Inlägg från: FruÖlandstok |Visa alla inlägg
  • FruÖlandstok

budget tips! hjälp!

Vårt bröllop gick på ca 25-28000kr, men då hade vi bara runt 50 pers. Men av dessa pengar är ca 10 000kr saker som rör oss (ej mat och fest).

Men vi hade catering så vi gav 7000kr för maten där, men med den meny du har så tror jag absolut inte ni kommer över det.

I dessa 15-18000 för festen ingick:
    förrätt
    buffé
    efterrätt
    nattamat (fast den gick aldrig åt)
    spriten (ca 3000kr) var inte fri, vi tog 10kr/sak men vi har räknat in den i budgeten som fri sprit,pengarna från baren hamnar i annan kassa. DÅ blev det en massa över, tilläggas bör att vi köpte spriten i Tyskland.
    alkoholfri dryck (vi köpte en massa som blev över, det gick åt 1 back med dricka vi hade köpt fyra)

sen ingår allt annat runt festen som festlokal (1800kr) dekorationer (har inte sån kolla men runt 1000-2000kr på dom), serveringspersonalen (1500kr)

har säkert glömt nått å budgeten stämmer inte helt fast, men jag tänkte bara spena upp för att visa... så det säkert funkar alldeles kanon med den budgeten ni har satt.. eftersom ni har billigare mat så går det säkert jämt upp med att ni har mkt fler gäster :)

och vad vi inte tänka på var att vi också fick en hel del pengar till bröllopet så det gick egentligen inte till mer än 10 000 när allt var klart å räknar man då presenterna till det så blev det nog inte mer än 5000kr, helt galet å det hade jag aldrig kunnat föreställa mig.

• FruÖlandstok

mummy
    tycker din uträkning låter väldigt realistisk.. sen beror dock kanske vart du köper spriten för jag tror du kan komma under den om du har möjlighet att komma iväg till tyskland eller så :) vi la sammanlagt 3000kr på spriten å det blev en massa över, som vi delade bort mot ett bidrag ;) Men jag vet att alla inte har möjlighet att åka dit å köpa så jag nämner det bara :)

vi gav 200kr för korv med bröd (80st) köpte på willys. Dom har billiga storpack å tokbilligt korvbröd :)

gällande bidrag kan du mycket väl göra så.. många önskar sig ju numera bidrag till bröllopsresa.. så å önska festbidrag är ju samma sak..

lycka till!!!

• FruÖlandstok

Många har sagt att det var uppskattat.. vi själva skulle ha korv med bröd för att det var enkelt å lätt.. men när klockan närmade sig tolvslaget var det ingen som orkade göra nån nattamat så det blev aldrig något..

tunnbrödsrullar kanske kan vara nått annars? är nog bättre om det är färdiggjort faktiskt så man bara kan sätta fram det.. :)

Svar på tråden budget tips! hjälp!