080808
Ny tråd för oss som gifter sig i evighetens tecken 080808
Ny tråd för oss som gifter sig i evighetens tecken 080808
vidalila
nä vi har inte bytat dag!
Hade 080808 från början men den festlokal vi ville ha först hyrde inte ut då så fick ta 2a istl men nu har festlokalen istl schock höjt hyran med 300% så de sket sig! sur för den var perfekt i storlek o utseendet ska vi inte tala om som ett mini slott.
Vi har hittat en annan lokal som e sådär (för det finns inte mycket att välja på med vårt sorts val av bröllop samt lite lite petig att det ska matcha) men de kunde istl hyra ut till 080808 så nu e vi tillbaka på det datumet! YES! ;)
Har bokat festlokalen nu och kollat av vad vi behöver köpa in och sparas till. Vigsellokalen är utomhus men inte helt gratis, kan inte bokas utan e typ "show-up" och gå in.
Måste boka fotograf snart känns det som och skicka iväg save-the-date till folk som inte vet att lokal e bokad nu samt till långvägs gästerna.
Köpa in massa papper till save-the-date, inbjudningar, festprogram mm e på listan härnäst så har ja nåt o göra på kvällarna. :)
Måste sy slöjan och kjolen....kommer bli svårt för de ska inte vara eneklt mönster och det e i spets också...:( (saving money)...
Som sagt, är skoj att kunna dela tankar och funderingar kring detta magiska känslan som bröllop har. Har bokat kyrka och festlokal till 8/8-08. Har haft flax hittills, pratat med en fotograf som visar sig gett oss ett superpris. Är bra att vara ute i god tid
080808 är det datum som i min fantasi blir dagen D!
Drömmen är ett strandbröllop, enkelt men mycket romantiskt!
Väntar på frieriet och vill ha en maffig sagoring som syns!
Njuter av att kolla in alla vackra klänningar som finns, vill köpa NU men måste ju veta att det verkligen blir ngt först...
Och så vill jag gå ner ngn stl så jag kan känna mig fiiiin!
Hur går det för er? Softar ni bara eller gör ni som jag och planerar i oändlighet??
har nu köpt en klänning till mig och klänningar till näbbarna =) jag gillar att vara tidigt ute och kunna kontrollera allt som händer=) Vi skickar inbjudningarna i januari tror jag, eftersom det är en fredag och alla gäster har minst tio mil att åka vill vi vara tidigt ute för att så många som möjligt ska kunna komma...
Håller på att pysslar lite med inbjudningar och mina vänner bok..vet inte riktigt hur jag ska formulera inbjudningarna, men har inte panik över det (än iallafall).
Vill få igång den här tråden igen..så åtminstone jag kan få veta hur ni andra gör och tänker!!!
Lev väl
Jag planerar o planerar o pl..... Hella tiden. Men det är många bollar i luften just nu. :)
Letar vigselförrättare, just nu lite strul med priser vi blev lovade på feststället så jag har kollat lite på andra ställen o så.
Håller på o klipper o klistrar med bilder jag samlat på mig. En liten sammanställning.
Men jag jobbar sååååå mycket just nu, därför blir det mycket tankar i huvudet på vägen mellan jobben.
HAr kollat på olika ställen om min brudbukett. Shit va det kan variera... tusentals kronors skillnad...
Vi har velat lite fram å tillbaka med datum , men kom på att just setta datum har en symbolisk betydelse oxå =)
en liggande 8 är symbolen för evighet. så just 080808 tycker jag känns helt " rätt" =)
hihi, läste inte att du redan nämt det ;)
här är en till :)
Annu en ( som ligger langt efter er andra i planering...) men som valt detta magiska datum -som forovrigt betyder rikedom och valgang i kinesisk kultur! :)
Vi ar in good company med Beijing OS som aven de valt att starta just 080808 - kl. 08:08:08pm!!
Garanterat en betydelsefull dag!