• AnneiLund

Vad får serveringspersonal kosta?

Hej

Var ute på Österlen i går, träffade ett fullblodsproffs när det gäller att arrangera bröllop. BHans restaurang lagar urbra mat och han gav verkligen ett kompetent intryck.
    MEN om vi ska hyra hans personal vill han ha 329 kr per timma...
    4 personer som kommer att jobba 10 timmar under vår bröllopsdag...lämnar oss med en nota för serveringspersonalen på 13.000 kr....TRETTONTUSEN för fyra snubbar...
    Alltså....är inte det dyrt???
    Vad gör man nu?

• Svar på tråden Vad får serveringspersonal kosta?
  • Bauti

Inte om det är vita pengar. Så mycket kostar det att ha personal med skatter och socialaavgifter.

• AnneiLund

Ja...jag antar att det är vita pengar...inte mig emot...men 13.000...jag riktigt ser vår budget totalsprängas nu....

• GME76   080802

På en cateringhemsida jag kollat på fr Karlstad tar de 150:-/per man även bartender. Och det borde ju vara vitt med tanke på att det står så öppet.

• AnneiLund

Ja man tyckerju det...men då blir det nog inte så stort utrymme för sociala avgifter och sånt.....
    Är det ngn som känner till duktigt folk ute på Österlen får ni gärna hojta till...känns somom tiden rinner iväg

• GME76   080802

Kan vara så att de har bra marginaler på maten så då kan de ta rimligt pris på personalen.

• BlivandeFruJohansson

Vi ska betala ca 120 kr per pers och ska ha 3 hela kvällen. Dom börjar 2 timmar innan och efter. Kanon bra!!

• jåi

Oj då.. Det lät lite dyrt. 13000. Nä det hade nog inte jag betalat. Det finns inga andra som kan ställa upp lite billigare??

• Septembercess

Vi betalade 4800 för serveringspersonal mellan 16-01 för 3-4 stycken. Det var vitt.

Svar på tråden Vad får serveringspersonal kosta?