Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

September 2008

Jag trodde värdpar o toastmaster var samma. Men tog en titt här på bröllopssidan. Du kan kolla själv under bröllopsplanering och bröllopsroller. Där står det att värdparet är de som bjuder in o betalar för festen. Alltså; är det brudparet som själv står för festen är det de som räknas som värdpar. Som jag fattar det.

• lanovia 08

Hur går det för alla? Någon som lyckats fixa något nytt i planeringen? Vi skall åka o kolla festlokal i helgen. Hoppas att den blir bra. Vi har en annan som vi redan bokat, men har insett att den kanske blir för liten. Vill t.ex om möjligt ha ett litet extra rum så man kan skyffla undan barnen när de ledsnat på oss vuxna eller behöver sova.
    Satte oss igår o räknade ut vad vi tror hela bröllopet med bröllopsresa kommer gå på.
    Fick lite ont i magen även om jag inser att det inte var så mycket jämfört med vad många lägger ut på sina bröllop.

• lanovia 08

Är det bara du o jag som inte kan hålla oss borta från planeringen i den här tråden? De andra verkar hålla låg profil. Undrar hur man gör för att hålla tankarna borta...

Jag tror det är ett ok pris ni har fått med tanke på att det ingår sovplatser också. Om vi tar den lokalen som vi skall kolla på i helgen så kommer vi få betala ungefär 1200 för hela helgen. Kostar 950 kr om vi bara tar lördag-söndag.
    Det beror sig ju givetvis på vad sovplatser innebär, men antar att det är avskilda rum med ordentliga sängar?

• lanovia 08

Det ser ju ut som att ni får en del för pengarna. Sovplatser är ju aldrig fel att kunna erbjuda. Underlättar ju för gästerna. Men kan ni inte ta lite betalt av dem som vill bo där. Jag menar antingen betalar de er lite för att sova där eller så får de betala på något annat vandrarhem eller hotell. Föredelen för dem nu är ju att de slipper åka iväg.

Vad är det som inte känns rätt med lokalen? Kan ni inte prel.boka den och fortsätta leta? Är ju alltid skönt att ha ett säkert alternativ att luta sig tillbaka till.

Vi skall gifta oss i Bohuslän, Fjällbacka. Så det en bygdegård där uppe som vi skall o titta på. Det vi bokat nu är församlinghemmet. Var väldigt billigt men det var lite si o så med alkoholtillåtelse också fick man absolut inte ha dans där. Kändes tråkigt att ha massa restriktioner över sig.

• lanovia 08

Just det ja blir lite klurigt när man inte kan se lokalen själv.
    Usch det är alltid jobbigt tycker jag med hur mycket man kan ta betalt. Ni kan väl se lite vad vandrarhem kostar i närheten. Men typ 150 vore väl i alla fall inte för mycket tycker jag.
    Då skulle ni ju i alla fall få in 1800 kr extra.

Jo det är jättevacker i fjb. Älskar det samhället, är där så ofta det går. Blir tyvärr itne lika ofta längre som förr.
    Det är absolut värt att betala lite extra för att slippa alla regler. Känns tråkigt om man skall behöva vakta över alla gäster så att ingen råkar bli full eller börjar dansa när middagen är slut.

Ankan80 håller med om att det är svårt med fotograf. Vi har börjat lite lätt att kolla på det. men som sagt, man vill ju få en fotograf som är bra. och från en fotograf får man foton i en storlek o från en annan i en annan storlek. När man bara hör det så tycker jag det är svårt att veta vad man vill ha. Men man få väl helt enkelt åka o titta på de bilder de tagit innan o se vad man fastnar för.

• lanovia 08

Nu har vi bokat lokal. Bygdegården var precis det vi ville ha. Två stora rum till middag o fest. Bra kök och plats att göra av småttingarna när de vill sova eller leka.
    Känns som en lättnad när denna bit är avklarad.

• lanovia 08

Oj, vad långt alla har kommit. Jag som tyckte vi kommit långt med kyrka och lokal...

• lanovia 08

Höstbrud 2008: vad skönt att höra att ni inte hunnit superlångt heller.

Snart fru Wennerström: Låter som ni fått ett bra pris. De fotografer vi har träffat har gett oss ett pris mellan 3000 och 3500 kr. Då har ingått att köra ca 4 mil, fotografering innan bröllopet. Man får ca 16-20 bilder i ett album efteråt.
    För fografering under vigseln har vi fått ett pris på 900 kr. Så sett från det är väl ert pris helt ok. Ni får ju fler bilder också.

• lanovia 08

Förutom att ni fått ett bra pris så ju det absolut viktigaste att ni får det ni vill ha. Det är ju super! =)

Tänk om det vore så väl som jag skrev i förra inlägget, att vi träffat alla fotografer vi fått pris av. Som det är nu har vi bara varit hos en. Några kvar att besöka innan vi kan bestämma oss skulle jag tro.

• lanovia 08

Jag vet inte, men har fått känslan av att det bara är en gång per år. Jag pratade med en i en brudklänningsaffär för några veckor sedan som absolut inte tyckte jag skulle börja prova klänningar förrän i november. Detta eftersom de då fått in sin nya kollektion o de klänningarna de säljer nu är lite efter bäst före datum (detta är alltså henne ord). Eftersom hon verkade tycka att det var viktigt att jag väntade tills de nya klänningarna kommit och hon vet att jag skall gifta mig i september så kan man tycka att hon borde sagt om det skulle komma ytterligare än ny kollektion o därmed en ny rea. Men som sagt jag vet inte...

Svar på tråden September 2008