• valkyriana

080808

Ny tråd för oss som gifter sig i evighetens tecken 080808

• Svar på tråden 080808
  • batwomen

här kommer en till som än så länge har bokat lokal och catring men kyrkan går inte att boka före den 1/1 -08. klänning ska kollas i veckan.

• Hedebris

det var det knäppaste jag hört! jag bokade vår kyrka för flera månader sen och ändå sa hon att vi var sent ute för ett sådant datum men att vi hade en himla tur.

batwomen skrev 2007-10-28 22:21:53 följande:
    här kommer en till som än så länge har bokat lokal och catring men kyrkan går inte att boka före den 1/1 -08. klänning ska kollas i veckan.
  • batwomen
    Hedebris skrev 2007-10-28 23:20:57 följande:
    det var det knäppaste jag hört! jag bokade vår kyrka för flera månader sen och ändå sa hon att vi var sent ute för ett sådant datum men att vi hade en himla tur.
    Det är stadskyrkan i stan och de anser att det ska vara lika för alla så de släpper datumena i januari för juli-dec.
    Det är en av två jättepoppulära kyrkor. Den andra är liten och den äger museet så den får man hyra, tyvärr så ryms inte alla mina gäster i den kyrkan (ca 80 pers tar den kyrkan).
    Det blir att hänga på låset den dagen de släpper kyrkan, de andra kyrkorna i stan får man boka redan nu.
  • dolphinbabe76

Jag ska gifta mig 080808, klänningen är fixad med tillbehör ska bara gå ner i vikt först.. gästlistan fixad, ska boka kyrka o lokal. fotograf fixad.

• Emmilie

jag ska oxå gifta mig 080808, om nu inget dyker upp och förstör våra planer!!!! jag har inte kommit långt i min planering och jag har inte heller fixau! så mycket. måste väl ta tag i det nu!

• Hedebris

vi försöker planera hela tiden.. men vi somnar bara.. hehe

har iaf bokat kyrka, festlokal, catering, transport och tårta. nu är det bara allt annat smått och gott kvar

• dolphinbabe76

Någon i trollhättan som ska gifta sig 080808???

• Äntligen är det min tur

Hörrni tjejjer. Vet ni om att om ett år är vi gifta....

Tiden går snabbt. Kan man få en uppdatering om hur långt alla har kommit!!!!

Vi har:
    Bokat vigselplats
    Bokat middag/festlokal
    Bokat dj/trubadur
    Pratat med vigselförrättaren (som ska återkomma nästa vecka.)
    Köpt skor
    Kollat klänning, men letar vidare
    Bestämt frisyr
    Bokat ringen
    Köpt massa dekorationer

kollar musik
    samlar pappersideer till inbjudningar, vigselprogram mm
    Samlar idee´r hur vigsel ska utföras med musik, tal mm

Massor pågår i skallen, men detta va som kom så här bara...

• MittiPrickBrud

Ni har verkligen kommit långt tycker jag!
    *paniken infinner sig,hinner vi!*

• batwomen

Hua vad du (Äntligen är det min tur) hunnit mycket.
    Vi har bokat lokal, pratat med catringen, provat några klänningar men inte hittat rätt ännu. kollat på ringar men inte bestämt oss. Vi har inte bokat kyrka, den vi vill ha är det inte möjligt att boka före den 1/1 för andra halvan av året.... ja vet att det är knäppt men det är en poppulär kyrka...
    Prästen jag ville ha har semester så det blir väl tjänstgörande präst..
    Frissan fixar frisyren det litar jag på att hon kan.
    Jag har gjort lauoten (stavas?) till inbjudan men inte provskrivit ut, måste köpa bläck.
    Gästlistan måste bantas från 99 vuxna o 55 barn till 90 max!
    Hur ska man formulera om man inte vill att gästerna tar med sig sina barn?
    Samtidigt är det många som inte kommer så ryms ju barna...
    Hummm varkar som om jag har lite jobb att göra.

Svar på tråden 080808