• ipanemagirl

Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?

Hehe jag tänkte verkligen inte spela sniken utan bara kolla vad som är brukligt. Jag har gift mig nu och kommer ju själv att gå på bröllop vad det lider. Vad är den minsta gåvan ni fått värdemässigt? (skamgränsen försöker jag hitta)

Själv gav jag 500per par för två år sen men det verkar inte ha "indexerats upp"

• Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?
  • Gable

Runt 30 kronor. Jodå, från svärmor. Vi fick ett kort.

Fast vi skulle väl få pengar till en resa, men den får vi nog vänta förgäves på... Vi gifte oss för ett år sen.

• Liinda_e

nähä gav hon inte mer än ett kort????

• Liinda_e

inte för att man måste ge....men jag kan tänka mej när mina barn gifter sej ojojoj....

• Gable

Hon sa själv, när vi gifte oss, att hon skulle ge oss en valfri resa i present. Sen blev det ett bidrag till en resa. Nu är vi framme vid att det SKA vara en utlandsresa och som hon ska ge ett bidrag till.

Vi har inga möjligheter att åka utomlands, vilket hon är fullt medveten om, och det betyder att vi inte får några pengar av henne. När vi väl kan åka utomlands så har hon väl förträngt allting.

Helt sanslöst i alla fall...

• ipanemagirl

Oj, ja ni får väl föreslå en resa och se vad som händer!
    Kort utan present är väl det minsta vi fick men det var från ickebjudna. Sen tror jag 400per par(ett par med stabil inkomst)vad minsta, men jag vet inte. Sångsolisten gav visst sin sång och det är ju bra (se min råd om ni fick presenter från alla).

• Äntligen dax!

Hmm... Det minsta vi fick när vi gifte oss var nog bara ett kort, från ett par som ej var bjudna på bröllopet och festen men ändå ville uppmärksamma "vår dag"...

Sen var det blommor och kort från några till som ej var bjudna precis som ovan...

Av bjudna som var med på bröllopet och festen, var nog det minsta vi fick ett gåvobevis på några träd i Himalaya... :P
    I pengar var nog det minsta vi fick av gästerna 300:-, och det mesta 5000:- Parvis räknat alltså...

• Dallas

Vi fick 45 kr och en ros av en gäst, inget kort men ett datautskrivet papper. Det var väl snällt? En gäst skulle återkomma med gåva...... Undrar vilket årtusende....

Jag säger som Robert Gustafsson ; Ja e int´bitter

• Zozo

Vi fick en termos!!?? Ställer mig fortfarande lite fragande till VARFÖR (i synnerhet som det är en termos som man inte kan ta med sig pa tex picknick utan den ska sta hemma)?? Men det var gulligt ända för personen i fraga var inte bjuden och vi hade absolut inte väntat oss nagon present.

• Liinda_e

hahaha
    vad roliga folk kanvara ros och 45 kr?
    hehehe låter onekligen som en namnsdags present till en 16 åring i mina öron....(ögon läser juh....)

termos...jaaa vad ska man säga....tack....moahahahaha
    ops...snart vår dag....då kommer jag berätta vad vi fick...lr INTE fick

• Dallas

Ja 45 är ojämnt och bra eller Det värsta är väl att det är en nära kompis som så gentilt öppnade börsen

Svar på tråden Sniktråd -hur stor var den minsta gåvan ni fick?