Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?
Runt 30 kronor. Jodå, från svärmor. Vi fick ett kort.
Fast vi skulle väl få pengar till en resa, men den får vi nog vänta förgäves på... Vi gifte oss för ett år sen.
Runt 30 kronor. Jodå, från svärmor. Vi fick ett kort.
Fast vi skulle väl få pengar till en resa, men den får vi nog vänta förgäves på... Vi gifte oss för ett år sen.
Hon sa själv, när vi gifte oss, att hon skulle ge oss en valfri resa i present. Sen blev det ett bidrag till en resa. Nu är vi framme vid att det SKA vara en utlandsresa och som hon ska ge ett bidrag till.
Vi har inga möjligheter att åka utomlands, vilket hon är fullt medveten om, och det betyder att vi inte får några pengar av henne. När vi väl kan åka utomlands så har hon väl förträngt allting.
Helt sanslöst i alla fall...
Försökt med det. Hon gick inte med på den resan. Trevlig tant.
Vi skiter i det nu, vi kommer aldrig att se en spänn från den tanten så i min värld har hon inte uppvaktat oss på vår bröllopsdag.
Håller med fru Ängla. Jag hade också blivit besviken om jag hade fått nåt billigt krafs i bröllopspresent. Det handlar inte om att vi har lagt ut xxx antal kronor på vårt bröllop, utan för att man gifter sig oftast bara en gång i livet.
T ex i vårt fall, med en svärmor som inte ger någonting, det sårar ganska rejält att hon uppenbarligen inte tycker att hennes son och svärdotter är värda att uppvaktas på deras absolut största dag i livet. Det är inte som om vi gifter oss 1 gång/år...
Men mest besviken blev jag på en närstående persons present till oss. Hon hade verkligen trissat igång oss om att hon hade hittat den absolut mest perfekta presenten till oss!! Det var verkligen ett rejält hetsande på den presenten. Jag hade naturligtvis väldigt stora förväntningar på det paketet. När vi öppnade presenten så fick jag världens chock. Det var verkligen ingenting som var i vår stil och smak. Jag skulle inte ens vilja påstå att presenten var speciellt genomtänkt heller. Det var snarare en vanlig standardpresent...
Jag fick mig en rejäl tankeställare och insåg att personen ifråga inte alls kände mig eller min man överhuvudtaget.
Det är väl inte sniket att förvänta sig att släkten säger grattis när man har gift sig?!