusti ..hihi..jag vet, Det är tidigt!! Men jag var inne på Rehmans på Linnégatan i Gbg och hittade där min drömklänning. Jag funderade i ett par dagar om jag verkligen skulle handla klänning så lång tid innan bröllopet..det kanske betyder otur eller något... men efter att ha drömt mardrömmar om att klänningen inte skulle finns kvar och efter att min sambo tröttnat lite på stissiga mig så fick han mig att inse...Jag har hittat min drömklänning!

Brudtärnans kläder är klara. Mall för inbjudningskort och tema är klart. Färgerna blir vinrött, vaniljvitt och silver. Fotgraf är fixad. Funderar just i dagarna mest på vart jag ska fixa hår och sminkning innan bröllopet. I planeringen annars så har min blivande man och jag en väldigt klar bild över nästan allt. Vi har en tjock planeringsbok där allt som rör bröllopet hamnar..allt från tips och ideér till kontrakt. Jag skriver Vi för min blivande man är väldigt engagerad i vårt bröllop och allt som ska planeras och fixas vill han vara delaktig i. Senast idag så fick jag ett mail från honom när jag satt jobbet där han hade kollat upp olika sorters bröllopstårtor...

• Schükano

Ja det hoppas jag med...men vi får hålla tummarna. September brukar ju vara en fin månad.

Åh...det har jag lite ångest för. Att skriva om gästerna menar jag. Man vill ju det ska vara roligt och fyndigt, något som kan få gästerna att börja prata med varandra. Men samtidigt har jag hört skräckhistorier där folk blivit sura pga det som stått skrivet i beskrivningen. Känns lite knepigt.

• Schükano

Ja BT är verkligen beroendeframkallande.

Sitter på jobbet idag, lördag, suck.. Men det roliga är ju att man kan pyssla lite inför bröllopet. Igår var vi och tittade på vigselring. :) Har ni börjat titta på ring än?

Hur gick det för er som skulle prova klänningar i helgen??
    Väntar med spänning på att få läsa om hur det gick för er, om ni hittat någon klänning... :)

• Schükano

Jag vill också prova min klänning väldigt ofta...eller åtminstone titta på den hela tiden...Längtar

Funderar just nu på olika sorters underkläder. Kan man sitta och äta om man har en korsett med skenor under klänningen eller blir det obekvämt? Man vill ju vara fin under klänningen men samtidigt ska det ju vara skönt och inte synas igenom klänningen....

• Schükano

Lyckliga jag

Tack för tipset! Klart värt att tänka på...

• Schükano

Min M2b var med när jag köpte klänningen. Han är ärlig och säger om det är något som jag passar i eller inte. Jag litar på hans fullständigt på hans omdöme. I och med att han är så engagerad i allt som gäller bröllopet så springer han med mig när jag ska hitta skor. Mina vänner däremot är snarare sådana så att de säger att jag passar i ALLT...även om jag verkligen inte gör det.

• Schükano

Grattis lanovia 08. Man är väldigt nyfiken på att få se en bild på din klänning. Så bra att du fick möjlighet att få en helt ny klänning! :)

Roligt att vi är så många i tråden nu. Välkommen Charlotte Mattias!

Svar på tråden September 2008