Inlägg från: Miss (snart mrs) A |Visa alla inlägg
  • Miss (snart mrs) A

April 2008

Hehe, detta såg inte jag så jag startade just upp en ny tråd! Men då glömmer vi helt enkelt bort den jag startade upp precis

Blev också lite förvånad över att tråden stängdes, 3 månader är ju inte speciellt lång tid på ett sånt här forum för att ha tråden öppen!

• Miss (snart mrs) A

Uppdatering av listan:

Mellis - bröllop 21/4, fest 5 april
    April08 - 26 april
    12 april - 12 april
    Natalie99 - 5 april (Polen)
    Miss(snart mrs) A - 19 april (Skåne)
    Ramlösa??
    Miaz77 - 29/4

• Miss (snart mrs) A

Kan tänka mig att det är tufft att hinna med allt med barn hemma. Men det löser sig nog - det är ju tur att man är två

Vi gör våra inbjudningskort själv, dels tycker jag att det är tokigt skoj att pyssla och dels är det alldeles för dyrt att köpa allting. Gör man det själv får man ju dem allt som man vill och så kan man matcha med menu och program och tackkkort och vad man nu kan tänkas ha!

Klänningsshoppande ska jag snart igång med igen, tänkte ge mig ut och kolla i september när de nya kollektionerna kommer in. Men jag letar fortfarande sömmerska för jag tror att det kan vara svårt att hitta det jag vill ha!

• Miss (snart mrs) A

Fru Cinderella, härligt att höra någon som gift sig i april och gillar det! Det verkar ju inte vara något vanligt eftersom vi bara är typ 6 pers i denna tråden!

Natalie99, håller tummarna för att ni blir färdiga med dem till helgen - och sen ser jag mycket fram emot att få se dem på er sida! Längtar, längtar!

Angående ringen. Min förlovningsring kostade rätt så mkt så jag hade lite ångest ett tag men då sa min kille att den får kosta vad den vill, du ska vara nöjd med den för du ska ju ha den resten av ditt liv - och min ring är verkligen min drömring - så jag blev så otroligt glad för hans kommentar. Tror att jag har hittat den ringen jag vill ha men har ingen aning om vad det kan kosta att tillverka den till mig.

12april - lyx att göra pappert själv, snacka om känsla i inbjudningen. Så duktig är inte jag, håller mig till att köpa pappert. Lycka till!

• Miss (snart mrs) A

hihi, jag glömde slutklämmen... Om det är en sån ring du drömmer om så tycker jag att du ska unna dig den (såklart under förutsättningen att ni klarar det ekonomiskt).

• Miss (snart mrs) A

Ni hade ju verkligen supertur med aprilvädert iår, rapsen måste ha stått i full blom - det är min dröm att den gör nästa år också!

Paraply och någon sorts kraftig schal eller jacka står med på inhandlingslistan. Kanske syr upp klänningen och då kanske man kan få en enkel kappa uppsydd på köpet

Har du fler sånna bra tips så får du gärna hänga kvar och dela med dig!

Hoppas du haft ett underbart första halvår som gift

• Miss (snart mrs) A

Hahaha, det sista var riktigt roligt - man kan ju tycka att det borde ha anat! Vågligt att ha utomhusbröllop i april!

Skorna hade jag inte en tanke på, tack för det! Ska kolla upp hur geggigt det kan vara.

• Miss (snart mrs) A

Oj, vilken aktivitet, det är ju underbart! Jag har haft fullt upp (eller rättare sagt HAR fullt upp) på jobbet.

I helgen bestämde vi oss för att ta tag i bröllopsresan, vi vill inte lägga en hel förmögenhet samtidigt som vi känner att om vi ska åka på vår drömsemester någongång så är det ju nu man ska passa på. Därför sitter jag och ber in offerter för att åka till Nya Zeeland och Cook Islands. Svindyrt men jag hoppas att vi löser det. Annars blir det nog liknande Mauritius vi åker på. I vilket fall som helst så ska det bestämmas snart. Pirrigt!

Nu ska jag starta en ny tråd och se om jag kan få lite snabba tips om min resa!

• Miss (snart mrs) A

Vågar ännu inte riktigt hoppas på att vi har råd med vår drömresa. Vi var på en långresa i början av året (innan vi förlovade oss) och åker bort igen över julen... och sen bröllopsresan på det. Usch, jag känner mig bortskämd när jag läser det jag själv har skrivit... MEN, jag kan itne sluta drömma om NZ+Cook så det kommer jag göra tills det är bestämt!

Jag förtsår fullständigt att du vill byta lokal om du inte är nöjd med den ni har bokat. Denna dagen ska ju vara precis som man vill ha den. Inget konstigt alls!

Hur går det förresten med inbjudningarna?

Och hur går det för alla andra, kommit igång med något nytt? Till helgen ska vi förhoppningsvis ut och kolla kläder till min kille, jaquette, frockcoat eller kostym är just nu stora frågan!

• Miss (snart mrs) A

Det är nog både hösten och en jäkla massa arbete som har gjort mig lite frånvarande . Jag har varit iväg på en hel veckas utbildning och lekande så det har inte funnits en enda minut över till annat!

12 april, jag förstår paniken över maten, vi har också både gluten- och laktosallergiker på vårt bröllop men jag känner kocken och har full tilltro till honom. Jag tror fakstiskt att de flesta cateringfirmor har koll på det och tar det på fullaste allvar eftersom det betyder mycket för deras rykte om de misslyckas. Men lycka till ändå!

Nataluskan, vilka fina kort ni har gjort! Det måste kännas tokigt underbart att få skicka iväg dem! Vi har inte ens börjat, som sagt har det varit mycket att göra och nu är min kille bortrest igen - får snart panik! Men det ska börjas fixas i veckan när han kommer hem och sen ska vi pyssla hela hösten lång - kommer inte skicka ut dem förrän efter jul!

Just nu håller vi i alla fall på att titta ut kyrka, är inte så nöjd för den som är finast inuti är brun utanpå och jag tycker att det är finare med vit kyrka. Men den vita kyrkan är såklart skittråkig inuti - hihi, vilka problem man har Det kommer ju bli underbart oavsett färg på kyrkan så det är bara att bestämma sig!

Inga nya aprilbrudar som vill vara med och dela med sig av lite tips och tankar?

• Miss (snart mrs) A

Hihihi, spelar visst ingen roll vad man än gör, dumma frågor lär väl alltid dyka upp förr eller senare! Men, det är märkligt vad folk fokuserar på det negativa, jag menar om man nu inte hittar vad man söker så kollar man väl en extra gång innan man ringer och gnäller... Jag hoppas i alla fall att många tyckte att inbjudan var fin - det tyckte jag i alla fall! Och riktigt charmigt med två språk

Ringde för att boka kyrkan i går och då visade det sig att de varken hade präst eller kantor lediga den dagen - typiskt! Vi som äntligen hade bestämmt oss!

Men, det är bara att ta nya tag och leta vida, en kyrka måste man ju ha

Svar på tråden April 2008