Inlägg från: Nataluskan |Visa alla inlägg
  • Nataluskan

April 2008

Den gamla tråden stängdes tyvärr.
    Nu så nu startar vi upp med nya friska tag

• Svar på tråden April 2008
  • Nataluskan

Sammanställningen:

Mellis - 5 april (bröllop långfredagen)
    April08 - 26 april
    12 april - låt mig gissa... 12 april
    Natalie99 - 5 april- Gifter sig i Gdansk Polen, bor i Södertälje
    Miss(snart mrs) A - 19 april
    Ramlösa??

Tänkte man kan lägga till lite fler uppgifter i sammanställning med vart man bor och vart man ska gifta sig.

• Nataluskan

Vi gör också våra själva eller ja..min blivande är grafiker så han har gjort dem på datan på jobbet och beställt fint papper som han ska trycka på.
    Har inte gett upp hoppet om att han skall hinna klart med det till helgen.

När de är klara hoppas jag kunna visa er dessa på vår bröllopshemsida.

Änså länge brinner det ju inte direkt i knutarna man hinner en massa saker när man väl sätter fart.
    Annars får man väl be om hjälp av kompisar el mamma och svärmor.
    Det går alltid att lösa.

Just nu har vi värsta I-landsproblemet, hur mycket får min ring kosta?
    Jag vill ha en slät ring med en rektangulär rubin..
    Vi hoppas få en för under 10 000, men det verkar som att den kommer kosta mer Vet inte om jag kan få en sån ring då..
    Jaja väntar svar från Guldsmeden ff om de kan få fram en sån sten först och vad den isåfall skulle kosta.
    Man vill ju ha en ring som man är supernöjd med, den ska ju sitta där på fingret ett bra tag.

Nehe nu ska jag ge mig iväg till optikern och prova ut nya glasögon på jobbets bekostnad, nice!

• Nataluskan

Ang ring...
    Jodå vi tänker nog lite så också jag vill ju helst inte ha en ring med en sten i som jag inte är superförtjust i, jag vill vara totalt över förtjust i min ring för som din blivande man sa till dig förhoppningsvis ska den sitta där resten av livet..på liknande sätt sa även min blivande..

Tidsplanen sprack med inbjudningarna men nästa vecka ska de bli klara, sen åker nämligen jag på en massa konferenser och kurser under september så jag blir inte hemma så mycket och vill få det klart.

ÅÅ så glad att vi fick besök av Fru Cinderella, härligt om det kan knoppas och blomma när det är dax för vigsel, jag tror att det kan vara otroligt vackert i april och kanske kanske har vi lite extra fördel som ska gifta oss söder över
    Brukar kunna vara varmt tidigt i Polen.

En annan grej med att gifta sig är ju bröllopsresan..vår är redan bokad och till hälften betald..för när jag började rota runt lite så visade det sig at man resorna gick åt som smör i solsken så vi skyndade på och bokade.

Nu är det dax för frukost och sen ut till stugan och måla fönster, tjohoooo!

• Nataluskan

Fru Cinderella: Vi gifter oss i POlen och sen ska vi åka på bröllopsresa, men den går till Mauritius

• Nataluskan

Fru Cinderella: OJAA..
    Ska bli sjukt kul och spännande
    Thailand tänkte vi på, men väljer att spara Thailand till ett annat tillfälle.

• Nataluskan

Fru Cinderella: Jovisst är det dyrt, jag vet inte vad ni betalt för er Thailandresa, vi betalade 32 000kr för vår resa, då är det halvpension, på ett medelhotell inte superlyxigt men helt ok eller ja mer än ok, och så 10 dagar där.

• Nataluskan

Nej det är nog ungefär som vårt, ok ni är bort 4 dagar mer än vi, men jag tycker nog vi fick ett ganska bra pris.
    Vi beställde via Lime Travel.
    Och vi ansåg att Mauritius är nog ett ställe man åker till EN gång i livet och det har vart mitt drömresmål när det gäller bröllopsresa sen jag var liten..så då känns det ännu bättre att faktiskt kunna åka dit

Thailand planerar vi att åka till också men då vill vi ta med oss blivande makens dotter och ev gemensamma barn

Sen har man massor av andra drömresemål men det får jag och gubben uppleva vid senare tillfällen

• Nataluskan

Hej..
    Hoppas ni alla hittar hit igen..

