Inlägg från: Stigelina |Visa alla inlägg
  • Stigelina

September 2008

Hej hej...

13 september slår vi till med bröllop!!
    Måste nog säga att vi kommit en bit på vägen..
    Vårt stora promblem är vart vi ska hålla vigsel och festen då vi inte vill ha kyrkbröllop!!
    Tips tas gärna emot med glädje.. :)

• Stigelina

Vi har har sådan tur att vi har en god vän som är fotograf, samt en vännina till min blivande svärmor som kommer att förrätta vigslen! Till helgen har vi bokat in ett besök på en herrgård där vi gärna vill håla bröllopet.. får väl se om våran budget tillåter det.. :)

• Stigelina

Vi har flyttat fram vårat datum ett par veckor av lite olika anledningar men jag har redan köpt min klänning! Jag var inne och pratade med en kvinna i bröllopsbutiken där vi bor som menade på att det var hög tid att börja prova redan nu då många leverantörer har lång leverans tid! Min klänning är klappad och klar.. förutom lite små ändringar, men klänningarna som tärnorna ska ha från Nixa har en leveranstid på 6-7 månader så det gäller att vara på språng!! Jag trodde åxå det skulle vara svårt att hitta rätt bland alla modeller.. men man känner på en gång om man har hittat rätt.. man bara vet att det är rätt!
    Vi har fixat en hel del redan.. känns skönt att ta det med ro!!

• Stigelina

Hej hej!
    Jag tror att det är lite av en myt att det är jätte dyrt att köpa sin brudklänning!
    Jag har hittat en jätte fin, enkel klänning som var på ordinarie pris och den var inte så jätte dyr, den har inte kostat mer än 3900:- och är av märket Nixa Design
    Visst finns det jätte dyra klänningar ... provade ett par sådana med men kännde mig inte mer fin i dem än i de "billigare"

Det är jätte kul att stå i affären och prova klänningar,,, redan då känner man sig som en prinssesa :)

Däremot trodde jag inte att det var så svår att hitta ett finnt hotellrum/svit till bröllopsnatten.. det får nog bli ett nästa projekt för oss! :)

• Stigelina

Det verkar som alla har kommit långt.. :)
    Vi har faktiskt också kommit ganska långt i planeringen..
    Klänningen är klar och hänger hos sömerskan... vill åka ditt varje dag och prova den.. :)

Jag visste också precis hur min vigselring skulle se ut, men hittade inte heller den i någon affär så vi har designat den själv och fått kostnadsförslag på den, det kan skilja ganska mycket från affär till affär.. så ett tips är att kolla på flera ställen!

Idag var vi och beställde allt material till våra inbjudningar som kommer om 1-2 veckor... så jag vet vad jag har att göra de närmsta veckorna/månader hehehe

Däremot har vi inte bestämt oss för vart vi ska åka på bröllops resa än... kan inte bestämma oss för om vi ska åka utomlands eller om vi ska åka på typ spa...
    Några tips någon?

• Stigelina

här händer det mycket med klänningar!
    Måste fråga... har era tilltänka sett era klänningar?
    Min sambo var inte med och valde min klänning, utan endast min syster som ska vara tärna!
    Jag har jätte svårt att INTE berätta för honom hur klänningen ser ut, men han vill inte veta hur den ser ut!
    Han vill se klänningen för första gången på själva bröllopsdagen.. inte ens skorna vill han se!!

Igår satte jag mig och ringde ett par hotell inför bröllops natten för att kolla priser och liknande! Jag hade inte en aning om att man skulle komma och kolla på sviterna i förväg innan man bokade den! Tjejen på hotellet sa att det var viktigt att man kände sig nöjd med sitt val av rum inför bröllopsnatten, så ja,, nu får vi väl åka och kolla på olika rum! Någon mer som gjort det???

Svar på tråden September 2008