Inlägg från: Ankan80 |Visa alla inlägg
  • Ankan80

September 2008

Jag känner samma sak. Helt plötsligt lite stressigt med klänning

• Ankan80

icka-flicka
    Vi skall också gifta oss den 6 sep 2008 och jag tror det blir jättefint väder .
    Vi skall iofs vara inomhus, men vid havet.
    När vi var och tittade på lokalen i just september var det väldigt blåsigt, med föreståndaren sa att det var ett undantag och att det brukade vara fint i september.
    Värmemässigt tror jag inte heller det är någon fara. Min m2b ville ha september så att han inte skulle bli för varm .
    Tror september och maj är de ultimata bröllopsmånaderna.

• Ankan80

Ja, tiden går fort när man har roligt
    Snart jul, sen vår, sen midsommar, sen semester, sen bröllop!! sen semester igen.

• Ankan80

Jag går bara och väntar känns det som. Har skissat lite på en inbjudan, texten alltså.

Kom igår natt på att jag skulle kanske kunna låna/köpa min svägerskas klänning. Hon har erbjudit sig tidigare, men då har jag sagt att jag nog vill köpa en egen.
    Hennes klänning är jättefin och egentligen den typ av klänning jag vill ha, dvs enkel och med ett kort släp.

Jag kan ju komma billigt undan här, men man har ju alltid drömt om att få ha en egen klänning *suck*.
    Vad tycker ni?

• Ankan80

Lanovia 08
    Om folk känner igen klänningen gör inte mig något. Det kommer ju till stor del bli samma gäster som på min brors bröllop.
    Men tror jag inte folk tänker på det. Jag fick själv titta på foto för att jag skulle komma ihåg hur den såg ut.
    Har även en kompis som skulle låna sin systers och det var lite därför jag ändrat mig.
    Det jag mest tycker är synd är att jag "förlorar" det där med att prova ut klänningar. Kan ju iofs prova för skojs skull, men då köper man väl en bara för det .

Jag skall i alla fall prova klänningen. Inte säkert den passar . Då är problemet ur världen.

Som icka-flicka sa så är det viktigaste att man själv känner sig fin på sin stora dag.

• Ankan80

Ja, då är det så dags .
    Jag skall träffa min bror och svägerska till helgen så då får jag prova. Hm känns faktiskt lika spännande om att prova i affär

• Ankan80

Välkommen mmmmalurk!
    Du måste vara sprickfärdig!!
    Kanske därför ni skickar ut så tidigt?

• Ankan80

Jaha. Då har man provat klänningen och den passade inte.
    Så nu får man ge sig ut i butikerna i stället.
    Va synd

• Ankan80

Var har du provat någonstans?

lanovia 08 skrev 2007-11-13 08:58:54 följande:

Jag var o provade klänningar i lördags. vilken overklig känsla att stå där i en brudklänning...Hittade en som kändes super. Men skall titta runt lite i fler butiker innan jag bestämmer mig.
  • Ankan80

Jag bor utanför Höganäs, så det är relativt nära till Göteborg .
    Skall börja prova i Malmö och sen kanske i Vinslöv.
    Skall dra med mig mamma för min sambo är världens sämsta att handla kläder med. Står bara som en ledsen hundvalp och längtar bort . Dvs ingen man provar klänning med. Jag tror han hade sagt. "Ta den första så vi kommer härifrån" Hihi

Svar på tråden September 2008