Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

September 2008

Lyckliga jag, tog en tur in på In-ex igår. Var inte så jobbigt för mig då jag ändå stod mer eller mindre utanför deras dörr och väntade på en kompis.
    Tyvärr är läget där ungefär som det verkar vara på Panduro. Det fanns mörkbrunt A4 papper i olika tjocklekar. Men något kuvert såg jag inte.

Tack för tipset, skall ta en titt på den sidan. Hoppas den fungerar...

• lanovia 08

Vad skönt att du kom på en annan lösning istället för kuverten som inte verkar finnas...

Till alla er som gifter sig den 6:e september. Idag är det "bara" 10 månader kvar!

• lanovia 08

hehe.. jag instämmer! Det har redan gått 3 månader sedan vi bestämde datum.... Hjälp!

Snart tjejer så går vi upp för altargången med vår älskling.

(eller upp för något annat för er som inte gifter er i kyrkan)

• lanovia 08

Vi har fått lite gjort de sista dagarna, vilket är skönt. Dels har vi skrivit ihop inbjudan, så den är väl mer eller mindre klar. Sen skall vi ju "bara" skriva ett infoblad och göra själva korten.
    Dessutom har vi bokat några rum på vandrarhem. Vi fick lite panik när det var så uppbokat på hotellet vi skall bo på och insåg vad som kommer hända våra stackars gäster om det är något mer bröllop med massa ditresande gäster samma helg. vi skall ju vara i ett litet fiskesamhälle där bomöjligheterna är begränsade. Så vi har helt enkelt prel.bokad rum som gästerna sedan får ringa och boka själva.

Och när jag skriver vi angånende rummen så menar jag egentligen min sambo. Han har skött alla telefonsamtal i detta fall. Och det är så skönt, för då får jag ett litet bevis på att han också är med på vad som händer och inte bara jag som är den drivande. vi vill ju verkligen göra det här ihop men ibland är jag rädd för att jag tar över.

Vad gäller klänning är det verkligen svårt. I vissa fall har jag fattat det som att det t.om. är billigare att köpa än hyra...
    Jag funderar också på att köpa och sedan sälja vidare. Men är det lätt att sälja sin klänning? Eller vill alla brudar ha nya klänningar?

Ankan80 om du köper klänningen av henne så blir det ju din egna. Men det tråkiga i såfall är väl om gästerna känner igen klänningen från hennes bröllop. För några gemensamma gäster blir det väl?
    Men sedan är ju fråga om folk ens tänker på det och om det spelar någon roll....

När skall jag lära mig skriva korta inlägg???!!!

• lanovia 08

Jag håller med. Tror inte heller folk känner igen klänningen. Och skulle för egen del inte tycka att det spelar någon roll. ville bara få dig att tänka tanken nu och inte senare, typ dan före bröllopet...

• lanovia 08

Jämtlandstaus, vi lär nog säkert behöva lite tips från en "erfaren". Vi är nog alla minst sagt förvirrade ibland.

mmmalurk, hur tusan kan du hålla tyst inför alla?! Vi har talat om för våra familjer det gick liksom inte att hålla det inne.

ankan 80, vad kul att prova klänning till helgen. Kanske är dags att man ger sig ut i affärena snart....

Stigelina visst är inte alla klänningar dyra. Fast det är nog bara att man blir blind och ställer om sina norm på vad som är dyrt och inte. För om man tänker på vad killarna betalar för sina kostymer som de sedan kan använda flera gånger år efter år. Jämför sedan det med vad klänningen går på och den hoppas jag att jag bara skall behöva använda en gång....

• lanovia 08

Jag var o provade klänningar i lördags. vilken overklig känsla att stå där i en brudklänning...
    Hittade en som kändes super. Men skall titta runt lite i fler butiker innan jag bestämmer mig.

• lanovia 08

Jag var på Johans Högtidskläder på Linnégatan i Göteborg. Var väldigt trevlig personal där. Det tog en timme där, så det får väl bli en affär i taget. Min sambo blir för uttråkad annars.
    var bor du Ankan80?

Någon i Göteborg som har tips på bra bröllopsaffärer?

• lanovia 08

Ok, tack för tipset Höstbrud. Då vet jag ytterligare ett ställe jag skall gå och prova på med andra ord.

hehe.. stackars sambon,han vill liksom jag att han skall vara med och välja klännig. Men han förstår inte varför jag skall fortsätta leta. Jag har ju redan hittat en som var jättefin.
    Men jag vågar inte välja första bästa i första bästa affär... Kanske är jag bara övernojig..???

Svar på tråden September 2008