• ~Norpan78~

    ingen möhippa - deppad och ledsen :-(

    Vet att jag inte kommer få någon möhippa

    Umgås mest med min blivandes kompisar + deras flickvänner samt några egna kompisar och jag trodde verkligen att någon skulle dra igång en möhippa men nej ingen tar tag i det.
    Är så deppad just nu, de jag trodde var mina vänner är uppenbarligen inte det, vi har i alla fall inte samma syn på vad en vän skulle göra för varandra.

    Vet inte om jag är onödigt ledsen men jag hade aldrig låtit någon av dom gifta sig utan att fixa en möhippa.
    Är så besviken och tror att jag kanske borde omvärdera de jag umgås med.

    Någon som är i samma sits eller har några goda råd om hur man ska släppa detta?

  • Svar på tråden ingen möhippa - deppad och ledsen :-(
  • ~Norpan78~

    Nej, tyvärr är det inte så. Min blivande och jag har pratat om det hemma och om det hade varit något planerat hade han vetat det eftersom han måste lämna ut telefonnummer till den som ska ordna det. Eftersom jag är så ledsen så vet jag att han skulle säga något om han visste att det var planerat. Vi har pratat om detta jättemycket och han tycker också att det är dåligt och har föreslagit att han ska säga till dom men jag tycker det känns så fel, som om man ber om att få en möhippa Det ska man väl inte behöva be om?

  • ~Norpan78~

    pudan & Septembercess - Jag är helt säkert på att min blivande hade talat om det samt att han skulle ha vetat om det. Vi har lovat varandra att göra det. Han skulle inte svika det löftet och har har ju även frågat om jag vill att han ska säga åt dom. Jag är alltså 100% säker på att de inte har planerat något.
    Hans svensexa är dock planerad och jag försöker verkligen att glädjas åt det istället, min m2b har så bra vänner som planerar en superdag för honom. Tyvärr hindrar inte det att man blir extra ledsen för att man själv inte har det *torkar en tår ur ögonvrån*

  • ~Norpan78~

    Strawberryhoney - ja jag är ju otroligt glad för att vi ska gifta oss! Men ska jag vara ärlig så ångrar jag att jag bjöd mina "vänner" på bröllopet.

  • ~Norpan78~

    stenbruden - Tack för "peppningen"!
    Det jag tycker är så illa är att visst det är min killes kompiasar från början men deras tjejer umgås jag ju med. De är ofta hemma hos oss på fester och liknande. Då är det självklart att man är kompisar men inte nu.

    Visst kan jag o min kille göra något! Men jag är fortfarande ledsen för nu vet man ju att man inte har några riktiga kompisar, det gör ont att få den insikten.

  • ~Norpan78~

    hannis83 - tack för det, det hjälper lite att tänka så!

    pudan - jo det skulle vara en lösning men jag tycker det känns dumt att behöva be om det, det är där skon klämmer. Tycker nta man ska behöva det.

    Jag får se det som så att nu vet jag i alla fall att de tydligen inte tycker att vi är kompisar och jag tänker inte ställa upp på dom något mer!

    Någon som har tips på hur man kan försöka få nya vänner?

  • ~Norpan78~

    stenbruden Tackar för ditt inlägg, jag ska försöka tänka så!

  • ~Norpan78~

    Zozo - skulle kunna vara så men då kan de ju fråga min m2b tycker jag.
    En hippa är inte livsviktigt för mig det är bara att det gör ont att veta att ingen bryr sig tillräckligt mycket för att orka ordna det.
    Jag är lite emot att fixa en själv och jag överlever utan en men det är nog självkänslan som har tagit stryk, de tycker helt enkelt inte att jag är värt det. Den tanken gör ont.

  • ~Norpan78~

    Visa08 - Å jag vet, kände också så när vi skickade inbjudningskorten!

    Strawberryhoney - tycker synd om oss, vi förtjänar bättre, eller hur! Vi får försöka tänka possitiva!

  • ~Norpan78~

    Pudan - jo jag vet, grejjen är att jag struntar egentligen i möhippan men är så besviken på "vännerna".
    Att då be om att de ska göra något känns så fel, kan inte hjälpa det. Jag accepterar att det inte blir någon hippa och det är inte viktigt men jag är ändå sårad för det.

    Tack för tipset i alla fall! Uppskattar verkligen det även om det är för sent (och känns fel) att ordna en mösexa.

  • ~Norpan78~

    Tack alla söta för era svar!

    Att fixa en egen hippa som många föreslår är jag inte så förtjust i.
    Dels för att själva hippan i sig inte är viktigt för mig det är att de inte bryr sig tillräckligt för att göra något för mig, att vi tydligen inte är tillräckligt bra vänner som jag är ledsen över.
    Jag struntar i själva hippan men har ju just fått insikten att jag inte har några närmare vänner och det gör mig så ledsen.

Svar på tråden ingen möhippa - deppad och ledsen :-(