Betala gästers resa till bröllopet?
Vi bor på fastlandet, men vigseln kommer ske på Gotland. Nästintill alla gäster bor på fastlandet. Är det OK att gästerna står för resa och uppehälle själva, eller är det något vi bör stå för?
Vi bor på fastlandet, men vigseln kommer ske på Gotland. Nästintill alla gäster bor på fastlandet. Är det OK att gästerna står för resa och uppehälle själva, eller är det något vi bör stå för?
Det vi funderat på är att man kan boka gruppresor. Att gästerna får meddela om de vill boka själva, eller ifall de vill vara med på vår gruppresa. Då många kommer från samma område är det ju bättre att de åker i 5 fulla bilar är 7 med tomma platser. Sparar ju mycket pengar på så sätt som gynnar varje gäst.
Likadant med vandrarhem. Om man tar en större gruppbokning så kan man ju spara mkt pengar även där.
Om man åker i en full bil ToR samt sover över en natt handlar det om ca 500:- /pers. Inte så blodigt ändå...
Som du säger, är det någon som inte har råd så sponsrar jag mer än gärna, jag bjuder dom ju ändå för att jag vill ha med dem på min stora dag!
Tack för ditt svar!
Min uträkning var iof ex. bensin.
Tack för era tankar och idéer! Kanske bäst att skippa detta med gruppresa. Det kommer väl vara nog ändå, som ni säger
Än så länge är det bara min syster som tycker att brudparet ska stå för _hela_ kalaset, så hon får nog se sig som nedröstad