Inlägg från: Pingi |Visa alla inlägg
  • Pingi

Hösttrend?

Hej!
    Jag gifter mig inte den här hösten men nästa och det har varit dragningar åt höst och vinter det senaste året i tidningar med fördelspoängteringar så som biliggare,kallare,vackrare osv samt fler höst och vinter bilder än vad jag tidigare har sett.

• Pingi

Jag hoppas jag inte är tjatig nu men det fins sina fördelar att gifta sig på hösten och jag tror det är en trend som kanske är kopplad till en ny generation brudpar, den generation som faktiskt vill gifta sig istället för att vara de eviga samborna som varit så vanligt ett tag nu.

• Pingi

Jag menade snarare att den "nya generationen" som jag kallar den är mera öppna för andra årstider och har inte det där med att man ska gifta sig till pingst eller under sommaren som lika heligt. Sen kan man ju välja den årstiden av ekonomiska själ (trädgårsbröllop med hemalagat) eller om man vill ha ett utomhusbröllop.

• Pingi

Sommaren är självklart en underbar tid att gifta sig på och alla har självklart sina egna andledningar till vilken årstid man väljer, men jag tycket bara att det verkar finnas ett generations gap mellan mig och tex min moster/mamma osv

Svar på tråden Hösttrend?