Vårt bröllop gick på ca 25-28000kr, men då hade vi bara runt 50 pers. Men av dessa pengar är ca 10 000kr saker som rör oss (ej mat och fest).
Men vi hade catering så vi gav 7000kr för maten där, men med den meny du har så tror jag absolut inte ni kommer över det.
I dessa 15-18000 för festen ingick:
förrätt
buffé
efterrätt
nattamat (fast den gick aldrig åt)
spriten (ca 3000kr) var inte fri, vi tog 10kr/sak men vi har räknat in den i budgeten som fri sprit,pengarna från baren hamnar i annan kassa. DÅ blev det en massa över, tilläggas bör att vi köpte spriten i Tyskland.
alkoholfri dryck (vi köpte en massa som blev över, det gick åt 1 back med dricka vi hade köpt fyra)
sen ingår allt annat runt festen som festlokal (1800kr) dekorationer (har inte sån kolla men runt 1000-2000kr på dom), serveringspersonalen (1500kr)
har säkert glömt nått å budgeten stämmer inte helt fast, men jag tänkte bara spena upp för att visa... så det säkert funkar alldeles kanon med den budgeten ni har satt.. eftersom ni har billigare mat så går det säkert jämt upp med att ni har mkt fler gäster :)
och vad vi inte tänka på var att vi också fick en hel del pengar till bröllopet så det gick egentligen inte till mer än 10 000 när allt var klart å räknar man då presenterna till det så blev det nog inte mer än 5000kr, helt galet å det hade jag aldrig kunnat föreställa mig.