Man blev lite smått nervös när allt såg annorlunda ut och jag tänkte också fasiken också allt man sparat..
    Ja ja bara lugna ner sig och läsa så gick det ju kanon.
    Tycker det är lite småjobbigt att det är så likt Föräldraliv..där man också har blobbar och sååhh jag orkar inte ha det här också..
    En presentation får man väl knåpa ihop!
    JAg passade på att byta nick också, Nataluskan= natalie99

• Nataluskan

Miss (snart mrs) A: ÅÅHH vad roligt.
    Vi funderade också på Cook Islands..men vi är såå nöjda med Mauritius!

Jag sitter och mår dåligt här framför datan, av den enkla anledningen att lokalen på restaurangen som vi "bokat" är inte alls ad jag tänkt mig fick bilder idag..usch nej, fasiken jag betalar gärna en summa mer bara h´jag får nåt bättre usch var tvungen att akut ringa min mamma och berätta och hon kunde förstå så hon skulle ringa restaurangen imorron och höra om verkligen den andra lokalen är uthyrd..för denna vill jag då rakt inte ha...

Annars måste vi jaga annat alt, nedrans allt är ju lite mer komplicerat eftersomd et är i Polen och inte här..
    Åhh jobbigt..
    Jag förvandlas då o då till en bridezilla *S*
    Nej men det är ju viktigt juh att sådana saker känns bra..

• Nataluskan

Halloj brudar
    Varit lite frånvaranade pga att jag vart så trött och stressad.

Men lite rapport om hur det går för oss, nja gubben min har inte gjort sitt åtagande och så har han glömt kuverten på jobbet fast vi skulle kuvertera och frankera i helgen såååå inbjudningarnan blir ytterligare en vecka sena!!!åhhhh jo jag har skällt på honom att de blir ytterligare en vecka sena beror på att jag ska på tjänsteresa nu i en vecka och jag lämnar helst inte över adressskrivandet till honom..
    Lokalproblemet är så idag att vi har flera offertönskningar ute till 2 st lokaler som jag råkade "springa" på på nätet..
    Den som vi prelbokat är ff prelbokad tydligen ska ägaren byta golv o lite annat under hösten..

Usch hörrni vilken höst det är utanför fönstret, jag är inget stort faan av hösten måste jag säga..

• Nataluskan

Jodå jag kollar varje dag och jag skrev sist, och nu har jag så mycket kurser och utbildning borta hemifrån så jag är så trött när jag väl orkar läsa så jagf orkar inte skriva nåt!

Men planeringen går i framåt ocgh i helgen SKALL inbjudan gå ut jag skriver igen när bilder på vår inbjudan

• Nataluskan

Idag läggs då äntligen inbjudningarna på lådan, men vilket jobb att skriva alla adresser så fint man man bara kan puh och det var bara 11 st att skriva...J satt och skar papper och fixade och jag skrev det tog ett gäng timmar och till slut tog vi kväll och jag gjorde de sista imorse!
    Bilder kommer ikväll på hemsidan hoppas jag

• Nataluskan

TACK!
    Jo vi är nöjda kändes bra att lägga dem på lådan

Jag tror också att restauranger och cateringfirmor måste ha koll på det där med allergier, fatta vilka konsekvenser det skulle kunna bli om de skiter i det...

• Nataluskan

Är det inte fantastiskt?
    Hur man än skriver och tror sig vara tydlig så missuppfattar eller så läser inte folk ordentligt.

Min morbrors fru ringde igår( gillar inte henne speciellt mycket) jo det står inte i inbjudan vilken tid vi skall vigas nej för vi vet inte det än, och det spelar väl ingen roll vi alla kommer ju vara på samma plats och självklart kommer den infon att komma...och flygtiderna då?
    Nej som det står på hemsidan om du läst där...jo vi har läst men det står inget där...jo det står att vi inte har den infon än eftersom det inte går att boka resa så tidigt, men som det står på hemsidan så kommer vi med den infon så snabbt den finns att få....
    ÅÅh jag är själv ganska noga med att läsa instruktioner och info och jag blir lite lätt irriterad när folk frågar om sånt som jag klargjort redan...
    Nu har jag känt mig tvungen att vara liiiite smått övertydligt på hemsidan...
    Jaha nu börjar det antagligen men kommentarer och annat från gäster...
    Annars har vi bara fått positiv respons på våra inbjudningar alla tycker att det syns att det ligger mycket tid på dem och att de är väldigt fina.
    Kul att höra juh

Hur är det med er andra?

Svar på tråden April 2008