Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

September 2008

Hej.

Här vill jag vara med! Jag och min sambo gifter oss den 20 september 2008. Den verkliga planeringen ligger på status, kyrka och festlokal bokad, medan dagdrömmarna redan är inne på dekoration-av-borden-stadiet

Kul att följa och diskutera er andras planering... för att inte trötta ut omgivningen som kanske inte alltid har samma entusiasm för att googla efter buketter, frisyrer och klänningar...

• Fröken förväntan

Hmmm...vi kan väl kalla september för sensommar så får man välja själv om det är mest sommar eller höst då

Det är bara att jag älskar allt det där rustika med rönnbär, höstlöv och mossa och massor av levande ljus (men vi ska ha vår fest på en loge så det är kanske därför).

• Fröken förväntan

Åh, korvgrillning vore något! Kanske snor den idén.

• Fröken förväntan

Ickaflicka...

...jag håller också till i Linköping (men bröllopet blir i mina hemtrakter i Småland). Kul att kunna dela lite lokala tips kanske?!

Och snö vit, om du vill känna dig långt framme med planeringen så kan jag hälsa att det enda vi har gjort hitills är att boka kyrka och festlokal

• Fröken förväntan

Ankan80 skrev 2007-11-16 14:54:53 följande:

Jag håller just nu på med att skriva om gästerna i festprogrammet.Inte helt lätt skall jag säga. Vill inte att det skall rimma, så då blir det väl lite lättare antar jag.
    Ja, det är nog en av sakerna man ska börja tidigt med kan jag tänka... jag har stooooor släkt och även om jag träffar de flesta någon gång varje år så vet jag knappt vad en del jobbar med. Det blir till att researcha! Jag gillar i och för sig när det rimmar fast jag är också en sådan där som älskar dåliga ordvitsar och liknande, ha ha.

Lycka till hur som helst!
  • Fröken förväntan

Sitter på mitt extrajobb (liten klädbutik) och väntar på kunderna som håller till någon annanstans i eftermiddag...
    ...tur att BT finns. Börjar bli smått beroende

Kanske ska börja fnula på de där gästbeskrivningarna för att få tiden att gå.

• Fröken förväntan

Om du köper den måste du ta en bild och lägga upp i ditt galleri... man blir ju så nyfiken

• Fröken förväntan
    Grattis till klänningen "Lanovia"!

Längtar/bävar till jag ska ge mig ut i djungeln (ska bara hitta tid först) men än är det väl ingen brådska?!
  • Fröken förväntan

Nu börjar vi bli många som ska gifta sig den 20:e, kul!

Själv blir det nästan på vår 8-årsdag, alla är ju inte lika snabba

• Fröken förväntan

Jag och min sambo träffade för första gången 25 augusti 2000, men 1 oktober är vårt "officiella-bev-ihop-datum". Jag var en liten oskyldig 20-åring från landet och han en 26-årig stockholmare... oj oj det är så längesen men ändå så nyss (vanlig känsla tror jag). Nu är vi 27 och 33 år (gamla) och vårt bröllop blir den 20/9, alltså "runt ikring" vår 8-årsdag. Men det är också mina föräldrars bröllopsdag och de har varit gifta i 39 år så jag ser det som ett gott tecken Visste dock inte om det när vi bestämde datum så det var ett lyckligt sammanträffande!

• Fröken förväntan

Vi ska vara på en loge som ligger precis vid vattnet och på andra sidan av sjön på en udde ligger kyrkan. Det är så vackert där men jag har inte varit och kollat på lokalen med "bröllops-ögon" (eftersom jag bor 25 mil bort) så jag vet inte hur praktisk den är. Men det brukar vara bröllopsfester där så det finns säkert bra lösningar. Det enda jag vet som kan ställa till det är att lokalen inte är uppvärmd så om det skulle bli världens köldknäpp i September så blir det jobbigt. Men med 70 personers kroppsvärme och värmeljus och kärlek i mängder så kan det ju inte annat än bli varmt

• Fröken förväntan

Just det... en liten kommentar om viktnedgång. Tänk på att det är vinter och jul nu... det är meningen att vi ska ha lite fettreserv att värma oss med

• Fröken förväntan
    girlfriend skrev 2007-11-28 17:45:03 följande:
    fröken förväntan- vad fint med loge! avis, vi hade en lada först men då min bror varit där på bröllop tidigare sa han att han hade tyckt det va lite kallt o han e ju ändå kille.så jag ville inte att alla skulle råka frysa men jag vill vill vill ha det där men nu e det uppbokat hela sommaren..
    Ja, jag blev helt förälskad i logen när vi var där i somras (utan bröllopsplaner då). Blir det kallt finns det faktiskt en annan lokal i samma lada som är café på sommaren. Men den är inte riktigt lika mysig även om den är helt ok. Hur som helst är den uppvärmd och har till och med en öppen spis men jag tror på ljus (och värmefläktar om det behövs)

Girlfriend och Snart fru Wennerström... jag är säker på att era lokaler kommer bli hur mysiga som helst när ni är klara med era dekorationer. Jag har varit på bröllop både på slott och bygdegårdar och hade lika trevligt på alla ställen. Jag tror mest att det är innan gästerna kommer och fyller upp rummet som det kan kännas mer eller mindre vackert och "speciellt" men sen när familj, släkt och vänner kommer är man nog på världens bästa plats var det än är.
Svar på tråden September 2008